728 x 90

اسماعیل قاآنی کسیت؟

اسماعیل قاآنی در ۲۲سالگی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و با شرکت فعال در سرکوب مردم کردستان، در سپاه به فرماندهی رسید. پاسدار جنایتکار در جریان جنگ ضدمیهنی با تبلیغ کشتن و کشته شدن، شمار زیادی از جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان را به قربانگاه فرستاد.

پاسدار اسماعیل قاآنی ـ تحریک جوانان سمنان برای کشته شدن در جنگ ضدمیهنی ۱۳۶۱: «عرصه نبرد ما یک عرصه دیپلماتیک نیست یک عرصه تبلیغاتی نیست یک عرصه اقتصادی نیست یک عرصه نبرد فرهنگی نیست عرصه نبرد ما یک عرصه نبرد نظامی است کشتن و کشته شدن».

همکاری با پاسدار سلیمانی در سال ۶۱ باعث شد در مسیر کشتن و به کشتن دادن جوانان گامهای بلندتری بردارد.

بخشی از کلیپ رژیم درباره بیوگرافی پاسدار قاآنی: «دوستی وی با سردار سلیمانی از سال ۶۱ و در جلسات مناطق عملیاتی شروع شد و تا امروز استمرار یافته بود. سردار قاآنی هم‌چنین تا مدتی معاون اطلاعات ستاد مشترک سپاه بود و بعد از آن به جانشینی فرماندهی قدس سپاه منصوب شد».

قاآنی که به‌عنوان بازوی اصلی جنگ‌افروزی در یمن، مسئولیت هدایت، تجهیز و آموزش نیروهای شبه‌نظامی حوثی را به‌عهده داشت، در جریان صدور تروریسم به عراق و کشتار مردم سوریه نقشی فعال داشت و بعد از هلاکت پاسدار همدانی فرماندهی سپاه در جنگ حلب را به عهده گرفت.

این پاسدار جنایتکار علاوه بر کشتار و انفجار در منطقه، در سرکوب جوانان میهن هم نقش فعالی داشت. سرکوب قیام مردم مشهد در سال ۷۱ و تلاش برای سرکوب شدید دانشجویان در تیر ۷۸ از جمله جنایات قاآنی است. جنایت و کشتاری که در سالهای بعد هم ادامه داشت و در قیام ۹۸ به اوج رسید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb0c2a09-667c-4dc4-ba23-58808e2272dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات