728 x 90

اش‍پیگل: حکومت ایران هزاران مورد از مرگ به‌واسطه کرونا را پنهان کرده است

کرونا در ایران
کرونا در ایران
  • چند نفر در ایران در اثر بیماری جدید ریوی کووید-۱۹جان خود را از دست داده‌اند؟ مدتهاست که نسبت به آمار رسمی منتشر شده تردید وجود دارد.

سایت هفته‌نامه آلمانی اش‍پیگل روز ۷فروردین۹۹ درباره پنهان‌کاری رژیم ایران در ابعاد واقعی اپیدمی کرونا در ایران و با اشاره به آمارهای شورای ملی مقاومت ایران نوشت: «بنا‌ به اطلاعات گروه اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران (NCR) دولت تهران ابعاد واقعی اپیدمی کرونا در کشور را می‌پوشاند. هدف از این کار پنهان کردن سوءمدیریت حکومت و بدین ترتیب جلوگیری از قیامی است که رژیم از آن هراس دارد.

بنا‌ به‌این اطلاعات تا روز سه‌شنبه ۱۱۵۰۰ایرانی در اثر ابتلاء به‌عفونت کرونا فوت کرده‌اند. داده‌های این گروه متکی به‌یک شبکه گسترده در جامعه و هم‌چنین کارمندان بخش درمانی است.

اندیشکده آمریکایی کارنگی در این‌باره می‌نویسد که موارد مربوط به ویروس کرونا در ایران از ماه فوریه روند انفجاری به‌خود گرفته‌اند. با این حال، مقامات این خبر را پوشاندند تا مشارکت در انتخابات پارلمانی کشور بدین خاطر به خطر نیفتد. ویروس کرونا سپس طی چند روز در سراسر ایران پخش شد.

بنا‌ به اطلاعات این اندیشکده تقریباً ۹۰درصد از مجموع تخمینی ۱۷۰۰۰مورد از این بیماری در کل منطقه خاورمیانه در ارتباط با ایران قرار دارند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/181b62f9-a072-497d-a0a3-777485eb18da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات