728 x 90

اعتراض به اعدام شش زندانی کرد و بلوچ، نامه سرگشاده شماری از زندانیان زندان زاهدان

زندان مرکزی زاهدان
زندان مرکزی زاهدان

در پی اعدام جنایتکارانه هموطنان بلوچ، "در محمد شه‌بخش"، "اسماعیل شه‌بخش"، "حیات‌الله نوتی زهی" در زندان زاهدان و همچنین اعدام سه مبارز کرد، زندانیان سیاسی، "لقمان مرادی"، "زانیار مرادی" و "رامین حسین پناهی" در زندان گوهردشت کرج، شماری از زندانیان در بند در زندان زاهدان برای محکوم کردن این جنایات نامه سرگشاده‌ای نوشتند. آنها ضمن محکوم کردن این اعدام‌های وحشیانه گفتند: "ما ایرانی‌ها امیدواریم که صدای همه ایرانی‌های دردمند همراه ما باشد و قلبشان با قلب ما برای محکوم کردن این جنایت بتپد."

 

در بخشهایی از این نامه سرگشاده آمده است:

وجدان تنها محکمه‌ای است که احتیاج به قاضی ندارد. این بار سلام ما همراه با تسلیتی است به تمام ایرانی‌ها، دلسوزان، دردمندان و به‌خصوص استانهای سیستان و بلوچستان و کردستان و بالأخص به خانواده کسانی که به‌خاطر مدافعان حقوق مظلومان از جمله در محمد شه‌بخش، اسماعیل شه‌بخش و «حیات الله نوتی زهی (آیت‌الله نیک‌زهی) در بلوچستان و خانواده لقمان مرادی، زانیار مرادی و رامین حسین پناهی زندانیان سیاسی اهل کردستان که در یک ماه اعدام شدند....

شاید صدای ما در سرزمین فراموش شدگان زندان زاهدان صدایی شیوا و رسا نباشد اما صدایی است درد دیده و زجر کشیده و سال‌هاست با زور باتوم‌‎های این رژیم دست‌ و پنجه نرم کرده است. با چشمانی که هزاران جنایت این رژیم خون‌خوار را در این زندان دیده‌‌اند برای داغ دیده‌ها اشک و خون می‌ریزیم.

چشم‌های ما بسی واضح‌تر، دست‌های ما بسی دردمندتر و قلب‌های ما بسی پردردتر، این دردها را احساس می‌کند.

 

جنایت هولناک

...بار دیگر ما ایرانی‌ها این جنایت هولناک را محکوم می‌کنیم امیدواریم که صدای همه ایرانی‌های دردمند همراه ما باشد و قلبشان با قلب ما برای محکوم کردن این جنایت بتپد و در ضمن ای آن دسته از مردم به خواب رفته بلوچ و کرد بدانید که این جوانان فقط و فقط برای دفاع از حقوق از دست رفته‌تان دارند فدا می‌شوند. نباید بگذارید تنها باشند و فراموش شوند و نباید بگذارید، تکه نانی که به شما می‌دهند به خون این شهیدان آغشته شود.

 

زندان زاهدان

۲۴شهریور ۱۳۹۷

 

 

نامه زندانیان سیاسی گوهردشت
شماری از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج (رجایی شهر کرج)، در اعتراض به اعدام سه جوان مبارز کرد "لقمان مرادی"، "زانیار مرادی" و "رامین حسین پناهی" که روز شنبه ۱۷شهریورماه حلق‌آویز شدند، نامه‌یی سرگشاده منتشر کردند

آنان ضمن محکوم کردن این اعدامها اعلام کردند: "از چند روز پیش از این واقعه تمام تلفنهای زندان به بهانه برخورد کامیون با کابل‌های تلفن قطع و تمام ترددها (حتی به بهداری) کنسل بوده است".

 

متن کامل نامه زندانیان سیاسی گوهردشت کرج

"واقعه‌ شنبه ۱۷شهریور بود. از روز چهارشنبه بلافاصله بعد از ملاقاتها تمام تلفنهای زندان (کلیه‌ بندها) قطع و تمام ترددها (حتی به بهداری) به بهانه‌های مختلف کنسل شده بود. ابتدا زانیار و سپس لقمان را به اسم مدیریت صدا زدند. تا این جا چندان غیرعادی نبود. حتی ممنوعیت هواخوری بندهای مجاور که همیشه سر و صدایشان را می‌شنیدیم و حال نمی‌شنیدیم را هم غیرعادی تلقی نمی‌کردیم. (تا ساعت سه و چهار بعد ازظهر که زانیار و لقمان هنوز بر نگشته بودند، تأخیر چندان غیرعادی نبود). ولی از ساعت چهار و نیم به بعد نگرانی‌ها شروع شد و همه‌ موارد بالا در کنار هم واقعه‌ شومی را خبر می‌داد.

 

داستان برخورد کامیون با کابل‌های تلفنی زندان، که نگهبانها می‌گفتند، قبلاً هم در زندان با جنایاتی همراه بوده، و این خود نگرانی‌ها را افزایش می‌داد. تنها امیدواریمان این بود که پرونده‌ آنها نقص خورده بود و تازه برای تعیین شعبه به دادستانی سنندج رفته است. یعنی عملاً تعیین‌تکلیف نشده، غافل از این‌که مار به دوشان حاکم برای بقایشان مغز جوانان دیگری را می‌خواستند. و دادگاه و قضاییه‌ ضحاکیان که ماده و قانون و آیین دادرسی نمی‌شناسند…!

 

کشتار شیوه همه دیکتاتورها در مرحله پایانی

داستان کشتار و قتل‌عام زندانیان در مرحله پایانی همه دیکتاتورها همیشه قابل پیش‌بینی و در تقدیر بوده و هست…

و وای بر مردمی که از کشتار هم‌نوعانشان بترسند و عقب بکشند. آن‌جاست که جنایت‌کاران را بر جنایت‌هایشان مصمم‌تر کرده‌اند و آدرس سرکوب و جنایت بیشتر را داده‌اند و خوشا به‌حال مردمانی که جوانان و فرزندانشان مثل زانیار، لقمان و رامین (در اوج عشق به زندگی) سرفرازانه «بر سر دار شدن» را می‌پذیرند. تا ریشه‌های این چوبهای دار را که بر فراز آسمان خلقمان برافراشته‌اند را برکنند…!

 

زندانیان کمربندها را محکم کرده‌اند

و ما زندانیان و هم‌بندیان آنها کمربندها را محکم کرده و آماده موج بعدی و شاید آخرین اعدامها در مرحله‌ پایانی هستیم. و چه افتخاری بالابلندتر از این‌که ما آخرین اعدامی‌ها بوده و پس از ما دیگر هرگز جوانانمان با چوبه‌های دار مواجه نخواهند بود…!

 

و آیا برای همه دنیا همین یک دلیل (در میان انبوه دلایل) کافی نیست که وقتی پاک‌ترین جوانان این سرزمین، امثال زانیار و لقمان و رامین و… به ریسمانهای مرگ سپرده می‌شوند، معنایش این است که این نظام به هیچ ترتیبی قابل اصلاح نیست…!

 

و هم از این رو همه کسانی که دستی در ایجاد این توهم داشته‌اند و از «وضعی بدتر» می‌ترسانده‌اند، باید بگویند منظورشان کدام وضع بدتر است؟؟؟

 

ما هم‌بندیان این سه شهید سربه‌دار و سرافراز ضمن محکوم کردن این جنایت و آرزوی صبر و بردباری برای خانواده‌ و عزیزانشان معتقدیم که خون آنها راهگشای طلوع آزادی و عدالت و برابری برای خلق در زنجیرمان خواهد بود.

 

زندانیان سیاسی گوهردشت کرج

۲۱شهریور ۱۳۹۷

آرش صادقی، ابراهیم فیروزی، پیام شکیبا، پیروز منصوری، سعید شیرزاد، سعید ماسوری، جواد فولادوند، حسن صادقی، مجید اسدی، محمد بنازاده امیرخیزی"

 

بیشتر بخوانید

مریم رجوی حمله موشکی به مقرهای احزاب کردی و اعدام سه مبارز کرد را جنایت علیه بشریت خواند و خواستار رسیدگی شورای امنیت ملل ‌متحد شد

به‌رغم فراخوانهای مکرر بین‌المللی، فاشیسم دینی حاکم بر ایران در وحشت از خشم و نفرت عمومی از این رژیم و برای ایجاد جو رعب و وحشت و جلوگیری از اوجگیری قیام مردمی، سه زندانی سیاسی کرد رامین حسین پناهی ۲۴ساله، زانیار مرادی ۳۰ساله و لقمان مرادی ۳۲ساله را در زندان گوهردشت کرج، حلق‌آویز کرد.

این سه زندانی در حالی اعدام شدند که از چند روز پیش در اعتصاب‌غذای خشک به‌سر می‌بردند. زانیار و لقمان بیش از ۹سال و رامین از ۱۴ماه پیش در زندان و تحت شدیدترین فشارها بوده‌اند.
مقاومت ایران بارها و از جمله روز گذشته خواستار اقدام فوری شورای امنیت ملل ‌متحد و کشورهای عضو برای جلوگیری از این اعدام‌های خودسرانه که در تعارض آشکار با معیارهای شناخته شده بین‌المللی است، شد.
از سوی دیگر صبح امروز مقرهای حزب دموکرات کردستان ایران و حزب دموکرات کردستان در عمق کردستان عراق از سوی رژیم ضدبشری آخوندی مورد حملات وحشیانه موشکی قرار گرفت که بر اثر آن شماری از اعضا و پیشمرگان این دو حزب جان باختند و شمار بیشتری مجروح شدند.
سایت تابناک متعلق به محسن رضایی، سرکرده سابق سپاه پاسداران، و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعتهایی بعد از این حمله جنایتکارانه اعلام کرد «نیروهای سپاه پاسداران... از بامداد امروز شنبه (۱۷شهریور)، مواضع نظامی‌... حزب دموکرات کردستان ایران و حزب دموکرات را در نزدیکی شهر کویه واقع در ۲۰۰کیلومتری مرز ایران هدف قرار داده‌اند». وی افزود: «سپاه پاسداران با شش فروند موشک زمین به زمین، مقر حزب دموکرات کردستان را هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن» شد.
ریاست شورای وزیران اقلیم کردستان در اطلاعیه‌یی هدف قرار گرفتن مقرهای این دو حزب «از سوی جمهوری اسلامی ایران که به کشته و مجروح شدن شماری از آنان منجر شد» را محکوم کرد.
مریم رجوی اعدام جنایتکارانه سه مبارز کرد و حملات موشکی به مقرهای حزب دموکرات کردستان ایران و حزب دموکرات کردستان توسط حکومت پلید آخوندی را جنایت علیه بشریت خواند و خواستار رسیدگی شورای امنیت ملل ‌متحد به این جنایت شد. وی با درود به شهیدان و تسلیت به حزب دموکرات کردستان ایران و حزب دموکرات کردستان و همرزمان و بستگان جان‌باختگان و مبارزان اعدام شده، برای مجروحان این حملات جنایتکارانه آرزوی بهبودی سریع کرد.
مریم رجوی با فراخواندن مردم کردستان و سراسر ایران به اعتراض و قیام افزود: رژیم ضدبشری آخوندی بر آن است که با سرکوب و اعدام و توپ‌باران و حملات موشکی، فضای رعب و اختناق را شدت بخشد و قیام مردم ایران را خاموش سازد اما این آرزو را به گور خواهد برد.

 

مطالب مرتبط:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dcfed11-ca3f-4196-aabc-e268ef106620"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات