728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۳۰

اعتراض کارگران اخراجی مجتمع کشت و صنعت شمال

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

کارگران اخراجی مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال روز چهارشنبه ۱۵فروردین، در اعتراض به اخراج خود، مقابل فرمانداری میان‌دورود (استان مازندران) تجمع کردند. مدیر این شرکت که از سرمایه‌داران بزرگ وابسته به رژیم است، سال گذشته درصدد اخراج ۱۵۰تن از کارگران بود که در اثر اعتراضات کارگران موفق به انجام آن نشد. با شروع سال جدید این شرکت ۵۵تن از کارگران را که بین ۱۳تا ۲۱سال سابقه کار دارند، در حالی که هیچ چشم‌اندازی برای اشتغال مجدد آنها وجود ندارد، اخراج کرد.

مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال که بزرگترین واحد تولیدکننده روغن مایع و نباتی است با ۴۳سال سابقه فعالیت و با ظرفیت اشتغال حداقل ۱۰۰۰کارگر و تولید ۷۵۰تن روغن در روز، در سال ۲۰۱۱ زیر عنوان خصوصی‌سازی به سرمایه‌داران حکومتی واگذار شد. و از آن پس بر اثر اختلاسها و سیاست‌های غارتگرانه مدیریت فاسد آن روز به روز سیر قهقرایی طی کرد و سالها است که کارگران محروم این مجتمع در شرایطی اسفبار مجبور به کار هستند.

جواد مدلل، مدیرعامل غارتگر مجتمع کشت و صنعت با تکیه بر حمایت مقامات رژیم از جمله محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت رژیم، با گرفتن وامهای کلان از بانکها ثروت نجومی به جیب زده است. گرفتن ۶۵۰میلیون دلار وام با تسهیلات ویژه تنها یک قلم از این رانت‌خواریها است. وی همچنین روابطی ویژه با سرکردگان سپاه پاسداران دارد و مورد حمایت آنها است.

تا این رژیم فاسد و غارتگر بر سر کار است سهم کارگران و دیگر قشرهای محروم کشور چیزی جز کار مشقت‌بار و زندگی سراسر محنت و رنج نیست. تنها راه خلاصی از نکبت نظام ولایت فقیه اتحاد و همبستگی همه اقشار ستمدیده در سراسر کشور است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷فروردین ۱۳۹۷(۶آوریل ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa46e648-1789-4f18-9329-ea2d33c67480"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات