728 x 90

اعتراف رسانه حکومتی به بازتاب اقتصاد فروپاشیده نظام در تورم و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها

افزایش سرسام‌آور قیمتها
افزایش سرسام‌آور قیمتها

روزنامه حکومتی ابتکار یکشنبه ۳مرداد، با اعتراف به شرایط وخامت‌بار اقتصاد فروپاشیده نظام و بازتاب آن در سبد معیشتی مردم به سرنوشت برجام دخیل بست که شاید گره‌ای از گره‌های ناگشودنی نظام را باز کند.

ابتکار نوشت: اگر برجام حل نشود و تجارت خارجی و مراودات مالی‌مان سر و سامان نگیرد متأسفانه در کوتاه‌مدت نمی‌توان به بهبود شرایط اقتصادی کشور خوش‌بین بود.
برخی از کالاهای پرمصرف در سبد غذایی خانوارهای ایرانی در یک‌سال اخیر دچار نوسانات قیمتی بسیاری شده‌اند و این در حالی است که اخیراً باز هم هشدارهایی برای گران شدن دوباره برخی از کالاها داده می‌شود... .
روزنامه حکومتی ابتکار در ادامه مطلب پیرامون تورم و گرانی و از ضامن خارج شدن قیمت اقلام پایه‌یی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها به‌نظر می‌رسد در ۶ماهه دوم سال کشور با کمبود دام مواجه می‌شود و از این جهت ممکن است افزایش قیمت گوشت قرمز به‌زودی اتفاق بیفتد.
در همین رابطه مجتبی عالی، کارگزار رژیم در امور دامداران کشور در مورد کشتار بی‌رویه دامها گفته است: «بین سه تا ۶ماه آینده با کمبود شدید در حوزه عرضه دام و گوشت مواجه می‌شویم».
هم‌چنین در مورد افزایش قیمت برنج، خبر آنلاین رژیم به‌نقل از مهرداد جمال‌ارونقی، از کارگزاران رژیم در گمرگ نوشت: «با توجه به کاهش واردات برنج در ماه‌های اخیر مصوبه ممنوعیت واردات برنج باعث افزایش قیمت این کالا طی چند ماه آینده خواهد شد.
در همین رابطه اقتصاددان رژیم مرتضی افقه در مورد وضعیت آشفته در بازار پیرامون افزایش قیمت کالاها گفت: من معتقدم راه‌کاری در کوتاه‌مدت وجود ندارد که بتواند مانع از افزایش قیمت در بازارهای کالای اساسی طی ماه‌های آینده شود. در کوتاه‌مدت امکان تحولی اساسی درون کشور که بتواند پس‌رفت‌های اقتصادی را جبران کند وجود ندارد.
وی با اعتراف به بن‌بست تمام‌عیار رژیم به سرنوشت برجام دخیل بست که شاید گره‌ای از گره‌های تنیده شده نظام باز کند و افزود: خوش‌بینی برای تغییر و تحولی اساسی در سیاست خارجی و داخلی وجود ندارد، بنابراین تنها راهی که در کوتاه‌مدت می‌تواند کمی از شدت مشکلات اقتصادی که یکی از آنها پیش‌بینی‌ها برای افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی طی ماه‌های آینده است را کم کند، این است که برجام هر چه زودتر به نتیجه برسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37b68bfc-ec54-449c-b10b-a767eeeb640f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات