728 x 90

اعتراف به ترخیص محموله گندم آلوده به سرب روسیه برای مصرف مردم

گندم
گندم

آلوده بودن گندم‌های وارداتی به سرب از روسیه از سوی کارگزار آزمایشگاه کنترل و کیفیت سازمان غذا و داروی رژیم تأیید شد، اما این محموله به‌دلیل خالی بودن سیلوهای کشور برگشت نخورد.


خبرگزاری حکومتی اقتصادنیوز روز ۲۵دی نوشت، طی هفته‌های اخیر، چالش میزان آلاینده‌ها در برخی محصولات کشاورزی ایران، نقل محافل شده و بسیاری از کشورها اقدام به بازگشت برخی از محصولات کشاورزی به کشور کردند، این در حالی که چندی پیش محموله گندم از روسیه وارد کشور شد که آزمایش‌ها از آلوده بودن آن حکایت داشت، اما این محموله برگشت نخورد و ترخیص شد.
آن هم به یک دلیل جالب خالی بودن سیلوهای کشور بوده است.

مژگان پورمقیم، رئیس آزمایشگاه کنترل و کیفیت سازمان غذا و دارو با تأیید ترخیص محموله گندم وارداتی آلوده به سرب از روسیه گفته است، مجوز ترخیص این محموله، موقتی است و صرفاً به‌دلیل آن که سیلوهای گندم کشور خالی است، اجازه ترخیص به آن داده شده است. هر چند وی تأکید کرده که این گندم آلوده هنوز وارد چرخه مصرف مردم نشده است.
عدم بازگشت محموله آلوده گندم روسیه در حالی است که چندی پیش روسیه یک محموله بزرگ فلفل دلمه‌ای را به‌دلیل عدم استفاده از سم مورد تأیید این کشور برگشت داده بود.
با این همه تجارت‌نیوز نوشت: ساعتی پس از انتشار این خبر وزارت بهداشت، سلامت این گندم‌ها را تأیید کرده و گفته گندم‌های وارداتی مجوز مصرف انسانی دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba0f5112-fd06-4871-94d9-6ca10a4218ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات