728 x 90

اعتراف دژخیم ابو مهدی مهندس به کشتار مجاهدین در قرارگاه حبیب +فیلم

دژخیم ابو مهدی مهندس
دژخیم ابو مهدی مهندس

ابو مهدی مهندس جنایتکاری است که در لیست تروریستی تأیید شده دولت آمریکا قرار داشت و عامل جنایت و کشتار مجاهدین خلق در قرارگاه حبیب متعلق به ارتش آزادیبخش ملی ایران در سال ۱۳۷۸ بود.

حوالی ساعت ۱۹ و ۳۰دقیقه سه‌شنبه‌ شب ۱۱ آبانماه ۱۳۷۸، رژیم جنایتکار آخوندی قرارگاه حبیب متعلق به ‌ارتش آزادیبخش ملی ایران واقع در ۴۵کیلومتری شمال شهر بصره و ۳۵کیلومتری مرزهای میهنمان را هدف یک حمله تروریستی قرار داد. این حمله توسط یک خودرو کمپرسی حاوی ۲.۵تن مواد منفجره، به‌قصد نابود کردن کل این قرارگاه صورت پذیرفته بود.

در اثر انفجار، حفره‌یی به‌ قطر ۱۲متر و عمق ۶متر در مجاورت قرارگاه ایجاد شد و ترکشها و امواج ناشی از آن موجب شهادت ۵مجاهد خلق و مجروح‌شدن شماری دیگر که در همان حوالی در داخل قرارگاه به‌ کار مشغول بودند، گردید. هم‌چنین چند شهروند عراقی در نزدیکی قرارگاه حبیب، کشته و زخمی شدند.

 

ابومهدی مهندس در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در مصاحبه با تلویزیون الشرقیه گفت: من از دوستی قوی با جمهوری اسلامی و با مقام‌های جمهوری اسلامی برخوردار هستم چرا که بیش از ۲۵سال در جمهوری اسلامی ایران بوده و با آنها کار کرده‌ام. معتقدم که اگر به‌طور واقعی می‌خواهیم برای عراق کار کنیم باید از رابطه‌ها استفاده کرد یعنی از طریق روابطمان و دوستی‌هایمان می‌توانیم عراق را حفظ و حمایت کنیم تا این‌که مرحله جدیدی را در عراق آغاز کنیم. من روابط گسترده‌یی با نیروهای سیاسی مختلف شیعی و سنی، کردی دارم و تاریخاً این رابطه را دارم و مربوط به امروز نمی‌شود. من برای خفه کردن فتنه در حوادث نجف اول و دوم حضور داشتم و برادران مقام‌های دولتی در آن دوران یعنی در ماه پنجم سال ۲۰۰۴ تا پایان سال ۲۰۰۴ می‌دانند که من با استفاده از امکانات و مقدورات شخصی خودم برای خفه کردن آتشی که در نجف اشرف گر گرفته بود و توقف جنگ تلاش کردم. برادران در دولت و مقام‌های امنیتی ذیربط در آن دوران کاری که من انجام دادم را می‌دانند. من در دوره حوادث نجف از طرف دولت موظف به گفتگو بودم چه در دوره پل برمر و چه دولت بعد از برمر من طرف گفتگو از سوی دولت در این قضایا بودم و عجیب این است که خودشان آدم را به چیزی مکلف می‌کنند و بعد آدم را متهم می‌کنند.

 

هم‌چنین به‌دنبال وقوع سیل در استانهای مختلف کشور، رژیم برای کنترل سرکوبگرانه و از دست در نرفتن مهار اوضاع امنیتی در اثر اعتراضات مردمی، ولی‌فقیه با استفاده از نیروهای برون‌مرزی سپاه تروریستی قدس اقدام به گسیل مزدوران عراقی حشدالشعبی وابسته به سپاه قدس در خوزستان کرد که باعث اعتراض مردم و جوانان نسبت به حضور این مزدوران در خاک ایران گردید، استاندار رژیم در خوزستان واکنش نشان داد و مدعی شد که «مسئولان عراقی به همراه ماشین‌آلات خود» برای کمک آمده بودند و رفتند.

غلامرضا شریعتی استاندار رژیم در خوزستان در مصاحبه با خبرنگار سایت حکومتی جماران و با تیتر «چرا حشدالشعبی به ایران آمد» سعی کرد موضوع حضور مزدوران حشدالشعبی در روستاهای سیل‌زده خوزستان که با سلاح و تجهیزات و لباس نظامی و پرچم حشدالشعبی در منطقه مستقر شده‌اند را انکار کند.

 

جمال جعفر ابراهیم ملقب به ابومهدی مهندس متولد سال ۱۹۵۴ بصره از پدری عراقی و مادری ایرانی بود که تحصیلات خود را در رشته مهندسی مخابرات در سال ۱۹۷۷ به اتمام رساند و در همان سال به حزب‌الدعوه پیوست. زمانی که فعالیت حزب‌الدعوه از سوی صدام ممنوع شد به اهواز آمد و در یک کمپ، آموزش دید. او ایران را به سوی کویت ترک کرد و چند سال در منطقه جابریه کویت گذراند و در زمینه سیاسی و امنیتی علیه رژیم صدام فعالیت می‌کرد. برخی او را به برنامه‌ریزی بمب‌گذاری سفارتهای آمریکا و فرانسه محکوم می‌کنند که باعث کشته شدن ۵نفر شد. او در سال ۲۰۰۳ با سرنگونی صدام حسین به عراق بازگشت و به‌عنوان مشاور امنیتی به اولین نخست‌وزیر عراق پس از حمله آمریکا، ابراهیم جعفری، خدمت کرد. در سال ۲۰۰۷ آمریکایی‌ها پیشینه او را یافتند و زمانی که این موضوع را با نخست‌وزیر عراق، نوری مالکی، در میان گذاشتند، مهندس به ایران برگشت. پس از خروج نظامیان آمریکایی به عراق بازگشت و پس از تشکیل بسیج ضدمردمی عراق، معاون رئیس این نیروها شد.

در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸ بخش رسانه‌یی حشد شعبی عراق از بسته شدن حساب توئیتر ابومهدی مهندس توسط مدیریت این شبکه اجتماعی خبر داد توئیتر با ادعای این‌که این حساب کاربری قوانین مربوط به توئیتر را نقض کرده اقدام به مسدود کردن آن کرده است.

وی در فهرست تروریست‌های تأییدشده دولت آمریکا قرار داشت که دلیل آن، فعالیت‌های تروریستی در دهه ۱۹۸۰ در کویت و شورش در عراق بوده است. هم‌چنین او عضوی از گروه کتائب حزب‌الله عراق بود که از سال ۲۰۰۳ به نیروهای خارجی مستقر در عراق حمله می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec9611ab-3f17-4f45-bbc7-b1d552f3aa9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات