728 x 90

اعتراف رسانه حکومتی به فضای یأس و درماندگی از نتیجه مذاکرات در ۸ آذر

مذاکرات برجام در وین
مذاکرات برجام در وین

روزنامه حکومتی آرمان ۱۳آبان، با اعتراف به تشتت و درماندگی نظام در پرونده هسته‌یی نوشت: اخبار معناداری هم شنیده می‌شود که از احتمال به بن‌بست رسیدن نتیجه از سرگیری مذاکرات احیای برجام از هشتم آذر نشان دارد.

آرمان با یأس و درماندگی در اعتراف به بن‌بست مرگبار نظام از چشم‌انداز نتیجه برجام در ۸ آ‌ذر نوشت: یکی از آنها موضوع تضمین ندادن آمریکا به عدم خروج دوباره از برجام است، یکی از شروطی که تهران بر آن پافشاری می‌کند و آمریکا هم آن را نمی‌پذیرد. گفته می‌شود که روزنامه وال‌ استریت‌ ژورنال چند روز پیش در گزارشی نوشت که درخواست ایران برای اخذ ضمانت از آمریکا در خصوص دوباره خارج نشدن آمریکا از برجام به بن‌بست در مذاکرات منجر شده است. در داخل واشنگتن نیز صداهای مخالف با توافق بلند است. حتی برخی سیاستمداران آمریکایی به صـــورت آشکار از بی‌اعتباری هر گونه توافق بایدن برای بازگشت به برجام سخن می‌گویند.
آرمان در ادامه افزود:... گروهی از منتقدان آمریکایی برجام با بیان این‌که برجام معاهده نیست و به تصویب سنا نرسیده، اعلام کردند: «بایدن در جایگاهی نیست که بتواند وعده‌یی درباره نحوه رفتار دولت بعدی آمریکا درباره توافق بدهد». «تد کروز»، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در پیامی توئیتری نوشت: «جو بایدن از هیچ اختیار قانونی برای دادن چنین تعهدی برخوردار نیست. هر توافقی با ایران چنان‌چه به تأیید سنا نرسد و به معاهده تبدیل نشود- چیزی که بایدن می‌داند اتفاق نخواهد افتاد- بار دیگر توسط هر رئیس‌جمهور جمهوریخواه دیگر در آینده پاره خواهد شد»... .
... مجموعه‌یی از این وقایع می‌تواند به‌معنای آن باشد که احتمالاً فعلاً نباید چشم به مذاکرات احیای برجامی دوخت که از هشتم آذرماه طبق اعلام شب گذشته علی باقری کنی معاون سیاست خارجه ایران از سرگرفته می‌شود...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11438caa-8373-4bec-9089-45fecff82dee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات