728 x 90

اعتراف سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم: واقعاً نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم
خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم

اعتراف خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: «در ارتباط با دورنمای مذاکرات وین با توجه به زیاده‌خواهی‌هایی که آمریکاییها به‌تازگی در جریان این مذاکرات بار دیگر مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که طرف آمریکایی نشان دهد اراده قطعی برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دارد. متأسفانه آمریکا تلاش می‌کند و انرژی و وقت خود را مصروف این کرده که اجزا و بخش‌هایی از فشار حداکثری خود را حفظ کند.

ما هنوز به‌آن نقطه‌یی نرسیدیم که طرف آمریکایی نشان دهد به‌تعهدات پایبند است. واقعاً نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم برای آن‌که آمریکا هنوز آن ارادهٔ لازم را برای رسیدن به‌یک توافق نشان نداده است» (خبرگزاری حکومتی ایسنا۲۲ فروردین).

 

سخنگوی وزارت خارجه رژیم درباره خبر آزادسازی داراییهای رژیم در کره جنوبی گفت: کره جنوبی اقدام موثری برای بازپرداخت آن صورت نداده است. چهارچوب لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی کشور مورد توافق قرار گرفته و هیأتی عالیرتبه تا پایان هفته به تهران سفر می‌کند.

به‌رغم این اظهارات، قائم‌مقام وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد هیچ‌کس از سئول فعلاٌ‌ قصد سفر به تهران را ندارد.

خبرنگار وال استریت ژورنال نیز در توئیتی نوشت: خبر آزادی پولهای بلوکه شده رژیم ایران در کره جنوبی صحت ندارد.

روز یکشنبه وزیر خارجه رژیم با التماس از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته بود که به نشانه حسن نیت، یک تحریم را با فرمان اجرایی لغو کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1aca48dc-d5d7-42e5-8370-c1af9aefbb91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات