728 x 90

اشپیگل: دو مظنون بمب‌گذاری در همایش مجاهدین سالها با رژیم ایران همکاری می‌کردند

انهدام مواد منفجره زوج مزدور رژیم ایران در بلژیک
انهدام مواد منفجره زوج مزدور رژیم ایران در بلژیک

هفته‌نامه "اشپیگل" آلمان نوشت، دو بلژیکی ایرانی تبار که تیرماه سال جاری در بلژیک بازداشت شدند سال‌ها با دستگاه اطلاعاتی رژیم ایران همکاری می‌کرده‌اند. این دو نفر مظنون به همکاری در یک عملیات تروریستی علیه همایش بزرگ سازمان مجاهدین خلق در ویلپنت پاریس - فرانسه هستند.

 

بازداشت مظنونان بمب‌گذاری در همایش مجاهدین

خبرگزاری آلمان به‌نقل از گزارشی که شنبه ۷مهر ۹۷ در هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" منتشر شد می‌گوید یک زوج بلژیکی ایرانی تبار، که به ظن مشارکت در برنامه‌ریزی یک حمله تروریستی در فرانسه بازداشت شدند، سال‌ها با وزارت اطلاعات رژیم ایران همکاری می‌کردند.

اشپیگل می‌گوید به اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد دستگاه اطلاعاتی رژیم ایران از حدود ۱۰ سال پیش زوج بازداشت شده فوق را برای جاسوسی در میان ایرانیان تبعیدی مخالف رژیم نفوذ داده است.

خاطرنشان می‌شود که پلیس بلژیک حدود دو ماه پیش از دستگیری یک مرد ایرانی ۳۸ساله و همسر ۳۳ساله او خبر داد که قصد بمب‌گذاری در نشست سالانه شورای ملی مقاومت، متشکل از سازمان مجاهدین خلق و چند گروه دیگر را داشتند. این نشست ۳۰ژوئن در ویلپنت پاریس برگزار شد. زوج مذکور به همراه ۵۰۰گرم مواد منفجره قوی و یک چاشنی انفجاری در بروکسل بازداشت شدند.

 

بازداشت دیپلمات تروریست رژیم ایران در آلمان

در ارتباط با این پرونده چند نفر دیگر در فرانسه و آلمان، از جمله یک دیپلمات ایرانی ساکن وین بازداشت شدند. این دیپلمات ایرانی که پلیس او را "اسدالله اسدی" معرفی می‌کند اول ژوئیه در اتوبانی در شمال ایالت بایرن دستگیر شد.

دادستانی آلمان در شهر کارلسروهه می‌گوید به‌اصطلاح دیپلمات بازداشت شده یک مأمور اطلاعاتی رژیم ایران است و مواد منفجره را در اختیار زوج دستگیر شده در بلژیک قرار داده است.

روزنامه اتریشی "دی پرسه" نیز دیپلمات بازداشت شده را اسدالله اسدی معرفی کرده است. او دبیر سوم سفارت ایران در وین است، ولی در خاک آلمان از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست.

 

اعتراف به دریافت ده‌ها هزار یورو از اطلاعات رژیم ایران

به‌نوشته هفته‌نامه اشپیگل زوج بازداشت شده در بروکسل در جریان بازجویی‌های خود گفته‌اند که ده‌ها هزار یورو از مأموران اطلاعاتی رژیم ایران دریافت کرده‌اند.

مضنون دیگری که توسط پلیس فرانسه به ظن همدستی با زوج ساکن بلژیک و همکاری در طرح بمب‌گذاری در نشست مجاهدین بازداشت شده بود، با حکم دادگاه فرانسه به پلیس بلژیک تحویل داده شد.

در نشست سالانه مجاهدین شماری از سیاستمداران آمریکایی، از جمله رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک و نیوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا نیز حضور داشتند.

توطئه تروریستی رژیم ایران برای بمب‌گذاری در همایش مجاهدین در پاریس باعث یک تنش دیپلماتیک جدی شده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/827c3b01-32eb-400e-b74e-35ec07f67027"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات