728 x 90

اعتراض و اعتصاب در تبریز، مشگین شهر، بجنورد، لامرد و عسلویه

کارگران در شهرهای مختلف از جمله تبریز، مشگین شهر، بجنورد، لامرد و عسلویه دست به اعتراض و اعتصاب زدند.

روز شنبه ۲۶مهر کارگران کارخانه زمزم تبریز برای دومین بار در اعتراض به اخراج شماری از همکاران خود و پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده تجمع کردند.

در مشگین شهر کارگران پروژه بزرگراه اهر- مشگین شهر روز شنبه بار دیگر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده اعتصاب کردند و در محل کار خود تجمع کردند.

در بجنورد کارگران شهرداری بار دیگر به همراه خانواده‌های خود در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی مقابل شهرداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

در لامرد کارگران پترو پالایش در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده اعتصاب کردند.

و در عسلویه روز جمعه کارگران به‌نمایندگی از۲ هزار نفر از همکارانشان نسبت به سطح نازل حقوق، عدم پرداخت بموقع آن و شرایط کاری و زیستی نامناسب، تجمع اعتراضی برپا کردند.

کارگران معترض اعلام کرده‌اند تا رسیدن به خواسته‌های خود از جمله“ پرداخت کلیه دستمزدهای معوقه، برکناری پیمانکاران و بستن قرار داد مستقیم با وزارت نفت، بهبود وضعیت خوابگاهها و مراکز درمانی و غذاخوری‌ها و برقراری استانداردهای قابل‌قبول زیستی در این منطقه‌ها و رعایت پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی در مقابله با بیماری کرونا و پرداخت دستمزد برابر در برابر با کارگران رسمی در صنعت نفت” به سر کار باز نخواهند گشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4832d015-faac-4434-b357-297d1a9282fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات