728 x 90

قیام ایران-شماره ۶۹

اعتراف رئیس سازمان زندانهای رژیم به بازداشت بیش از 5000تن در جریان قیام

قیام ایران
قیام ایران

رژیم ضدبشری آخوندی برای سرپوش گذاشتن بر فضاحت جنایت علیه بشریت در مورد زندانیان قیام که هر روز بالاتر می‌گیرد، در روز ۱۰بهمن یک بازدید نمایشی از زندان اوین با شرکت شماری از اعضای مجلس ارتجاع به‌راه انداخت. این نمایش در حالی صورت گرفت که با شهادت خالد قیصری زیر شکنجه در زندان کرمانشاه، شمار کسانی که زیر شکنجه به‌شهادت رسیده‌اند، دست‌کم به ۱۲تن می‌رسد.

۱۱تن از نمایندگان مجلس ارتجاع پس از سه هفته طراحی و آماده‌سازی و به تعویق انداختنهای مکرر، سرانجام در روز۱۰بهمن به زندان اوین برده شدند. با این‌که همین هیأت دستچین شده از صحبت آزادانه درباره مشاهداتشان منع شده بودند، اما اظهارات برخی از آنها، گوشه‌های جدیدی از جنایتهای رژیم در مورد بازداشت‌شدگان قیام دیماه را برملا می‌کند.

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رژیم، در روز جمعه ۱۳بهمن به‌نقل از اصغر جهانگیر، رئیس جنایتکار سازمان زندانها گفت: آمار کل زندانیان حوادث دیماه ۴۹۷۲نفر بوده که ۹۴.۷۳درصد آن مرد و ۵.۲۷درصد زن بوده‌اند. ۴۳۸نفر هم‌چنان در بازداشت هستند. علاوه بر این تعداد ۵۵نفر نیز در بازداشت وزارت اطلاعات هستند.(خبرگزاری حکومتی ایلنا-۱۳بهمن).

نیازی به توضیح نیست که آمار واقعی دستگیر ‌شدگان و زندانیان بسا بیشتر است، از یک سو رئیس سازمان زندانها تلاش دارد، ابعاد دستگیریها را بسیار کمتر از واقعیت جلوه دهد و از سوی دیگر بسیاری از زندانها، بازداشتگاهها، خانه‌های امن و مخفی متعلق به وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و سازمان اطلاعات سپاه و دیگر نیروهای سرکوبگر تحت کنترل و در حوزه سازمان زندانها به حساب نمی‌آیند و جهانگیر اشاره‌یی به آنها ندارد.

یکی از اهداف رژیم از سازمان دادن این بازدید، سرپوش گذاشتن بر شهادت جوان دلیر سینا قنبری در زیر شکنجه و به ثبت دادن دروغ مضحک رژیم در مورد خودکشی سینا قنبری بود. اما محمد کاظمی یکی از نمایندگان بازدید‌کننده گفت: «اطلاعات چندانی از نحوه و دلایل خودکشی سینا قنبری به دست نیآمد و تا به اینجای کار بازدید نمایندگان گرهی از معمای مرگ او نگشوده است».

درباره نحوه این بازدید علیرضا رحیمی گفت: «تراکم همراهان... تعجب برانگیز بود. حدود ۵۰نفر در کل جریان بازدید نمایندگان مجلس را همراهی می‌کردند. همه گفتگوها با زندانیان در حضور مسئولان و همراهان انجام گرفت». محمد کاظمی نیز با شکایت از «حضور چشمگیر مأموران به همراه نمایندگان در بازدید از زندان اوین» گفت بهتر بود کسی همراه ما نباشد و یا تنها رئیس سازمان زندانها یا رئیس زندان اوین همراه باشند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در روز ۲۴ژانویه در اجلاس فراکسیونهای پارلمانی شورای اروپا گفت: در جریان قیام دستکم ۸۰۰۰تن دستگیر شدند. هر روز خبر قتل یکی از زندانیان زیر شکنجه می‌رسد و دژخیمان به‌نحو ابلهانه‌یی ادعا می‌کنند که آنها در زندان خودکشی کرده‌اند. وی ملل‌متحد و اتحادیه اروپا و شورای اروپا را به اتخاذ تدابیر مؤثر و تصمیمات لازم‌الاجرا به منظور وادار کردن فاشیسم دینی حاکم به آزادی زندانیان قیام فراخواند و خواستار تشکیل یک هیأت بین‌المللی برای تحقیق پیرامون شهیدان و زندانیان و مفقود‌شدگان قیام و کسانی که در زندان به‌شهادت رسیدند، شد. وی گفت: ۳۹سال خونریزی و جنایت، تبعیض و سرکوب علیه زنان و خفقان و سانسور کافی است و جامعه جهانی باید به سکوت و بی‌عملی خود پایان دهد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵بهمن ۱۳۹۶(۴ژانویه ۲۰۱۸)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52a45e34-603c-4352-9670-e41fc4329a47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات