728 x 90

اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز

کارگران گروه ملی فولاد اهواز امروز شنبه ۱۹خرداد۹۷ برای پنجمین بار در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

این تجمع در اعتراض به مطالبات عقب‌افتاده و بلاتکلیفی شغلی صورت گرفت.

 

پیشینه اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز

روز یکشنبه ۱۳خرداد۹۷پانصد تن از کارگران گروه ملی فولاد اهواز که با زبان روزه در مقابل استانداری رژیم در این شهر برای چهارمین روز متوالی تجمع کرده بودند مورد حمله وحشیانه مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی قرار گرفتند. آنها کارگران محروم و معترض را با باتون مورد ضرب ‌و شتم شدید قرار دادند و بینی یکی از کارگران را با ضربات باتون شکستند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز با در دست داشتن بنرهایی از فلکه ساعت به سمت استانداری رژیم در این شهر راهپیمایی کردند.. کارگران معترض خواستار رفع بلاتکلیفی و پرداخت چندین ماه حقوق عقب‌افتاده خود بودند.

معترضان شعار می‌دادند: "مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر"

 

روز ۱۲خرداد۹۷بیش از ۳۰۰نفر از کارکنان گروه ملی فولاد ایران، در اهواز مقابل استانداری خوزستان در اعتراض به عدم دریافت معوقات چندین ماهه خود و هم‌چنین عدم رسیدگی به وضعیت این شرکت از طرف دولت تجمع کردند.

این معترضان در حالی که نیروهای سرکوبگر مسیر رفت و آمد را بسته بودند؛ با انجام یک راهپیمایی یک و نیم ساعته به طرف کیانپارس حرکت کردند و پس از رسیدن به خیابان پهلوان به محل استانداری برگشتند. این راهپیمایی تا ساعت ۱۱به طول انجامید.

۸خرداد ۹۷در اهواز کارگران گروه ملی فولاد، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود دست از کار کشیدند و در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

 

 

تظاهرات کارگران با شعار: کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد

روز چهارشنبه ۲۳اسفند۹۶کارگران فولاد اهواز بیست و سومین روز اعتراض خود را در برابر استانداری اهواز برگزار کردند. کارگران شعار می‌دادند: «حسین حسین شعارشون، دزدیها افتخارشون». «نیروی انتظامی به‌هوش باش، ما کارگریم، نه اوباش»، «کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «تا حق خود نگیرم من ز اینجا نمیرم»، «دشمن ما همین‌جاست فقط میگن آمریکا است». معترضان در خیابان منتهی به استانداری زنجیره‌انسانی تشکیل دادند و خواستار حضور استاندار شدند.

 

تظاهرات کارگران با شعار مرگ بر ستمگر درود بر کارگر

یکشنبه ۲۰اسفند ماه ۹۶کارگران گروه ملی فولاد اهواز بیستمین روز اعتصاب خود را مقابل استانداری رژیم در این شهر آغاز کردند.

 

کارگران محروم شعار می‌دادند «حقوقا رو نمی‌دن مرگ بر آمریکا» و «دشمن ما همین جاست میگن فقط آمریکاست» و «مرگ بر ستمگر درود بر کارگر» و «این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be9fa570-08a6-47ea-b0a1-e7a3631b430d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات