728 x 90

پایداری کارگران پالایشگاههای نفت و گاز و پتروشیمی و نیروگاهها در شانزدهمین روز اعتصاب در ۲۳ شهر

اعتراض و اعتصابات کارگری در شهرهای مختلف میهن
اعتراض و اعتصابات کارگری در شهرهای مختلف میهن

تجمع های فرهنگیان در استان های مختلف و در مقابل مجلس آخوندی

ادامه اعتصاب کارگران راه آهن و اقشار مختلف در شهرهای میهن

کارگران مقاوم پالایشگاههای نفت و گاز و پتروشیمی و نیروگاههای سیکل ترکیبی در ۱۲ استان و ۲۳ شهر ِ تبریز، مشهد آبادان، اهواز، ماهشهر، خرمشهر، اصفهان/ اردبیل / ارومیه / هریس / مهران/ ایلام / بندرکنگان/ عسلویه/ روستای تنبک/ شیروان/ هویزه / دشت آزادگان / لامرد / مْهر/ ایرانشهر/ زرندیه و قشم همچنان در شانزهمین روز اعتصاب خود در مراکز مختلف نامه ای منتشر کرده و بر خواستهایی که از روز اول بعنوان دلایل اعتصاب اعلام کرده بودند، تاکید کردند. این خواستها عبارتند از

پرداخت منظم و به موقع دستمزدها، پرداخت حق بیمه، و سایر مزایای کاری، توقف اخراج کارگران، کاهش ساعات کاری، رعایت قانون اقماری ۱۴روز کار، ۱۴روز استراحت، ارائه تسهیلات بانکی، برکناری پیمانکاران، دادن اجازه برای تشکیل سندیکای کارگری و تشکیل هیأت نظارت‌کننده حقوقی.

کارفرمایان و پیمانکاران در واهمه ادامه اعتصاب و عقب‌افتادن پروژه‌هایی که با اجرای آنها با رنج و تلاش کارگران ، میلیاردها تومان چپاول می کنند اما حقوق ناچیزی به کارگران می پردازند، و امکان گرفتن خسارت از آنها، در تلاش هستند که به هر وسیله‌ای و با دادن وعده‌های مختلف و غیرواقعی، کارگران را به شکستن اعتصاب و برگشت به کار، ترغیب کنند، اما همچنان همبستگی و اتحاد کارگران در ۵۴ مرکز و کانون کارگری تلاشهای آنها را به شکست کشانده است.

روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه معلمان قراردادی و حق‌التدریسی و معلمان نهضت سوادآموزی از سراسر کشور، در مقابل مجلس آخوندی تجمع کردند. جمعیت انبوه معترض فرهنگیان اعضای مجلس آخوندی را به وحشت انداخت تا آنجا که عضو مجلس آخوندی اعتراف کرد امروز مقابل مجلس سه گروه جمع شده اند. معلمان قراردادی و حق التدریسی در تجمع اعتراضی خود در مقابل مجلس آخوندی خواهان تبدیل وضعیت استخدامی خود و دریافت مطالباتشان شدند معلمان از استان‌های تهران، قزوین، البرز، قم، خراسان رضوی، خوزستان و برخی استان‌های دیگر در این تجمع شرکت داشتند.

روز یکشنبه ۲۶مرداد کارگران اعتصابی راه‌آهن در شهرهای مختلف از جمله تهران و مشهد، کارگران شرکت هپکو اراک، برای شانزدهمین روز متوالی و کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه برای شصت و سومین روز و کارگران شهرداری سراوان که هشت ماه است حقوق نگرفته اند، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

همچنین روز شنبه معلولان در آبادان در اعتراض به مصادره ساختمان کارآفرینی معلولان که با رنج و کار خودشان آماده شده

مردم شهر جراحی در اعتراض به استخدام کارگران غیربومی در بخش حراست و خدمات بیمارستان نفت ماهشهر

و مردم ساری در اعتراض به ساخت سد فینسک بر روی رود تجن که تخریب محیط زیست را بدنبال دارد ، تجمع کرده و علیه سیاست های میهن بر باده آخوندهای ضد ایران و ایرانی اعتراض کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e4aaa98-7227-40ad-84c4-14773dfaa61f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات