728 x 90

اعتراف خبرگزاری رسمی حکومت آخوندی به ابعاد فاجعه‌بار کرونا در لاهیجان

ابعاد فاجعه بار کرونا در لاهیجان
ابعاد فاجعه بار کرونا در لاهیجان

 

خبرگزاری رسمی رژیم-ایرنا-۱۶اسفند ۹۸

سایه منحوس کرونا بر سر لاهیجان و شرق گیلان گسترده شده و اغلب مردم از بیم سرایت در خانه‌هایشان پناه گرفته‌اند.

لاهیجان شهر باغهای سبز چای، شهر کوه و چشمان مشتاق گردشگران این روزها چون شهر ارواح شده است، کسب و کارها تعطیل و اقتصاد به کما رفته است از غلغله دانش‌آموزان خبری نیست، همه صداها و نغمه‌ها خاموش شده است، شادی و نشاطی نیست. شایعه مرگ و میرهای تلفات ناشی از ویروس کرونا از یک‌سو و نبود شفاف‌سازی اطلاعات از سوی دیگر بر ترس و وحشت شهروندان افزوده است.

مردم شهر لاهیجان مانند سایر شهرهای شرق گیلان هنوز در برابر دشمن قهاری چون کرونا بی‌سلاح هستند و امکانات برای مقابله و جنگیدن اندک است. مقطعی مهم از تاریخ ورق خورده است، شبیه به دورانی است که دشمنان آشکارا به شهرهای ایران حمله می‌کردند،می کشتند، می‌بردند و غارت می‌کردند.

تا عصر روز سه‌شنبه اطلاعات مردمی و غیررسمی حاکی از مرگ ۲۰ تا ۲۵نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان پیروز است اما منابع رسمی شهرستانی هیچگونه اطلاعاتی از تعداد کشته‌شدگان در اختیار خبرنگار ایرنا قرار نمی‌دهند و می‌گویند از سوی مقامات بالادست ممنوع‌المصاحبه هستند، مردم نیز به اطلاعات ارایه شده مقامات اطمینان ندارند و همه جا صحبت از این است که اوضاع خیلی وخیم‌تر از آن است که تصور می‌شود.

برخی اطلاعات تأیید نشده حاکی از آن است که روزانه دو تا سه نفر در بیمارستان پیروز لاهیجان جان می‌سپارند

در روز سه‌شنبه یک منبع رسمی در شهرستان لاهیجان که نخواست نامش فاش شود آمار بیماران بستری مشکوک به کرونا و یا تنفسی در بیمارستان پیروز لاهیجان را ۷۹نفر ذکر کرد و یاد آو رشد که ۱۰بیمار تنفسی این بیمارستان بدحال هستند که حال شش نفر آنها خیلی وخیم است. هم‌چنین منابع محلی می‌گویند روز سه‌شنبه سه نفر در بیمارستان پیروز لاهیجان جان سپردند که مقامات رسمی بیمارستان و مسئولان بهداشت شهرستان حاضر به ارایه آمار رسمی در این باره نمی‌شوند.

نام عزیزان زیادی به‌عنوان قربانیان کرونا در لاهیجان شنیده می‌شود که در رأس آن نرجس خانعلی‌زاده پرستار جوان لاهیجانی است که پس از مرگش نتیجه ابتلایش به ویروس کرونا تأیید شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51d4ff62-61cb-410f-baf3-304320b496d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات