728 x 90

اعتراض مردم نسبت به کمبود گاز و نفت در بجنورد

صف گاز در بجنورد - عکس از آرشیو
صف گاز در بجنورد - عکس از آرشیو

روز پنجشنبه ۸ آبانماه، هموطنان بجنوردی نسبت به نبود گاز و نفت در این شهر در وضعیت سرمای هوا اعتراض کردند.

یک شهروند گفت: «نفت و گاز به مردم فقیر نمی‌دهند و می‌گویند باید گازکشی و لوله‌کشی نفت بکنین. در حالی که مردم فقیر این خطه توان مالی چنین کاری را ندارند. فقط تعداد معدودی از خانواده‌های پولدار و یا آقازاده‌ها هستند که لوله‌کشی گاز و نفت دارند».

شهروندان می‌گفتند: «قیمت یک سیلندر ۱۲کیلویی گاز که تا دو ماه قبل ۸هزار تومان بود، الآن ۱۲هزار تومان می‌دهند. تازه اگر قبول کنند که بدهند.

هم‌چنین قیمت نفت که وقتی کوپنی بود، هر لیتر ۳۰۰تومان به مصرف کننده می‌دادند. الآن کوپنی وجود ندارد و با پول نقد و قیمتهای متفاوت داده می‌شود. تازه این را هم اگر بدهند، چون می‌گویند باید لوله‌کشی نفت و گاز بکنید».

لازم به ذکر است که در فصل پاییز و در حالی که در منطقه بجنورد و خراسان شمالی هوا هر روز سردتر می‌شود، هموطنان این منطقه با مشکلات زیادی مواجه هستند. به‌خصوص در شرایط کرونایی کشور، عدم وجود وسایل گرمایشی، بیماریها را تشدید و تهدید ابتلاء به کرونا را ضریب می‌زند.

در عین‌حال دست‌اندرکاران حکومتی و رانت‌خواران به فکر اخاذی از مردم هستند و نفت و گاز به مردم نمی‌دهند تا آنان را مجبور کنند لوله‌کشی گاز و نفت کنند و بدینوسیله جیب خالی مردم محروم این منطقه را خالی‌تر کنند. بنا به‌گفته اهالی بجنورد اکثر مردم این منطقه اصلاً توان مالی برای لوله‌کشی گاز و نفت را ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cebbedea-2c47-43e6-909f-ca6bfb3f7723"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات