728 x 90

اعترافات مجلس آخوندی در باره سیل

 بحران سیل در سیستان و بلوچستان
بحران سیل در سیستان و بلوچستان

اعتراف مجلس ارتجاع از خسارات سیل در استان سیستان و بلوچستان: ۴۰درصد منازل شهری و روستایی در سیل به‌صورت کامل تخریب و ۴۰درصد هم دچار آسیب شدند.  راه ارتباطی ۱۰۰روستا در مناطق سیل‌زده هم‌چنان قطع است. خسارت ۱۱۰۰میلیارد تومانی به سیستان و بلوچستان وارد شده است .

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها : سال ۱۳۸۵ طوفان «گونو» سیل بند این منطقه را تخریب کرد و درحالی‌که احداث آن فقط یک هفته کار داشت،۱۳ سال به آن توجهی نشد. اگر مسئولان، این سیل بند را ترمیم کرده بودند۷۰درصد خسارت‌های وارده به این منطقه کاهش‌یافته بود!

  از ضرورت بازسازی و ساخت ۲۰۰ مدرسه در منطقه سیل‌زده صحبت میکنند ؛  تقریبا همه مدارس مناطق سیل‌زده به زیر آب رفته است.
متوسط فضای آموزشی در کشور 5.7 متر مربع بوده درحالیکه در منطقه سیل‌زده این رقم کمتر از یک متر مربع است.
با سیل اخیر همین فضای آموزشی اندک نیز خراب شده  و نیاز است که 200 مدرسه در مناطق سیل‌زده بازسازی و احداث شود که البته این مدارس از دو  تا 6 کلاس باید داشته  باشند.

مشکلات مردم سیل‌زده بسیار زیاد است، حدود ۲۰۰هزار نفر و بیش از ۹۰۰روستا تحت تأثیر سیل هستند و راه ارتباطی حدود ۳۰روستا قطع است.

مشکلی که امدادرسانی به سیل‌زدگان را سخت می کند، فاصله زیاد روستاهاست. 

بیشترین خسارت سیل‌زدگان از بین رفتن محصولات کشاورزی و دام آنهاست. آبگرفتگی زمین های کشاورزی انواع محصولات از جمله هندوانه و موز را از بین برده است.

  فقط  ۲۳ درصد مردم مناطقی که درگیر سیل هستند به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند. باقی قسمتها فاقد آب آشامیدنی میباشند.

 استان سیستان و بلوچستان شب های بسیار سردی دارد، بسیاری از مردمی که خانه‌های خود را در سیل از دست داده اند در فضای باز می خوابند، بسیاری از آنان لباس، پتو و امکانات زندگی خود را از دست داده اند و نیازمند پتو و لوازم گرمایشی هستند.

در حالی‌که خانه‌های مردم  بر سرشان ویران می‌شود اما ولایت فقیه آنها را در میان سیل و خرابی بی‌پناه رها کرده‌ است .

روشن است که  از این نظام هلاککننده حرث و نسل، رسیدگی به مردم، انتظاری بیهوده است.

نظامی که بزرگترین نهاد امداد رسانی‌اش با کمبود بودجه جدی روبه‌روست، اما همین بودجه را یا صرف هزینه‌های نیروهای نظامی و انتظامی‌ و یا خرج دخالت در کشورهای دیگر میکند.

 

 

توئیت مریم رجوی:
 «با هموطنان‌مان که در چند استان و بیش از همه در سیستان و بلوچستان گرفتار سیلاب‌ها و ویرانی‌ها و صدمات آن شده‌اند همدردی می کنم. طبق معمول آخوندها یک مشت حرف‌های فریبکارانه و ضدمردمی و حتی شکرگذاری به‌خاطر آثار سیل را تکرار کردند و از امدادرسانی به‌موقع خبری نبود.
این رژیم شهرها و روستاهای ما را در مقابل حوادث طبیعی بی‌دفاع گذاشته و درآمد و ثروت کشور را برای سرکوب مردم و کشتار و همچنین برای جنگ و ترور در عراق و سوریه و لبنان و یمن مصرف می کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/821c7aed-95fc-46d6-8f89-027c95236db7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات