728 x 90

اعتراف تکان‌دهنده نماینده مجلس ارتجاع، استفاده گسترده و طولانی‌مدت از سلولهای انفرادی برای شکنجه زندانیان

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

روز یکشنبه اول دیماه محمد کاظمی نماینده مجلس ارتجاع، در یک اعتراف بی‌سابقه گفت دژخیمان رژیم آخوندی از سلول انفرادی به‌صورت گسترده و طولانی‌مدت برای شکنجه زندانیان استفاده می‌کنند. وی در اظهاراتی که توسط رسانه‌های حکومتی منعکس شد، گفت: سلول انفرادی «ابزاری هست که ما بی‌حد و حساب در اختیار قضاتمان قراردادیم. این‌که ما بی‌حد و حساب اجازه بدهیم برای اثبات هر جرمی متهم را در سلول انفرادی قرار بدهند درست نیست... به‌شدت از سلول انفرادی در دستگاه قضایی استفاده غیرمجاز و افراطی می‌شود». دستگاههای سرکوب «صرفا به این عنوان که نگهداری متهم در سلول انفرادی باعث آن خواهد شد که فرد اقرار کند یا دلایل علیه‌اش به دست بیاید از این حربه استفاده» می‌کنند.

 

در عین‌حال، همین نماینده مجلس ارتجاع سلول انفرادی را برای زندانیان سیاسی تجویز کرد و گفت «این سلول انفرادی که مجازات شدیدی هست صرفاً در مورد مسائل امنیتی که به مصالح و منافع کشور مرتبط می‌شود فقط بهتر است مورد استفاده قرار بگیرد».

 

در همین جلسه، نمایندگان دولت آخوند شیاد روحانی و قضاییه آخوندها، با کمال وقاحت مدعی شدند از بدو روی کار آمدن فاشیسم دینی، «سلول انفرادی و زندان انفرادی» و «هیچگونه محکومیت به سلول انفرادی، حتی یک مورد هم» وجود نداشته است. این در حالیست که به گواهی صدها زندانی از بندرسته، بسیاری از زندانیان سال‌ها در سلول انفرادی نگهداری شده و ملل ‌متحد و سایر ارگانهای بین‌المللی بارها رژیم آخوندی را به همین خاطر محکوم کرده‌اند.

 

بسیاری از کسانی که در زمره ۱۲۰۰۰بازداشتی قیام سراسری مردم ایران در آبانماه هستند، هم‌اکنون تحت شکنجه‌های وحشیانه برای اعترافات اجباری و تلویزیونی قرار دارند.

 

مقاومت ایران ضمن یادآوری فراخوانهای مکرر خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، از دبیرکل، شورای امنیت، کمیسر عالی حقوق‌بشر و شورای حقوق‌بشر ملل متحد، خواهان تشکیل یک هیأت حقیقت‌یاب برای سفر به ایران و بازدید از زندانها و زندانیان می‌باشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اول دی ۱۳۹۸(۲۲دسامبر ۲۰۱۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/490bf517-ea5a-469c-8698-bafe038fdb72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات