728 x 90

اعتراض و اعتصاب در اهواز، تهران، مشهد، هشتگرد و ایذه

اهواز.تجمع اعتراضی گروه ملی فولاد
اهواز.تجمع اعتراضی گروه ملی فولاد

اهواز:‌ تجمع کارگران فولاد

کارگران گروه ملی فولاد اهواز روز چهارشنبه۳۰خرداد۹۷ در اعتراض به ادامه بازداشت ۶تن از همکاران خود در مقابل خانه امام جمعه جنایتکار رژیم در این شهر تجمع کردند و خواستار آزادی همکاران خود شدند. مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی در وحشت از گسترش این حرکت اعتراضی، در محل مستقر شدند و از ادامه تجمع جلوگیری کردند.

در آستانه عیدفطر ۱۰تن از کارگران فولاد اهواز به اتهام واهی شکستن شیشه‌های دفاتر اعضای مجلس ارتجاع در جریان اعتراضات خیابانی و با شکایت آنها دستگیر شدند. آنها روز عید فطر را هم در زندان سپری کردند. بنا‌ به اخبار دریافتی در پی ایستادگی کارگران فولاد اهواز رژیم آخوندی مجبور شد ۵تن از کارگران بازداشتی را آزاد کند. اما هنوز ۵تن از آنان در زندان هستند. مقاومت ایران پیشتر طی اطلاعیه‌یی به آزادی کارگران بازداشتی فراخوان داده بود. مقاومت ایران همه مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق کارگران را به محکومیت این دستگیریها فراخوانده بود.

 

خوزستان: چهارمین روز اعتصاب رانندگان کامیون

رانندگان پایه یک خودروهای سنگین در شهرهای اهواز، شوش، و دیگر مناطق استان خوزستان چهارمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. رانندگان اعلام کردند تا رسیدن به خواسته‌هایشان به اعتصاب ادامه خواهند داد. آنها در اعتراض به پایین بودن حقوق از روز یکشنبه دست به اعتصاب زده‌اند. رژیم آخوندی تا کنون اعتنایی به این خواسته برحق رانندگان نکرده است.

 

تهران: تجمع بازنشستگان بانک سپه

جمعی از بازنشستگان بانک سپه در تهران در اعتراض به مشکلات معیشتی و کمبود حقوق مقابل ساختمان مرکزی این بانک تجمع کردند.

 

مشهد: اعتصاب کسبه بازار اطلس مشهد

کسبه بازار اطلس در مشهد در اعتراض به رکود وضعیت بازار و هزینه‌هایی که ارگانهای رژیم برای غارت و چپاول به گردن مغازه‌داران می‌اندازند دست به اعتصاب زدند و مغازه‌های خود را بستند. رژیم آخوندی در حالی که کسبه از حداقلهای معیشتی برخوردار نیستند با اخاذی از آنها فشار را بیشتر و بیشتر می‌کند.

 

هشتگرد: تجمع صاحبان زمینهای کوثر یک

جمعی از مالکین زمینهای کوثر یک در هشتگرد در اعتراض به بی‌تفاوتی کارگزاران رژیم در حل مشکل ملی شدن اراضی در مقابل استانداری رژیم در کرج تجمع کردند.

 

ایذه: تجمع کشاورزان

در ایذه جمعی از کشاورزان منطقه سادات حسینی دهدز در اعتراض به مشکلات کشت برنج و کمبود آب در این منطقه؛ مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند. این چندمین بار است که این کشاورزان محروم دست به اعتراض می‌زنند ولی کسی به خواسته‌های آنان اعتنایی نمی‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/394b832a-d533-469e-933d-625c30daf4ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات