728 x 90

اسکای نیوز: ربودن حبیب کعب توسط وزارت اطلاعات از طریق پرستو

ربودن حبیب کعب توسط وزارت اطلاعات از طریق پرستو
ربودن حبیب کعب توسط وزارت اطلاعات از طریق پرستو

تلویزیون اسکای‌نیوز روز ۲۶آذر در گزارشی راجع به‌ربودن حبیب کعب از ترکیه توسط رژیم آخوندی با استناد به‌تصاویر و اطلاعات ارائه‌شده توسط سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه، گفت: «مأموران تحقیق ترکیه می‌گویند که یک طرح آدم‌ربایی پیچیده را کشف کرده‌اند که از خاک آنها توسط اطلاعات (رژیم) ایران انجام شده است. به‌گفتهٔ مقام‌های ترکیه، در این طرح، (پرستو، برای به‌دام انداختن حبیب کعب) یک زن جوان بوده است...

در بیرون فرودگاه استانبول دوربین‌های حفاظتی، این زن جوان را که به‌عنوان «صابرین سعیدی» شناسایی شده نشان می‌دهد. او متهم است که این مخالف ایرانی را قانع کرده تا با خودش در استانبول... ملاقات کند».

به‌گزارش اسکای‌نیوز، حبیب کعب در یک پمپ بنزین که محل قرار او با زن اطلاعاتی رژیم بوده، توسط باندهای مرتبط با حکومت آخوندی ربوده می‌شود و با تزریق مواد مخدر او را بیهوش می‌کنند و سپس از مرز شهر وان به‌طور قاچاق به‌ایران می‌برند.

نقش دقیق زن جوان که در مرکز این ماجراست هم‌چنان در هاله‌یی از ابهام است... مأموران تحقیق ترکیه می‌گویند که او به‌طور قاچاق به‌داخل ایران برگردانده شده است».

اسکای‌نیوز هم‌چنین در گزارشی در سایت خود، می‌نویسد: «(رژیم) ایران به‌طور مکرر متهم به‌استفاده از عواملی برای فریب‌دادن مخالفان و کشاندن آنها به‌محل‌هایی برای آدم‌ربایی یا کشتن آنها شده است. این شامل اعدام اخیر روح‌الله زم در ایران است. همسر او می‌گوید که در اکتبر۲۰۱۹ متقاعد به‌سفر به‌عراق شد و در آنجا توسط سپاه پاسداران ربوده شد و به‌ایران بازگردانده شد».

اسکای‌نیوز افزود: «یک مقام در دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه طی بیانیه‌یی. . . ، گفت: «ما با قوی‌ترین عبارات ممکن این عملیات غیرقانونی توسط اطلاعات (رژیم) ایران را محکوم می‌کنیم. . . اطلاعات ترکیه افراد مسؤل در آدم‌ربایی آقای کعب را طی چند روز شناسایی کردند و آنها در برابر عدالت قرار گرفته‌اند. ما مطمئنیم که سیستم دادگاههای ترکیه، آنها را تا سرحد ممکن طبق قوانین ما، مجازات خواهد کرد».

اسکای‌نیوز، اضافه کرد: «گزارشهای تأیید نشده‌یی وجود دارد که نشان می‌دهد (کعب و زن اطلاعاتی) از پیش با هم ارتباط داشته‌اند و آن زن ظاهراً به ‌او مقادیر قابل توجهی پول قرض داده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cab5f1b-6539-4594-a26d-330fc361cd5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات