728 x 90

اظهارات رئیسی، اعدام محمود موسوی و دستگیریهای گسترده در بهبهان بازتاب وحشت رژیم و جبران توقف ناگزیر حکم اعدام سه جوان قیامی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اظهارات رئیسی، اعدام محمود موسوی و دستگیریهای گسترده در بهبهان بازتاب وحشت رژیم

و جبران توقف ناگزیر حکم اعدام سه جوان قیامی

سردژخیم قضاییه: اغتشاش و ناامنی خط قرمز نظام است خط قرمز کشور است

صبح امروز ابراهیم رئیسی، سردژخیم قضاییه در حالی‌که نمی‌توانست خشم و استیصال خود را از توقف ناگزیر حکم اعدام سه جوان شورشگر پنهان کند، کارزار بزرگ مردم ایران علیه این اعدامها را ”فضاسازیها و جوسازیها“ یی توصیف کرد که توسط روبات انجام می‌شود. اظهارات وقیحانه‌ای که یادآور اظهارات ارتشبد ازهاری نخست‌وزیر نظامی شاه در آذر۱۳۵۷ است که فریاد مرگ بر شاه میلیونها ایرانی را که از تمام ایران به گوش می‌رسید“ نوار“ قلمداد می‌کرد.

سرجلاد قضاییه در وحشت از تاثیر تشویق کننده عقب‌نشینی موضعی در اعدام ۳جوان قیامی به خط و نشان کشیدن پرداخت و گفت: «فضا سازیها و هجمه‌ها بر تصمیم‌گیریهای دستگاه قضا هیچ تاثیری نخواهد گذاشت... اعتراضات را باید شنید منطقی باهاش برخورد کرد اما اغتشاش و بهم ریختن و ناامنی خط قرمز نظام است خط قرمز کشور است و به هیچ عنوان نباید اجازه پیدا کند کسی که در کشور بهم ریختگی و ناامنی ایجاد کند». وی برای روحیه دادن به جلادانی که اسم قاضی بر آنها گذاشته شده است از آنها خواست «به جرایم خشن حساس باشند و با برخورد قاطع نگذارند افراد شرور و متجاسر به قانون میدان پیدا کنند».

از سوی دیگر پاسدار سرتیپ حیدر عباس زاده سرکرده انتظامی خوزستان در رابطه با خیزش مردم بهبهان گفت: «این تجمع غیرقانونی هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی در پی نداشته است و محرکین و عاملان اصلی این تجمعات دستگیر شده‌اند».

همزمان غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قضاییه رژیم اعلام کرد پاسدار محمود موسوی مجد ۳۴ساله که از شهریور۱۳۹۷ به اتهام جاسوسی در زندان به‌سر می‌برد صبح امروز اعدام شده است.

محمود موسوی که پدرش از دهه۶۰ با سفارت رژیم در سوریه کار می‌کرده است، از کودکی در سوریه بوده و از ابتدای جنگ جنایتکارانه علیه مردم سوریه تا زمان دستگیری در خدمت نیروی تروریستی قدس قرار داشت. او به همین دلیل از خامنه‌ای یک انگشتر به‌عنوان جایزه دریافت کرد. موسوی در شهریور۱۳۹۷ توسط حفاظت اطلاعات نیروی قدس در سوریه دستگیر شد و ۲۰روز در زندان نیروی قدس در دمشق به‌سر برد. او سپس به زندان اطلاعات سپاه در تهران و از آنجا به زندان اوین منتقل و متعاقباً در شعبه۱۵ دادگاه انقلاب رژیم، توسط دژخیم صلواتی به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد. گفته می‌شود علت اعدام سریع موسوی اطلاعات گسترده او از دزدی‌ها و جنایات سرکردگان سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس بوده است. برای جلوگیری از درز همین اطلاعات، به بهانه محرمانه بودن پرونده به وکلای موسوی اجازه ملاقات حضوری با او را نمی‌دادند.

روز ۱۹خرداد اسماعیلی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد موسوی به‌دلیل جاسوسی و دادن اطلاعات تردد قاسم سلیمانی به اعدام محکوم شده است. اما مرکز رسانه قوه قضاییه طی بیانیه‌یی اعلام کرد تمام مراحل قضایی موسوی مدتها قبل از هلاکت قاسم سلیمانی انجام شده و پرونده وی ارتباطی با هلاکت قاسم سلیمانی ندارد.

مقاومت ایران صرفنظر از کلیه سوابق و جنایتهای محمود موسوی، محاکمه و اعدام او را که در آن همه اصول و استانداردهای حقوقی و انسانی نقض شده است قویاً محکوم می‌کند. فاشیسم دینی حاکم بر ایران با این‌گونه اعدامها از یک‌سو می‌خواهد با زهر چشم گرفتن از ریزش پاسداران جلوگیری کند و از سوی دیگر با ایجاد جو رعب و وحشت از خیزشهای مردمی ممانعت به‌عمل بیاورد و دست نگه‌داشتن در اعدام سه جوان قیامی را هم جبران کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰تیر۱۳۹۹ (۲۰ژوئیه۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc414a43-35ac-4e62-83ca-7835b371d6b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات