728 x 90

اصرار رژیم بر تزریق واکسنهای نامعتبر؛ چرا؟

واکسن قلابی
واکسن قلابی

رسانه‌های وابسته به سپاه و باند خامنه‌ای هنوز هم از فتح‌الفتوح آخوند رئیسی جلاد در ماجرای تلفن زدن به رئیس‌جمهور چین و درخواست خرید ۹۰میلیون دوز واکسن صحبت می‌کنند و این‌که با ورود این واکسنها به کشور سرعت روند واکسیناسیون پیشرفت کرد و... .

در این رابطه روزنامه جوان وابسته به سپاه نوشت: «ابراهیم رئیسی در روز‌های آغازین دولتش، شخصاً از طریق تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور چین، درخواست خرید ۹۰میلیون دوز واکسن کرونا را مطرح کرد که به‌سرعت‌بخشی بالای روند واکسیناسیون در ایران منجر شد. این اقدام نشان داد که او در مقام رئیس‌جمهور و برای نیاز واقعی مردم کشورش، حاضر است در عین حفظ عزت ایران، شخصاً وارد تعامل با مقامات کشور‌های دیگر شود و ابایی از خرج کردن خودش به نفع مردم ندارد» (جوان ۲۳آبان ۱۴۰۰).

این هیاهو در رابطه با رئیسی جلاد در حالی‌ است که به اعتراف کارشناسان رژیم این واکسن کارآیی لازم را نداشته است.

یک کارشناس حکومتی به نام مهدی فهیمی در مصاحبه با تلویزیون شبکه دو گفت: «طبق تحقیقاتی که توی مجارستان انجام شد واکسنهای سینوفارم برای افراد ۶۰سال ایمنی لازم را نداشت».

وی در مورد عدم تأثیر واکسنهای دست‌پخت حاکمیت آخوندی در بهبود وضعیت بیماران کرونایی نیز گفت: « سؤالم این هست چرا آمار اعلام نمی‌کنیم که کدام واکسن عارضه بیشتری داشته؟ کدام واکسن عارضه کمتری؟ بنده تشویق بشوم به این‌که واکسن با عارضه کمتر را انتخاب کنم یا در شورای سیاست‌گذاری مشخص بشود وقتی که دانشگاه شیراز اعلام می‌کند پنج درصد یکی از واکسنها اثرگذار هست که من اسم نمی‌برم و بعد دیروز وزارت بهداشت اعلام می‌کند ۹۰درصد اثرگذار هست فاصله بین ۵درصد تا ۹۰درصد مگه شوخی است؟» (تلویزیون شبکه دو ۲۱آبان ۱۴۰۰).

هم‌چنین پس از فضاحت واکسن برکت و کارآیی ۵درصدی واکسنهای تزریق شده به مردم، عین‌اللهی وزیر بهداشت مجوز تولید و تزریق ۵ واکسن قلابی به نام‌های برکت، فخرا، رازی، سیناژن و پاستور را داد.

آخوند رئیسی جلاد نیز روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا بر ضرورت حمایت از تولید واکسنهای قلابی رژیم توسط شرکتهایی نظیر بنیاد برکت وابسته به بیت خامنه‌ای تأکید کرد و گفت: «برای حمایت از زحمات این تولیدکنندگان حتماً باید پیش خرید واکسن داخلی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود».

او در ادامه گفت: «حمایت از فعالیت و تولید واکسن داخلی توسط این شرکت‌ها، جزو اولویت‌های دولت است و در این راستا پیش خرید این تولیدات، می‌تواند آنها را نسبت به ادامه و گسترش فعالیت‌هایشان امیدوارتر کند» (خبرگزاری ایسنا ۲۲آبان ۱۴۰۰).

در همین حال مصطفی قانعی عضو کمیته حکومتی واکسن کرونا نسبت به کارآیی این واکسنها ابراز تردید کرد و گفت: «اگر واکسن‌سازهای داخلی ثابت کنند ارزش واکسنشان از سینوفارم کمتر نیست، اجازه ورود به بازار با صدور مجوز مصرف اضطراری آنها صادر می‌شود» (خبرگزاری ایسنا ۱۱ آبان۱۳۰۰).

تا آنجا هم که به مردم برمی‌گردد هیچگونه اعتمادی به واکسنهای ساخت رژیم نداشته و ندارند. در همین رابطه احمد کریمی مدیر پروژه ساخت واکسن فخرا در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت: «در حال برنامه‌ریزی برای توقف تولید هستیم، به این دلیل که تولید کنیم به چه کسی بدهیم؟» (خبرگزاری ایلنا ۲۷مهر ۱۴۰۰).

از سوی دیگر نظام جلادان اقدام به وارد کردن واکسنی به نام «حیات واکس» از امارات کرد که تأیید سازمان جهانی بهداشت را ندارد. تزریق این واکسن به مردم فضیحت برملا شده دیگری است از بی‌ارزش بودن جان مردم در حاکمیت آخوندی.

در این رابطه روزنامه اعتماد نوشت: «بعد از گذشت سه ماه از واردات بیش از ۱۷میلیون دوز واکسن اماراتی «حیات‌واکس» به کشور و در‌حالی‌که این واکسن هنوز از سازمان بهداشت جهانی مجوز صادرات، مصرف اضطراری و عرضه جهانی نگرفته بود، دو روز قبل وزارت بهداشت در نامه‌یی خطاب به تمام مراکز واکسیناسیون دارای این برند واکسن، دستور جمع‌آوری و توقف تزریق و بازگرداندن به انبار را داد در حالی‌که تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در کامنتهایی اعلام کرده‌اند که طی هفته‌های گذشته، دوز اول و دوز دوم واکسن خود را از این برند دریافت کرده‌اند» (روزنامه اعتماد رژیم ۲۱آبان۱۴۰۰).

تردیدی نیست که هدف رژیم از وارد نکردن واکسنهای معتبر و بکارگیری واکسنهای نا معتبر و ارزان و مشخصاً واکسنهای ساخت داخل، به جیب زدن سود حاصله از این واکسنها و غارت مردم از این طریق است، ضمن این‌که درگیر کردن مردم با کرونا سیاستی است که از روز اول خامنه‌ای برای سد بستن در برابر قیام آن را برگزید و از نعمت و فرصت بودن کرونا برای نظام یاد کرد.

به عبارت دیگر خامنه‌ای می‌خواهد با تزریق این واکسنهای تقلبی به مردم، به خیال خام خود بر آتش خشم آنها از نظام ولایت آب بریزد. غافل از آن که بسیاری از مردم تزریق واکسنهای غیرمعتبر و قلابی رژیم را تحریم کرده، و روی مطالبات خود برای تزریق واکسن معتبر ایستاده‌اند.

واقعیت این است که تا کرونای ولایت که هم‌پیمان با کرونا ویروس است کنار زده نشود، آش همان آش و کاسه همان کاسه است.

آری، این همان هدف مقدسی است که جوانان و کانون‌های شورشی در پی تحقق آن هستند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7963ce4-fcc5-43a1-858a-a5346d118224"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات