728 x 90

اعتصاب و اعتراض در نیشابور، سبزوار، کاشمر، تبریز، سنندج، کرمانشاه و رباط کریم

نیشابور،سبزوار،کاشمر.اعتصاب و تجمع کارگران راه آهن
نیشابور،سبزوار،کاشمر.اعتصاب و تجمع کارگران راه آهن

اعتصاب کارگران راه‌آهن در شهرهای مختلف

روز یکشنبه ۷مرداد ۹۷ کارگران راه‌آهن زنجان چهارمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. این کارگران در اعتراض به عدم دریافت چهار ماه حقوق و ۱۳ماه بیمه اعتصاب کرده‌اند.

زنجان.چهارمین روز از اعتصاب کارگران راه‌آهن

زنجان.چهارمین روز از اعتصاب کارگران راه‌آهن

 

علاوه بر این امروز یکشنبه هفتم مرداد ماه؛ کارگران راه‌آهن ایستگاه‌های نیشابور، سبزوار، کاشمر و عطار در اعتراض به دریافت نکردن سه ماه حقوق خود اعتصاب کرده و در مقابل فرمانداری نیشابور تجمع کردند.

روز شنبه ۶مرداد ۹۷ کارگران گسترش آهن راه حوزه آذربایجان در شرفخانه در اعتراض به دریافت نکردن حقوق‌شان برای ششمین روز اعتصاب خودشان را ادامه دادند. قرار بر این بود که تا ۵مردادماه حقوق معوقه اردیبهشت ماه به کارگران پرداخت شود اما هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته است.

 

تجمع اعتراضی خریداران زمین

روز یکشنبه هفتم مرداد جمعی از اعضا و خریداران بلاتکلیف زمینهای تعاونی موسوم به بسیج منتظران مهدی، در مقابل استانداری رژیم در ارومیه تجمع کردند.

ارومیه.تجمع اعتراضی خریداران زمین

ارومیه.تجمع اعتراضی خریداران زمین

 

تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی تلفنی

روز یکشنبه ۷مرداد هزار‌و‌پانصد راننده تاکسی تلفنی بیسیم سامانه ۱۳۳شهرداری تهران در اعتراض به سوءمدیریت کارگزاران رژیم در تاکسیرانی تهران و قطع تلفن ۱۳۳ اقدام به تجمع اعتراضی در خیابان ملک در مقابل ساختمان تعاونی این سامانه کردند.

 

تحصن کارگران کارخانه سیمان ارومیه

شنبه ۶مرداد ۹۷ کارگران کارخانه سیمان ارومیه در اعتراض به فروش غیرمجاز کارخانه دست از کار کشیده و تحصن کردند.

 

اعتصاب بیش از دو هزار کارگر کوره‌خانه‌های تبریز

از روز شنبه ۶مرداد ۹۷ بیش از دو هزار کارگر کوره‌خانه‌های شهر تبریز که همگی از کارگران کرد هستند، در اعتراض به افزایش نیافتن حقوق شان، دست به اعتصاب زدند.

این کارگران محروم سال گذشته برای بریدن هر ١٠٠٠خشت مبلغ ٣٧هزار تومان دریافت می‌کردند. امسال نیز همان قیمت تعیین شده و درخواستهای مداوم کارگران برای افزایش قیمت دستمزدها، بی‌نتیجه مانده و از همین رو دست به اعتصاب زدند.

بیش از پانصد خانواده کرد که بالغ بر دو هزار نفر می‌باشند، در کوره‌های آجرپزی تبریز در سخت‌ترین شرایط و با حداقل دستمزد کار می‌کنند.

 

تجمع اعتراضی دویست نفر از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق

صبح روز شنبه ۶مرداد ۹۷ حدود دویست نفر از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق در اعتراض به عدم توجه به مطالبات شان، مقابل وزارت نیرو تجمع کردند.

 

مردم رباط کریم در اعتراض به قطع آب و برق خیابان را مسدود کردند

روز شنبه ششم مرداد مردم رباط کریم در اعتراض به قطع مکرر آب و برق چندین خیابان این شهر را مسدود کردند.

 

تجمع اعتراضی کارگران اخراج شده شهرداری در سنندج

روز شنبه ۶مرداد ۹۷ کارگران اخراج شده شهرداری سنندج که تعداد آنها ۶۱نفر است، دست به تجمع زدند. این کارگران عمدتاً در بخش نظافت، فضای شهری، نگهبانان و رانندگان شهرداری بوده و بدون هیچ دلیلی از کار اخراج شده‌اند. اخراج بدون دلیل این کارگران منجر به نارضایتی و اعتراض کارگران شهرداری به‌ویژه در شهرکهای صنعتی ١، ٢و ٣شهر سنندج شده است. این کارگران طی روزهای گذشته نیز در چندین نوبت دست به اعتراض زده‌اند.

 

اعتصاب کارگران زحمتکش شهرداری سروآباد

روز شنبه ششم مرداد ۹۷ کارگران زحمتکش شهرداری شهرستان سروآباد واقع در استان کردستان در اعتراض به پرداخت نکردن ۹ماه حقوق عقب مانده‌شان دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

 

اعتصاب اتوبوس های داخل شهری کرمانشاه

روز شنبه ۶مرداد ۹۷ اتوبوس های داخل شهری کرمانشاه اعتصاب کردند.رانندگان اتوبوس های درون شهری کرمانشاه برای بیان مطالبات، درخواست‌ها و مشکلات خود امروز به اعتصاب سراسری پیوستند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7417177c-c990-45c5-87a2-5a431d222ccf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات