728 x 90

یک اعتراف دیگر از علی‌اکبر صالحی به پنهان‌کاری اتمی در جریان مذاکرات برجام

سایت اتمی اراک
سایت اتمی اراک

رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون حسن روحانی روز ۱۰بهمن۹۷ به یک مورد دیگر از پنهان‌کاری و فریبکاری اتمی در جریان مذاکرات برجام اعتراف کرد.

 

علی‌اکبر صالحی که با تلویزیون حکومتی مصاحبه می‌کرد، گفت: در حالیکه مذاکره می‌کردیم، غنی‌سازی ۲۰درصدی می‌کردیم و نمی‌گفتیم که داریم این کار را می‌کنیم.

 

تلویزیون رژیم – ۱۰بهمن: ۹۷

ما توانستیم در کمتر از دو سال سوخت ۲۰درصد را خودمون تولید کنیم ولی مذاکره هم می‌کردیم نمی‌گفتیم بهشون که داریم خودمون این کار را می‌کنیم داشتیم مذاکره می‌کردیم که بعد مذاکره با ترکیه و برزیل آمد و ولی ما خودمون داشتیم کار خودمون را می‌کردیم می‌دانستیم این مذاکرات به نتیجه نمیرسه و نهایتاً هم در کمال ناباوری و حیرت غربیها ما اعلام کردیم بعد از دو سال کمتر از دو سال که ما بیست درصد مون را ساختیم گذاشتیم توی راکتور.

 

 

علی‌اکبر صالحی که دستورات خامنه‌ای را برای ادامه غنی‌سازی و رسیدن به ۱۹۰هزار سو بازگو می‌کرد، با وحشت از پیآمد اعترافهای قبلی خود، مدعی شد که رژیم آخوندی چارچوب محدودیتهای برجام را رعایت کرده است.

تلویزیون رژیم – ۱۰بهمن ۹۷

الان هم این بنا‌ به توصیه ایشون ما بالاخره آمادگی لازم را ایجاد کردیم برای همین ۱۹۰هزار سو یکی از اقداماتی که بایستی انجام می‌دادیم این بوده که ما بایستی یک سالن مونتاژ مدرن سانتریفوژ داشته باشیم که بشه سانتریفوژهای نسل جدید را تویش مونتاژ کرد با تجهیزات و وسایل اندازه‌گیری مدرن خب ما این را در طول مذاکرات این سالن را داشتیم می‌ساختیم تجهیزات مورد نظر را خریداری کردیم . اگر بگوئیم ۶۰تا ماشین میشه ۶۰۰سو در روز ۱۸هزار سو در ماه اگر ۱۰ماه هم کار بکنه دو ماه هم تعطیل باشه میشه ۱۸۰هزار سو پس بینید این آمادگی الآن هست.

مواد اولیه‌اش آماده شده همه چیز آماده است ولی حضرت آقا فرمودند فقط این زمینه‌ها آماده بشه نفرمودند که بروید الآن تولید بکنید چونکه در چارچوب برجام ما فعلاً این محدودیت را داریم .

صالحی: با همان ۵۰۶۰ تا داریم غنی‌سازی می‌کنیم اگر قرار بود غنی‌سازی متوقف باشه که خب ما دیگه الآن نطنز بایست تعطیل می‌شد ما الآن داریم غنی‌سازی می‌کنیم .

 

 

صالحی از این‌که بر اثر هشدارهای رئیس‌جمهور آمریکا، کشور چین همکاریهای اتمی خود با حکومت آخوندی در سایت اراک در چارجوب توافقات برجام را کاهش داده، سوزوگداز کرد. وی در مورد این‌که رژیم چگونه می‌خواهد خارج از این چارچوب کارش را ادامه بدهد، گفت: خودمان کار را جلو می‌بریم و توضیح بیشتر نمی‌توانم بدهم:

ما الآن یک شرکت بزرگی داریم قریب به ۷۰۰حالا با نیروهای جنبی‌اش هم حساب بکنیم شاید ۹۰۰تا نیروی متخصص الآن دارند کار می‌کنند که دارند بازطراحی راکتور اراک را انجام می‌دهند؛ یکی دو ماه است با توجه به فشارهایی که ترامپ داره می‌آورد یک مقدار با کندی روبه‌رو شده و امیدواریم الآن داریم صحبت می‌کنیم که این کارگر وه از این کندی بیاید بیرون یعنی یکی از کشورها متأسفأنه یک مقدار به‌خاطر فشاری که آمریکا داره می‌آورد آنجور که مثل سابق با ما همکاری می‌کرد و با سرعت مقبولی داشتیم میرفتیم جلو چیز است. اگر اونها هم بخواهند نیایند و ادامه ندهند بنده دارم الآن از طریق شما دارم اعلام می‌کنم این یک هشداری ست اگر هم نیائید ما خودمون کار را می‌بریم جلو و انتخابهای گوناگونی در این خصوص داریم که بیشتر از این نمی‌توانم توضیح بدهم.

 

 

لازم به یادآوریست که علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس‌جمهور رژیم در روز دوم بهمن در اعتراف به دروغگویی و فریبکاری در مذاکرات اتمی و اجرای تعهدات برجام گفت:

تلویزیون رژیم – ۲بهمن ۹۷:

متأسفانه متأسفأنه الآن سه سال است هر چی می‌گوئیم آقا ما در چاله راکتور آب سنگین اراک سیمان نریختیم اگر ریخته بودیم دیگه راکتور اراک که از بین میرفت

مجری: ولی گفتید توی لوله‌هایش ریختید

صالحی: آهان نه توی لوله‌های اینجا توی آن کالانداریهایی که داشتیم در آوردیم آن؛ کالانداری چیه؟ یکسری لوله است که سوخت ها میره توی آن لوله ما مشابه آن لوله‌ها را هم خریده بودیم ولی من آن زمان نمی‌توانستم اعلام بکنم فقط یک نفر در ایران می‌دانست و حالا بالاترین مقام ارشد نظام گفتیم کسی دیگه‌ای نمی‌دانست ما برای این‌که وقتی که مذاکره می‌کردند دوستان می‌دانستیم که اینها بالاخره بد عهدی می‌کنند بد قول می‌کنند حضرت آقا فرموده بودند که مواظب باشید اینها بدعهد هستند و بدقول هستند خب ما بایستی با یک فراستی با یک هوشمندی کارمان را انجام می‌دادیم یعنی علاوه بر این‌که پل‌های پشت سرمان را خراب نمی‌کردیم پل هم می‌ساختیم که اگر قرار بود برگردیم سریع‌تر برگردیم. (ترانزیشن)

خب ما یکسری لوله بوده یک لوله‌هایی که مثلاً به قطر دو سه سانت به طول سه چهار متر مجسم کنید این لوله‌ها را که یکسر داره و یک ته ما مشابه اون لوله‌ها را هم خریده بودیم به همان تعداد اون لوله هارا گفتند تویش سیمان بریزید ما اون لوله‌ها را ریختیم گفتیم باشه

مجری:این را آژانس گفت آقای دکتر؟

صالحی: نه نه توی مذاکره، گفتیم باشه ما میریزیم اما دیگه نگفته بودیم که لوله‌های دیگه داریم چون اگر می‌گفتیم می‌گفتند آقا توی آن لوله‌ها هم بایستی بریزید ما الآن خیلی چیزها خب ما الآن می‌رویم همان لوله‌ها را

مجری: الآن که دارید می‌گید الآن چی؟

صالحی: الآن ما داریم آن لوله‌ها را ما هر چی می‌گوئیم اونوقت توی فتوشاب با فتوشاب آمدند چاله راکتور را سیمان ریختند بعد هی می‌گویند سیمان ریختند توی چاله راکتور این فتوشاب است این همان است

 

 

گزارش ۱۶نهاد اطلاعاتی آمریکا: فعالیتهای موشکی رژیم ایران هم‌چنان یک تهدید برای خاورمیانه است

۱۶نهاد اطلاعاتی آمریکا گزارشی درباره چشم‌انداز رفتارهای حکومت آخوندی در سال ۲۰۱۹منتشر کردند که فعالیتهای موشکی این رژیم را تهدیدی ادامه‌دار برای خاورمیانه ارزیابی کرده است.

در مقدمه گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا در رابطه با تلاشهای رژیم آخوندی در زمینه دستیابی به سلاح اتمی پس از برجام آمده است: «در حال حاضر فعالیتهای کلیدی که برای ساخت بمب هسته‌یی ضروری است را دنبال نمی‌کند».

 

 

در خصوص این‌گونه ارزیابیها که با انتقاد رئیس‌جمهور آمریکا نیز مواجه شده است،

در گزارش ۱۶نهاد اطلاعاتی آمریکا درباره چشم‌انداز رفتارهای حکومت آخوندی در سال ۲۰۱۹، فعالیتهای موشکی این رژیم تهدیدی ادامه‌دار برای خاورمیانه ارزیابی شده و آمده است: این رژیم بر ارتقای موشک‌های ماهواره‌بر تمرکز کرده تا این امکان را برای خود ایجاد کند که در چشم‌انداز نزدیک به موشکهای قاره‌پیما دسترسی یابد چرا که تکنولوژی هر دو نوع موشک شبیه هم هستند.

 

دن کوتس رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا در جلسه استماع کمیته منتخب اطلاعات سنا، که ارزیابی ۱۶نهاد اطلاعاتی این کشور را ارائه می‌داد، گفت: رژیم ایران به جاه‌طلبیهای خود در منطقه و حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد؛ همان‌گونه که اخیراً افرادی که در اروپا دستگیر شدند، از جمله عوامل رژیم ایران بودند که طرح توطئه برای حمله داشتند. رژیم ایران قطعاً به گسترش و حفظ قابلیتهای تروریستی خود به‌عنوان گزینه‌یی بازدارنده یا انتقام گیری از مخالفانش ادامه خواهد داد.

 

رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین با اشاره به حضور نیروهای نظامی و شبه‌نظامی رژیم آخوندی در سوریه و حملات هوایی اسراییل به مواضع نیروهای رژیم افزود: دخالتهای این رژیم در منطقه، ریسک بروز جنگ در منطقه را افزایش می‌دهد.

در عراق نیز شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران تهدیدات علیه پرسنل آمریکایی مستقر در این کشور را افزایش می‌دهند.

 

در گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا همچنین تأکید شده است که حمایتهای رژیم ایران از حوثیها، از جمله به‌صورت ارسال موشک‌های بالستیک، هم‌چنان دارد و رفتار این رژیم در یمن باعث تشدید مخاطرات و دامن زدن به تنش منجر می‌شود.

 

این گزارش با استناد به گزارش سازمان ملل ‌متحد تأکید کرد رژیم ایران با قاچاق سوخت از شبه‌نظامیان وابسته به خود در یمن حمایت مالی می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9100948-8626-41ca-a9ec-41c506ef10ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات