728 x 90

اعتراف خبرگزاری حکومتی ایرنا به نقش مزدوران رژیم در توطئهٔ ترور پهپادی نخست‌وزیر عراق

حمله پهپادی به محل مسکونی نخست وزیر عراق
حمله پهپادی به محل مسکونی نخست وزیر عراق

خبرگزاری حکومتی ایرنا صبح روز یکشنبه ۱۶آبان پس از حملهٔ پهپادی به خانهٔ نخست‌وزیر عراق اعتراف کرد: «اولین احتمال این‌که عملیات مزبور توسط مقاومت عراق انجام گرفته است».

بی‌درنگ وزرات اطلاعات در یکی از سایت‌های خود بنام «ایران دیدبان» با سراسیمگی از پیامدهای این اعتراف، واکنش نشان داد و نوشت: «معلوم نیست چرا ایرنا محور مقاومت را در مظان اتهام قرار داده است.

ارتش عراق اعلام کرد که منزل شخصی الکاظمی نخست‌وزیر عراق با یک فروند پهپاد انفجاری هدف سوءقصد قرار گرفت اما این عملیات ترور ناکام ماند. الکاظمی گفت: حالم خوب است و همگان را به آرامش و خویشتنداری دعوت می‌کنم.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از حمله پهپادی به منزل نخست‌وزیر عراق نوشت: در حمله به اقامتگاه الکاظمی چند تن از محافظان شخصی او زخمی شدند.
رویترز افزود: یک پهپاد مملو از مواد منفجره بامداد روز یکشنبه اقامتگاه مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق را در بغداد هدف قرار داد که ارتش عراق آن را اقدام به ترور خواند، اما گفت که کاظمی سالم است.

این حمله که به‌گفته منابع امنیتی باعث زخمی شدن چند تن از اعضای محافظ شخصی کاظمی شد، پس از آن صورت گرفت که اعتراضات در پایتخت عراق بر سر نتیجه انتخابات عمومی ماه گذشته به خشونت کشیده شد.

وزارت امور خارجه آمریکا این حمله را محکوم کرد و برای تحقیقات پیشنهاد کمک کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌یی گفت: «این اقدام آشکار تروریستی، که ما آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم، در قلب عراق بوده است. ما با نیروهای امنیتی عراق که مسئول حفظ حاکمیت و استقلال عراق هستند در تماس نزدیک هستیم و برای بررسی این حمله به آنها پیشنهاد کمک کرده‌ایم»...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1da55cd-2b80-4383-89a8-aa96f2b11367"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات