728 x 90

اعتراف خامنه‌ای به شکست در زیر ضرب قیام

سخن روز
سخن روز

روز سه‌شنبه ۲۹آذر ۱۴۰۱ خامنه‌ای پس از چندین روز سکوت درباره قیامی که می‌خواست با اعدامهای وحشیانه مهار کند، در یک فقره دجالبازی نفرت‌انگیز خطاب به‌جمعی از مزدوران ولایتش تحت عنوان قربانیان جنایت شاهچراغ، بار دیگر به‌عقده‌گشایی علیه مجاهدین پرداخت و گفت: «نسل جوان ما اطلاعات زیادی از حوادث گذشته از جمله مجاهدین ندارند». او تأکید کرد «ما توی این زمینه‌ها کوتاهی داریم ما در قضیه رسانه و تبلیغ و ترسیم و واقعیات کوتاهی داریم. خیلی از جوانهای ما و شما قضایای بیست سال قبل را نمی‌دانند قضایای مجاهدین را نمی‌دانند» (تلویزیون رژیم ـ ۲۹آذر).

 

-خامنه‌ای در حالی از «کوتاهی» در «قضیه رسانه و تبلیغ» علیه مجاهدین حرف می‌زند که هیچ مجلس و محفل و منبر و نماز جمعه و برنامه تلویزیونی و رادیویی و رسانه‌های تحت‌امر، نیست که در آن نمایندگان و کار‌گزارانش عربده‌های مرگ بر منافق سر ندهند و بساط شیطان‌سازی و دروغ‌پراکنی علیه مجاهدین پهن نکنند.

-او در حالی از «کوتاهی» کردن خودش در این زمینه حرف می‌زند که ۸ماه قبل از قیامهای بنیان‌کن دیماه ۹۶ وقتی در جریان نمایش انتخابات قلابی، مجاهدین با کارزارهای فشرده دادخواهی و با شعار فراگیر «نه جلاد نه شیاد»، رئیسی جلاد را با رسوایی و شکستی بزرگ مواجه کردند، خودش بر سر قبر خمینی زوزه سرداد و خطاب به‌کارگزاران و مهره‌های اصلی تبلیغاتی رژیم با دستور و تأکید گفت: «من توصیه می‌کنم به‌کسانی که اهل فکرند، اهل تأملند و راجع به‌دههٔ شصت قضاوت می‌کنند، جای شهید و جلاد عوض نشود» (۱۴خرداد ۱۳۹۶).

 

-خامنه‌ای در حالی صحبت از کم‌کاری خود می‌کند که پس از قیام آبان۹۸ نیز شاهد یک خیز در کارزار شیطان‌سازی علیه مجاهدین بودیم. چنان‌که از ابتدای شروع قیام در هفتهٔ آخر آبان۹۸ تا هفتهٔ دوم دیماه۹۸، مجموعاً ۱۰مستند و یک سریال سفارشی از شبکه‌های مختلف تلویزیون رژیم پخش شد. یکی از این به‌اصطلاح مستندها «سرچشمه» نام داشت که فقط فصل اول آن شامل ۲۰قسمت و هر قسمت بیش از ۵۰دقیقه بود.

-خلیفهٔ ارتجاع در حالی از «کوتاهی» کردن خود در تبلیغ علیه مجاهدین، دم می‌زند که شخصاً و در هر دیدار با کارگزاران و تبلیغاتچی‌های حکومتی، آنها را نسبت به‌استفاده از حربهٔ هنر علیه مجاهدین سفارش و تشویق کرده. عملاً نیز چندین نهاد عریض و طویل از صدا و سیمای منحوس آخوندی گرفته تا «سازمان تبلیغات اسلامی»، وزارت اطلاعات و امثالهم را با بودجه‌های کلان در خدمت این کارزار قرار داده است که حاصل آن تولید بیش از ۵۰۰عنوان کتاب، صدها فیلم سینمایی و سریال و انواع به‌اصطلاح مستندهای تلویزیونی و هزاران مقاله است که اگر در یک جا جمع شوند. کتابخانهٔ بزرگی را تشکیل می‌دهند.

- این نمونه مشخص را نیز همه می‌دانند که فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» و روایتهای مجعول آن علیه مجاهدین و حماسه شهادت سردار خیابانی و اشرف رجوی و یارانشان، سفارش شخصی او بود و جدای از پشت‌پرده این فیلمسازی خامنه‌ای به‌طور علنی در دیدار با دست‌اندرکاران فیلم کذایی، آنها را تشویق کرد و گفت: «ماجرای این فیلم بسیار خوب بود. همهٔ اجزای فیلم عالی بود. کارگردانی عالی بود، بازیها عالی، قصه عالی، فیلم خوش ساخت بود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۴تیر‌۱۳۹۶).

 

اکنون و پس از این‌همه «پرکاری» و «خرج و مخارج کلان» برای شیطان‌سازی از مجاهدین به‌خصوص برای نسلهای جوان، وقتی که خامنه‌ای از «کوتاهی» کردن خودش صحبت می‌کند و وقتی می‌گوید «خیلی از جوانهای ما قضایای مجاهدین [بخوانید شیطان‌سازیها] را نمی‌دانند»، حرف او جز اعتراف به شکست بزرگ در برابر مجاهدین در زیر ضرب قیامی که بیش از سه ماه است سلطنت و ولایت فاسد او را می‌لرزاند، معنای دیگری ندارد.

خلیفه ارتجاع ضمنا در شرایطی به‌این شکست بزرگ اعتراف می‌کند که پس از کشتار صدها جوان قیامی و پس اعدامهای اخیر که شخصاً دستور آنها را صادر کرده است، با ضربات آتشین کانون‌های شورشی و با شعارهای «ایستاده‌ایم تا پایان» و «سرخم قدغن» و «آتش جواب آتش» مواجه شده است.

بیچاره هنوز حرف ۳۴سال پیش منتظری-یعنی کسی که به‌مدت ده سال در بالای سر او قائم‌مقام خمینی بود- را نفهمیده که در اعتراض به‌حکم قتل‌عام مجاهدین زندانی در سال۶۷ خطاب به‌خمینی نوشت: «مجاهدین خلق اشخاص نیستند، یک سنخ فکر و برداشت است، یک نحو منطق است، با کشتن حل نمی‌شود، بلکه ترویج می‌شود» (۲۴مرداد ۱۳۶۷).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef5f80a0-e924-40f0-97e6-3355866871f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات