728 x 90

اضطراب وزارت‌خارجه رژیم و وحوش ولایت در عراق پس از خنثی شدن حمله به سفارت آمریکا

سفارت آمریکا در  عراق
سفارت آمریکا در عراق

پس از خنثی شدن و شکست حمله به سفارت آمریکا در بغداد با موشکهای کاتیوشا و واکنش‌های ترسان وزارت‌خارجه رژیم آخوندی و وحوش ولایت فقیه در عراق که یک به یک برخلاف شاخ و شانه کشیدنهای پیشین، به محکوم کردن این حمله پرداختند، جواد ظریف هم توئیت هراس‌آلود سخنگوی خودش خطیب‌زاده را ری‌توئیت کرد که نوشته بود: ما اتهامات غیرمسئولانه وزیر خارجه پمپئو را که آشکارا تنش ایجاد می‌کند رد می‌کنیم و نظام ایران هر گونه حمله به نمایندگیهای دیپلماتیک را رد می‌کند. حضور نظامی ایالات متحده منبع بی‌ثباتی در منطقه ماست و نمی‌تواند مقصر این بدخواهی را متوجه کسی دیگر کند (توئیتر ظریف یکم دی).

وحوش کتائب حزب‌الشیطان عراق هم حمله موشکی را محکوم و تأکید کرد ند عاملان این حمله باید تحت پیگرد قرار گرفته و دستگیر شوند.

 

از سوی دیگر، یک روز بعد از این واقعه ورود زیردریایی اتمی یو.اس.اس جورجیا مجهز به سیستم هدایت موشکی به خلیج‌فارس اعلام شد.

این زیردریایی که به ۱۵۴موشک کروز توماهاوک برای ناوگان دریایی مسلح است - توسط رزمناو های پورت رویال Port Royal و دریای فیلیپین سی Philippine Sea که هر دو به سیستم هدایت موشکی مجهز هستند همراهی می‌شود.

فاکس نیوز ۲دی ۹۹ نوشت: ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار طی هشت سال عبور یکی از زیردریاییهای مجهز به سیستم هدایت موشکی خود از تنگه هرمز را اعلام می‌کند. این اقدام به‌دنبال پروازهای اخیر بمب‌افکنهای نیروی هوایی هسته‌یی بر فراز خلیج‌فارس است (فاکس نیوز ۲ دیماه).

 

همزمان فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌یی خبر از پایان مانور عملیات هوایی در پشتیبانی از جنگ ترکیبی دریایی زمینی داد و اعلام کرد: ناوشکن یو.اس.اس وینستون چرچیل USS Winston S. Churchill مجهز به سیستم موشک هدایت‌شونده از ۲۷ تا ۲۸آذر در عملیات دوجانبه هوایی مشترک و ترکیبی در پشتیبانی از جنگ ترکیبی دریایی – زمینی با نیروهای مسلح عربستان سعودی در خلیج‌فارس شرکت کرد.

بیانیه افزود: این پنجمین عملیات مشترک و تلفیقی بین نیروی دریایی و هوایی آمریکا در سال جاری بوده است  (بیانیه سنتکام یکم دیماه).

 

ژنرال مک کنزی فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه پیشاپیش هشدار داده بود که: اگر رژیم ایران در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی حمله کند، واشنگتن آماده واکنش است.

فرمانده سنتکام (Centcom) به خبرنگاران گفت: ما و دوستان و شرکای ما ن در منطقه آماده‌ایم که در صورت لزوم واکنش نشان دهیم و از خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: ارزیابی من این است که ما در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و برای هر کاری که رژیم ایران یا نیرو های نیابتی‌اش برای آنها ممکن است، انتخاب کنند تا انجام دهند آماده خواهیم بود (الشرق‌الأوسط یکم دیماه).

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌اش ذکر کرده بود که حضور زیردریایی هسته‌یی جورجیا در منطقه عملیاتی ناوگان پنجم آمریکا نمایش دهنده توان نیروی دریایی آمریکا برای تردد و اجرای عملیات تا هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد است.

یک مقام نیروی دریایی به فاکس نیوز گفت: آخرین تحرک‌های زیردریایی و ناوهای جنگی در خلیج‌فارس "از مدتها قبل" با نزدیک شدن به سالگرد کشته شدن سلیمانی برنامه‌ریزی شده بود.

ناو هواپیمابر نیمیتز در خارج از خلیج‌فارس در دریای عرب در همان حوالی مستقر است (فاکس نیوز ۲دیماه).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e89b0498-629d-447b-a9c4-2bca2bbbdcd6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات