728 x 90

اشپیگل: حزب‌الله برای تأمین مالی تروریسم از آلمان استفاده می‌کند

حزب الشیطان لبنان
حزب الشیطان لبنان

 

روزنامه اشپیگل روز سه‌شنبه ۱۲ آذرماه در گزارش خود با عنوان «چگونگی فعالیت مخفیانه حزب‌الله در آلمان» به استفاده این گروه تروریستی از یک مرکز در برلین و سایر مناطق در سراسر آلمان برای عضوگیری و جمع‌آوری پول برای خرید اشاره می‌کند.

روزنامه آلمانی اشپیگل هم‌چنین به راه‌های تأمین مالی این گروه اشاره دارد و نوشته است: «اعضای حزب‌الله در آلمان در قاچاق مواد مخدر، خرید و فروش خودروهای دزدیده شده و پولشویی فعال هستند و اسناد تأیید شده‌ای در خصوص دست داشتن حزب‌الله در قاچاق مواد مخدر در آلمان در دست می‌باشد».

این روزنامه در ادامه می‌نویسد که مسیرهای اصلی این‌گونه فعالیت‌های حزب‌الله اکنون از آمریکای جنوبی به آفریقا و از آنجا به اتحادیه اروپا انتقال یافته است. قاچاق کوکائین به آلمان به‌طور عمده از طریق بنادر روتردام، آنتورپ و هامبورگ صورت می‌گیرد.

گفتنی است که پنجشنبه گذشته روزنامه اشپیگل فاش کرد: «ممکن است مقامات آلمانی در آینده نزدیک تصمیم بگیرند ممنوعیت فعالیت‌های حزب‌الله در آلمان را عملی سازند که به موجب آن برافراشته شدن پرچم‌های این حزب در آلمان ممنوع خواهد شد».

فعالیت‌های این گروه تروریستی در برلین شامل، تبلیغات در محدوده خیابان رویتر و عضوگیری، جمع‌آوری کمکهای نقدی و نهایتاً انتقال آن به بیروت می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/953e2c43-fa25-44c9-a42d-83d276aac613"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات