728 x 90

اعتراف عبدالناصر همتی به اثر گذاری طرح دولت ترامپ در قطع کامل ارتباط نظام مالی رژیم

بانک مرکزی
بانک مرکزی

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی رژیم به اثر گذاری طرح دولت ترامپ برای قطع کامل ارتباط نظام مالی رژیم اعتراف کرد و گفت که اخبار مربوط به طرح دولت ترامپ برای «قطع کامل ارتباط نظام مالی ایران» بر بازار ارز ایران «اثر روانی» داشته است.

وی روز جمعه ۱۱مهر در اینستاگرام خود نوشت که افزایش نرخ ارز در ایران باعث «هجمه‌های سازمان‌یافته و بعضاً با هدف‌های خاص علیه بانک مرکزی» شده است.

روز دوشنبه ۷مهر خبرگزاری بلومبرگ نوشت که دولت ترامپ در حال بررسی طرحی شامل تحریم‌های جدید برای «قطع کامل» ارتباط اقتصاد ایران با جهان خارج است.

در این طرح، دولت آمریکا حدود ۱۴بانک در ایران را نیز که تاکنون از برخی محدودیت‌های ایالات متحده فرار کرده‌اند، در فهرست سیاه قرار می‌دهد، فهرستی که مربوط به مجازات اشخاص و نهادهای مرتبط با تروریسم، توسعه موشکهای بالستیک و نقض حقوق‌بشر می‌شود.

تحریم‌های پیشنهادی دو هدف اصلی را دنبال می‌کنند: یکی، بستن آخرین مجراهای باقی مانده کسب پول و درآمد توسط رژیم ایران و دیگری، قرار دادن موانع بیشتر بر سر راه جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری، برای پیوستن مجدد به توافق برجام، در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر.

در صورتی اجرایی شدن، این طرح نه تنها بر عملیات بانکی، بلکه بر صرافی‌ها و حواله غیررسمی پول به ایران نیز تأثیر می‌گذارد.

همتی در اینستاگرام خود به بدهیهای عراق و کره جنوبی دل خوش کرده است و می‌گوید عراق بیش از سه میلیارد دلار از بابت واردات برق و گاز ایران بدهی دارد و کره جنوبی نیز هفت میلیارد دلار از پول نفت وارداتی از جمهوری اسلامی را مسدود کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f66b24e-c08f-4df2-ada5-6635a7943f12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات