728 x 90

اصابت ۱۴راکت به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق و دو زخمی

پایگاه عین الاسد در الانبار عراق
پایگاه عین الاسد در الانبار عراق

دست‌کم ۱۴ راکت به پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب عراق که میزبان نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای بین‌المللی است، اصابت کرده و دو زخمی بر جای گذاشته است.
وین ماروتو سخنگوی ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری آمریکا روز چهارشنبه ۱۶تیر، در توئیترش اعلام کرد، این موشکها به این پایگاه و پیرامون آن اصابت کرده‌اند.
منابع نظامی عراقی گفتند، در حمله روز چهارشنبه یک موشک‌انداز که پشت یک کامیون سوار شده بود استفاده شده و این موشک‌انداز در زمینهای کشاورزی مجاور پیدا شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های ارتش عراق گفتند، سرعت حملات اخیر علیه پایگاههای آمریکا با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین پر از مواد منفجره بی‌سابقه است.
از این پیش‌تر آمریکا همواره گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران را به حملات موشکی مداوم علیه نیروهای خود در عراق متهم می‌کند.

روز گذشته سه‌شنبه ۱۶تیر یک پهپاد انفجاری به پایگاه نیروهای آمریکایی در اربیل اصابت کرد.

خبرگزاری رویترز روز ۱۶تیرماه نوشت: منابع امنیتی گفتند پهپاد انفجاری که به فرودگاه اربیل عراق اصابت کرد هدف آن پایگاه آمریکا بود.
بغداد ـ نیروهای امنیتی کردی گفتند، با یک پهپاد انفجاری روز سه‌شنبه به فرودگاه اربیل حمله شد که هدف پایگاه آمریکا در زمین فرودگاه بود. این منابع گفتند، صدای آژیرها از کنسولگری آمریکا در این شهر، که پایتخت کردستان عراق می‌باشد، شنیده شد. آنها گفتند پروازها به‌دنبال این حملات به‌حالت تعلیق در آمدند.
پنتاگون در بیانیه‌یی گفت از گزارشات در مورد حمله پهپادی مطلع است ولی گزارشات اولیه حاکی از خسارت ساختاری یا مجروحان و تلفات نیست.


لازم به ذکر است که روز دوشنبه۱۴ تیر سه موشک به پایگاه عین‌الاسد پرتاب شد، ولی تلفاتی در پی داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b935a917-2ba4-4bc7-827a-cc0f72ed6bc3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات