728 x 90

اظهارات خامنه‌ای بعد از چند هفته سکوت نشان داد هیچ برون رفتی از بن‌بست مرگبار کنونی ندارد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

سخنان خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم آخوندی، در روز دوشنبه ۲۲مرداد (۱۳اوت)، بعد از هفته‌ها سکوت در مقابل موج فزاینده خیزشهای مردمی و سقوط آزاد ارزش ریال، نشان داد که هیچ راه‌حل و برون رفتی از بن‌بست مرگباری که سراپای رژیمش را فرا گرفته، ندارد. وی که تلاش می‌کرد مانع گسترش ناامیدی در بدنه رژیم شود، گفت «خبیثانه تبلیغ می‌کنند که کشور به بن‌بست رسیده و هیچ راهی جز پناه بردن به فلان شیطان یا شیطان اکبر وجود ندارد. هر کسی که اعلام کند، ما به بن‌بست رسیده‌ایم، یا جاهل است یا حرف او خائنانه است».

خامنه‌ای که مذبوحانه درصدد بود تا بر ابعاد فراگیر فساد در رژیم سرپوش بگذارد، گفت: «برخی در خصوص فساد به گونه‌یی صحبت می‌کنند که گویا همه نظام فاسد است و ادعای فساد سیستمی و فراگیر می‌کنند... برخی در صحبتها و نوشته‌های خود بی‌ملاحظه هستند. نمی‌توان فساد در برخی دستگاهها یا در میان برخی افراد را به کل کشور تعمیم داد».

او با تجاهل نسبت به چپاول ثروتهای ایران توسط سردمداران رژیم و به هدر دادن آنها در پروژه‌های ضد ملی اتمی و موشکی و جنگ‌افروزی خارجی، تقصیر وضعیت فاجعه‌بار اقتصادی را به گردن روحانی انداخت و با اعتراض به این‌که چرا دولت خودش را برای تحریمها آماده نکرده است، گفت: «عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به‌عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و به‌هنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم‌ها تأثیر زیادی نخواهد داشت». وی دولت را به‌طور تلویحی مسئول حیف و میل «۱۸میلیارد دلار از ارز موجود کشور» دانست و تهدید کرد قوه قضاییه «با کسانی که زمینه‌ساز کاهش ارزش پول ملی شده‌اند» برخورد خواهد کرد.

خامنه‌ای که خود جزییات مذاکرات اتمی را هدایت می‌کرد، گفت: «در موضوع مذاکرات بنده اشتباه کردم و به اصرار آقایان (روحانی و ظریف) اجازه تجربه را دادم که البته از خطوط قرمز معین‌شده هم عبور کردند».

با این‌حال او که وحشت دارد هر گونه تغییری در وضع موجود انفجار اجتماعی را تسریع کند، گفت: «آنها که می‌گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش‌آفرین هستند. دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد».

خامنه‌ای به ناگزیر سکوت در مقابل موج جدید قیامها را شکست و آنها را «حوادث مرداد که با وجود هزینه‌های فراوان مالی و سیاسی دشمنان این‌گونه محدود از آب درآمد» توصیف کرد. این تظاهرات ضدحکومتی که در بسیاری از شهرهای ایران از جمله تهران، کرج، اصفهان، مشهد با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» قریب یک هفته ادامه داشت، بار دیگر اراده مردم ایران برای سرنگونی این رژیم را به نمایش گذاشت.

خامنه‌ای با اعتراف به این‌که رژیمش در وضعیت بسیار ضعیف و شکننده ی قرار دارد گفت ما با آمریکا «مذاکره نخواهیم کرد» و افزود «ما فقط وقتی می‌توانیم وارد بازی خطرناک مذاکره با آمریکا شویم که از لحاظ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به اقتدار مورد نظرمان برسیم...اما در حال حاضر مذاکره قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود و ممنوع است... حتی اگر به فرض محال قرار بود با آمریکایی‌ها مذاکره‌یی کنیم قطعاً با دولت فعلی هرگز مذاکره نمی‌کردیم.». به این ترتیب بار دیگر خامنه‌ای نشان داد که تغییر رفتار در این رژیم به تغییر رژیم منجر خواهد شد.

خامنه‌ای با تأکید بر نفی کامل احتمال جنگ، بادکنک کسانی که می‌خواهند سیاست قاطع در برابر این رژیم تروریستی را به‌مثابه جنگ قلمداد کنند، ترکاند. او گفت «شبح جنگ را بزرگ می‌کنند اما جنگی رخ نخواهد داد، جنگ نخواهد شد، مطمئنا». مترسک چشم‌انداز جنگ یک ابزار حقیر برای نجات این رژیم از سرنگونی محتوم به دست مردمی است که خواستار دموکراسی و حاکمیت مردم به جای دیکتاتوری دینی هستند.

در حالی که شعارهایی هم‌چون «سوریه را رها کن، فکری به‌حال ما کن» توسط عموم مردم در تظاهراتها فریاد زده می‌شود، خامنه‌ای گفت «ما به دو کشور دوست یعنی سوریه و عراق در مقابل تهدیدات آمریکا و سعودی‌ها کمک کرده‌ایم» و بر ادامه دخالتهای جنایتکارانه در منطقه تأکید کرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲مرداد ۱۳۹۷(۱۳اوت ۲۰۱۸)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5304b7ec-6bc7-4c5a-a80f-9b1e43148460"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات