728 x 90

اعترافات تکان‌دهنده به وضعیت فاجعه‌بار معیشتی مردم در مجلس ارتجاع / یک عضو مجلس ارتجاع: نجات چنین جامعه‌یی سخت است

فقر در ایران
فقر در ایران

جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت مجلس ارتجاع صحنه اعترافات تکان‌دهنده اعضای این مجلس بود که در وحشت از انفجار خشم اجتماعی تلاش می‌کردند با بیان گوشه‌یی از وضعیت فاجعه‌بار معیشتی مردم و وخامت اوضاع اقتصادی از یک‌سو و فساد و بن‌بست و بی‌راه‌حل رژیم از سوی دیگر، باندهای رقیب را مقصر چنین شرایطی معرفی کنند. در ادامه گوشه‌یی از این اعترافات از نظرتان می‌گذرد:

 

هاجر چنارانی عضو مجلس ارتجاع از نیشابور:

نمی‌توانیم بگوئیم که جمهوری ما جمهوری اسلامی ست. جامعه‌یی که در آن عده‌یی می‌خورند و کار نمی‌کنند و روز بروز ثروتمندتر می‌شوند و عده‌یی نمی‌خورند و کار می‌کنند ولی هر روز فقیر و فقیرتر می‌شوند؛ نمی‌شود از چنین جامعه‌یی دفاع کرد. نجات چنین جامعه‌یی سخت است. بانکها همه می‌دانیم با کمبود منابع مالی ناشی از اختلاس‌ها، رانتها، دزدیها و وام های میلیاردی آقازاده‌ها که اتفاقاً بدون وثیقه انجام شده است درگیر شده‌اند. حالا بانکها منازل مردم، محل کسب و کار مردم، کارخانه‌ها و شرکتها را مصادره می‌کند.

 

محمد کاظمی عضو مجلس ارتجاع از ملایر:

بسیاری از تولید کنندگان ما بر اثر صدور اجرایی توسط بانکها یا در زندان هستند یا فراری هستند و یا واحد تولیدشون متوقف شده است. سیستم توزیع واقعاً زجر آور است و برای مردم ما مشقات زیادی را فراهم کرده است. عجالتاًً توزیع کالاهای اساسی باید به‌وسیله کوپن انجام شود تا خانواده‌ها برای دریافت چند کیلو قند و شکر یک صبح تا بعد ازظهر در صف نمانند و آخر هم چیزی به‌دست نیاورند.

 

رضا انصاری عضو مجلس ارتجاع از داراب:

حتی اگر تحریم‌ها هم رفع شوند باز مشکلات ما حل نخواهند شد. بر اساس گزارشهای رسمی ‌بخش قابل توجهی از مردم کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و شاخص فلاکت در کشور طی دو سال گذشته از ۲۰.۳درصد به نزدیک ۴۰درصد رسیده است.

اغلب بنگاههای کلیدی ما حیات خلوتی شده برای توزیع رانت و ایجاد فساد. غول‌های خصولتی و شبه دولتی در اقتصاد ایران به عامل ایجاد فساد تبدیل شده‌اند. منابع ملت ایران اسیر لابی گریها و بازیهای سیاسی رانت جویان شده است. در بانک سرمایه طی یک دهه گذشته از سرمایه فرهنگیان مظلوم حدود ۱۴هزار میلیارد تومان به یغما رفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b6dc3cb-5103-45a5-a3ea-f1ef44e3e8cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات