728 x 90

اسراری از آدمربایی و شکنجه در زندانهای مخفی حزب‌ الله لبنان

زندانهای مخفی حزب الله لبنان در بیروت
زندانهای مخفی حزب الله لبنان در بیروت

تلویزیون العربیه ۲۸مرداد ۹۷ با انتشار کلیپی از اسرار دستگیریهای خودسرانه و سری شبه‌‌نظامیان حزب‌الله در بیروت – لبنان خبر داد، گزارش آدمربایی جدید توسط پسر یکی از فرماندهان حزب‌الله که خود ۶ماه ربوده شده بود داده شده است. در سال ۲۰۱۱ نیز مرکز حقوق‌بشر لبنان گزارشی منتشر کرد که در آن حزب‌الله لبنان را به اداره زندانهای مخفی در داخل بیروت متهم کرده بود اما آن گزارش به‌دلیل فساد و نفوذ حزب‌الله عملاً دفن شد.

زندانهای مخفی حزب‌الله در بیروت

زندانهای مخفی حزب‌الله در بیروت

 

 

آدم‌ربایی و شکنجه در محله‌های مسکونی جنوب بیروت

عملیات برنامه‌ریزی شده آدمربایی و شکنجه در زندانهایی در محله‌های مسکونی در جنوب بیروت در لبنان توسط شبه‌‌نظامیان حزب‌الله صورت می‌گیرد. این اتهامات این بار از زبان پسر یکی از فرماندهان حزب‌الله به‌نام حسین مظلوم ملقب به حاج ولاء افشا می‌شود.

علی حسین مظلوم عکسهایی منتشر کرده است که می‌گوید ورودیهای زندانهای مخفی شبه‌‌نظامیان حزب‌الله است وی تأکید می‌کند که به مدت ۶ماه ربوده و زندانی شده و مورد شکنجه‌های مختلف و توهین قرار گرفته است.

زندانهای مخفی حزب‌الله در بیروت

زندانهای مخفی حزب‌الله در بیروت

 

 

برخی از زندانهای مخفی شبه‌‌نظامیان حزب‌الله لبنان

بنا‌به‌ گفته علی حسین مظلوم مهمترین زندانهای مخفی حزب‌الله عبارتند از:

  • زندان مرکزی در محله حریک در پشت بیمارستان بهمن
  • زندان بئر العبد در پشت مرکز تعاون اسلامی
  • حزب‌الله همچنین یک مرکز بازجویی را در نزدیکی مجتمع قائم اداره می‌کند آنها همچنین در زندان بئر العبد در نزدیکی مجتمع سیده زینب مرکز بازجویی و تحقیقات دارند.
  • اما مخوف‌ترین زندان حزب‌الله، زندان مجتمع مجتبی در پشت ساختمان تلویزیون منار متعلق به این گروه واقع شده است.

 

شکنجه‌های مختلف، سلولهای انفرادی با مساحت ۲متر، بدون نورخورشید

به گفته پسر این فرمانده شبه‌‌نظامیان، عناصر حزب‌الله زندانیان را در سلولهای انفرادی نگهداری می‌کنند که مساحت آن از ۲متر تجاوز نمی‌کند آنها زندانیان را از دیدن نور خورشید در مدت زمان زندان منع می‌کنند. زندانیان با انواع مختلف شکنجه روحی و روانی مواجه هستند.

علی مظلوم که اخیراً از زندانهای حزب‌الله خارج شده تأکید کرد که به قضاییه لبنان شکایت خواهد کرد تا حزب‌الله لبنان به اتهام ربودن و شکنجه وی محاکمه شود. البته این اولین بار نیست که چنین تلاشی برای محاکمه شبه‌‌نظامیان حزب‌الله صورت می‌گیرد، ولی تا کنون به‌دلیل فساد و نفوذ این گروه تروریستی در لبنان این تلاشها به ثمر نرسیده است.

 

تأمین مالی حزب‌الله لبنان توسط رژیم ایران

خاطر نشان می‌شود حسن نصرالله، سرکرده حزب‌الشیطان، روز جمعه چهارم تیر ماه ۹۶ در واکنش به محدودیتهای مالی اعمال شده توسط بانکهای لبنانی به‌دلیل تروریسم، اعتراف کرد این محدودیتها تاثیری در وضعیت شبه‌‌نظامیان حزب‌الله ندارد چون تمام منابع مالی این گروه تروریستی از سوی رژیم ایران تأمین می‌شود.

حسن نصرالله طی سخنرانی اش در انظار عمومی گفت:

«ما خیلی صریح می‌گوییم و شاید چنین چیزی در تمام جهان وجود نداشته باشد که یک کسی بیاید و صادقانه بگوید در مقابل همه جهان می‌گوییم، بی‌پرده می‌گوییم بودجه و هزینه و خرج و خورد و خوراک و سلاح و موشکهای حزب الله از جمهوری اسلامی می‌رسد، تمام، هیچ ربطی به بانکها ندارد، تا زمانی ک ایران پول داشته باشد یعنی ما پول داریم شفافیت بیشتر از این می‌خواهید».

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d42f2e24-f326-40be-b20a-e72b15b75459"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات