728 x 90

اعتراف به نقش جنایتکارانه ارگانهای رژیم در فجایع سیل در دروازه قران شیراز و استان گلستان

شهر آق قلا
شهر آق قلا

به‌دنبال برملا شدن تبهکاریهای رژیم آخوندی در زمینه‌سازی فجایع ناشی از سیلابهای ویرانگر، حکومت آخوندی مجبور شد رسماً به گوشه‌هایی از نقش خود در این فجایع مرگبار از جمله در شیراز و استان گلستان اعتراف کند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران رژیم در مورد فاجعه دروازه قرآن شیراز که منجر به جان باختن بیش از ۲۰۰تن از هموطنان شد، گفت: اتفاقی که در شیراز رخ داد سیلاب از منظر طغیان رودخانه نبود؛ بلکه به‌خاطر دست اندازی و مسدود کردن یکی از مسیل‌های قدیمی شهر شیراز بوده است.

(خبرگزاری حکومتی تسنیم ۹فروردین۹۸)

رئیس سازمان مدیریت بحران رژیم نیز در مورد سیل ویرانگر در استان گلستان گفت: دلیل سیل در این استان، پر شدن سدهای گلستان و وشمگیر، لایروبی‌نکردن مصب رودخانه‌ها و محدود بودن خروجی آب به سمت دریا بود. وی گفت در جریان سیل در استانهای شمالی، دست‌کم ۱۰هزار خانه در گلستان و ۶هراز و ۵۰۰خانه در مازنداران خسارت دیده‌اند. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۹فروردین۹۸)

 

گزارشی از گستردگی خسارتها و فجایع سراسری سیل بر اثر چپاول آخوندی و تبهکاری سپاه پاسداران و اعتراضات مردمی:

 

مردم خشمگین شیراز با برپایی یک تجمع بزرگ اعتراضی در دروازه قرآن یاد قربانیان فاجعه سیل را گرامی داشتند تجمع‌کنندگان در دروازه قرآن شیراز به‌صورت جمعی سرود ای ایران را خواندند و علیه کارگزاران رژیم شعار سردادند.

رژیم آخوندی در وحشت از خشم و اعتراض سیلزدگان در شیراز مزدوران خود را در خیابانهای این شهر از جمله خیابانهای حوالی دروازه قران مستقر کرد. عوامل رژیم با اقدامات امنیتی مختلف تلاش کردند از تجمع مردم در دروازه قرآن جلوگیری کنند. همچنین به گفتهٔ شاهدان امام جمعهٔ جنایتکار شیراز با برگزاری مراسمی در شاه چراغ سعی کرده از شرکت مردم در تجمع دروازه قرآن جلوگیری کند.

مزدوران بسیجی رژیم نیز به‌منظور ایجاد فضای رعب و وحشت با موتور و باتون به‌صورت گروهی در سطح شهر گشت می‌زنند.

در شیراز روز پنجشنبه یک خودرو، ۳روز بعد از سیل از کانالهای زیر زمین بیرون کشیده شد.

از سوی دیگر در آق قلا، مردم به جان آمده در اعتراض به وضع آشفته این منطقه و بی‌کفایتی کارگزاران حکومتی در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

 

درباره وضعیت بحرانی آق‌قلا، معاون استاندار رژیم در گلستان گفت: از روز پنجشنبه تا بامداد جمعه به‌دلیل افزایش حجم آب گرگانرود در بخشی از شهر آق قلا حدود ۱۰سانتیمتر افزایش ارتفاع آب داشتیم.

در خوزستان وضعیت بحرانی گزارش‌شده است. آب رودخانه‌های این استان از جمله کارون و کرخه و دز بالا آمده و سرازیر شدن سیل برخی شهرها و روستاهای این استان را تهدید می‌کند.

شهر رفیع هم‌چنان در محاصره سیل قرار دارد. گزارشها از پیشروی آب به سمت شهر حکایت می‌کند. سه روستای دیگر بهبهان نیز در محاصره سیلاب قرار دارند. دهلاویه در سوسنگرد نیز در محاصره سیل قرار گرفت.

سازمان آب و برق در خوزستان نسبت به بروز سیل در شهرهای هویزه، سوسنگرد، دارخوین، اهواز و شوش هشدار داده است.

گزارشها از اندیمشک از جاری شدن آب از سدهای کرخه و دز به سمت شوش و دزفول حکایت می‌کند. سه روستای اندیمشک کاملا تخلیه شده و ۲۰۰هکتار از اراضی گندم شوش زیر آب رفته است.

 

در الیگودرز لرستان راه دسترسی به ۱۲۰روستای این شهر تخریب شده است

یک عضو مجلس ارتجاع با اعلام این خبر افزود: هم‌اکنون ۶۲۰روستای الیگودرز در معرض خطر هستند.

در اصفهان ۲۰روستای این شهر، هم‌چنان در محاصره آب و برف قرار دارد.

مدیر کل مدیریت بحران رژیم در استان اصفهان گفت: هنوز مسیر پنج روستای پشتکوه فریدونشهر به‌دلیل سقوط بهمن و مسیر ۱۵روستای سمیرم به‌دلیل تخریب پل‌ها بر اثر سیلاب مسدود است.

در اقلید فارس، سیل خیابانهای این شهر را فراگرفت و یک خیابان در محله حاج نبی فرو نشست و یک گودال عمیق ایجاد کرد.. بر اثر جاری شدن سیل، یک موتورسوار در یکی از خیابانهای اقلید جان باخت

 

در چنین وضعیتی، آخوند روحانی ضمن تکرار اظهارات مشمئزکننده و وقیحانه خود درباره خوشحالی مردم از سیلهای خانمانسوز، از اطلاع‌رسانی وضعیت واقعی سیل‌زدگان در شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرد.

آخوند روحانی ۷فروردین ۹۸:

من واقعاً اگر در یک شرایطی که خوشحالی بالای مردم یعنی هیج غمی نبود هیچ رنجی نبود هیچ غصه‌ای نبود اگر من میرفتم به یک روستایی در استان گلستان که امروز رفتیم در چین سبلی، چین سولی یا سویلی یا سولی خب این روستا وقتی ما رفتیم یا اینجا رفتیم روستای کردخیر ما دیدیم که مثل این‌که اصلاً هیچ مشکلی برای مردم یعنی پذیرایی مردم چهره گشاده مردم مهمان‌نوازی مردم به‌رغم همه مشکلات

ببینید اولاً برخی خب حالا تو فضاهای مختلف حقیقی مجازی هر چه یک جوری مطرح میکنند که مثل این‌که سیل فقط امسال آمده و فقط تو ایران بوده.

 

آخوند علم‌الهدی، امام جمعه و نماینده ‌خامنه‌ای در مشهد، ضمن اعتراف به این‌که فجایع سیل قابل پیشگیری بوده و تبهکاریهای حکومتی باعث آن شده است، تلاش کرد سپاه پاسداران و ولی‌فقیه ارتجاع که مقصران اصلی این فجایع هستند را درببرد. وی گفت:

سیل گلستان از اون نقطه‌ای که شروع شده و نسبت به تجربه‌ای که از قبل بوده این قابل مدیریت بوده قابل مهار کردن بوده... از همان اول می‌توانستند موانع را بردارند راه آب را بطرف دریا که اونجا مرکز فرود آمدن آب هست باز کنند...

در قضیه سیل شیراز از ۲۴ساعت قبل اعلام کردند اینجا مسیل هست اینجا سیل میآید هوا هم بارانیست بارندگی بیاید سیل اینجا راه میافته به مردم گفتند اتومبیل هایتان را اینجا پارک نکنید از اینجا فاصله بگیرید خب تنها به گفتن و اخطار کردن که کار تمام نمیشه.... اونی که وارد عملیات شد با قدرت با قوت مسائل را حل کرد به مردم رسید به مردم رسیدگی کرد یا سپاه بود یا ارتش بود مگر غیر از این است که این سپاه و ارتش تحت مدیریت فرماندهی کل قوا و مقام معظم رهبری هستند؟

 

از سوی دیگر، آخوند روحانی در واکنش به حملات باند رقیب، برای دومین بار اذعان کرد که اقدامات نمایشی سپاه پاسداران در استان گلستان تحت عنوان شکافتن جاده‌ها هیچ تأثیری نداشته است:

بعد ما چی کار می‌کنیم، من با هلیکوپتر رفتم دیدم این جاده‌هایی که شکافتند. جاده‌ها رو شکافتند از این‌جا و آن‌جا، راه‌آهن، هیچ تأثیری نداره. آب از آنور آمده اینور. آق‌قلا بوده آمده گمیشان. هیچ فرق نمی‌کنه این آب وایستاده. شما مثل این‌که آب اینور کاسه رو می‌دید اونور کاسه. هیچ تأثیری نداره اصلا.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a460df8f-1c95-4c33-aab5-81a9ac26e682"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات