728 x 90

استیون منوچین:‌ ما پول رژیم ایران را قطع کرده‌ایم، آنها اکنون مستاصل هستند

استیون منوچین وزیر خزانه_داری آمریکا
استیون منوچین وزیر خزانه_داری آمریکا

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه با ان.بی.سی گفت: ما پول رژیم ایران را قطع کرده‌ایم و آنها اکنون مستاصل اند و تمامی اعمال اخیر آنها به همین خاطر است.

مجری تلویزیون ان.بی.سی از استیو منوچین سؤال کرد‌ قرار بود فشار حداکثری و تحریم‌های بیشتر و خروج از توافق اتمی رژیم ایران را مجبور به بازگشت به میز مذاکره نماید از آنزمان آنها یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرده‌اند نفتکش‌ها را به گروگان گرفته‌اند و این حمله اخیر که به سعودی کرده‌اند روشن است که فشارها کارآیی نداشته است؟ گام بعدی شما بعد از همه اینها چیست؟

استیون منوچین در پاسخ گفت: من کاملاً برعکس فکر می‌کنم اینها بیانگر این است که تحریمها قطعاً کارآیی داشته است. کاری که ما کرده‌ایم این است که ما پول رژیم ایران را قطع کرده‌ایم. آنها اکنون مستاصل هستند و تمامی این اعمال به‌خاطر آن است که اقتصاد آنها آسیب دیده است. پول آنها دارد تمام می‌شود. اینها همه علائم نومیدی و استیصال است بنا بر این کارزار فشار حداکثری ما برای تضعیف رژیم ایران باعث شده نتوانند پول برای تروریسم خرج کنند. فکر می‌کنم رفتار اخیر آنها قطعاً علامت استیصال است و نشان می‌دهد سیاست ما کارآیی داشته است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی و شرکت اعتماد تجارت پارس را تحریم کرد. در اطلاعیه مطبوعاتی وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است بانک مرکزی رژیم ایران میلیاردها دلار در اختیار سپاه پاسداران، نیروی قدس و نیروی تروریستی مزدور آن حزب‌الله لبنان قرار می‌دهد. صندوق توسعه ملی که در هیأت مدیره آن رئیس‌جمهور رژیم ایران و رئیس بانک مرکزی عضویت دارند مبنع اصلی تأمین مالی نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران و وزارت دفاع رژیم است. شرکت اعتماد تجارت پاس که دفترش در ایران است یک شرکت پوششی برای پنهان نگه‌داشتن نقل و انتقالهای مالی برای خریدهای نظامی وزارت دفاع از جمله توسط منابعی است که صندوق توسعه تأمین می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا گفت تحریم اعلام شده امروز علیه بانک مرکزی رژیم به خاطر «کمکهای مادی، حمایت و تأمین مالی، مادی، حمایتهای تکنولوژیک و قرار دادن کالا و خدمات» برای سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس و حزب‌الله است.

وزارت خزانه داری آمریکا هشدار داد: «ما به همه دولتها اطلاع می‌دهیم که آنها با ادامه کار با بانک مرکزی که بازوی تأمین مالی تروریسم رژیم ایران است، تمامیت سیستم مالی خود را در معرض تهدید قرار می‌دهند».

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن اعلام تحریمهای آمریکا علیه بانک مرکزی و ۲نهاد مالی دیگر رژیم گفت: «حمله گستاخانه رژیم ایران علیه عربستان سعودی غیرقابل قبول است. اقدام وزارت خزانه‌داری مکانیسم حیاتی مالی را هدف قرار می‌دهد که رژیم ایران برای حمایت از شبکه تروریستی خود شامل نیروی قدس، حزب‌الله و سایر افراطیونی که ترور و بی‌ثباتی را منطقه پراکنده می‌کنند مورد استفاده قرار می‌دهد».

وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: «آمریکا فشار حداکثری بر رژیم سرکوبگر ایران را ادامه می‌دهد. رژیمی که تلاش می‌کند به اهداف خود از طریق تجاوز منطقه‌یی دست پیدا کند در حالی که اتلاف منابع نفتی کشور ادامه می‌یابد».

منوچین گفت: «هدف از بانک مرکزی ایران و صندوق توسعه ملی ظاهراً حراست از رفاه مردم ایران بوده است اما این رژیم فاسد از آنها برای انتقال منابع ارزی برای مزدوران تروریست خود استفاده می‌کند». سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ما تحریمهای خود برای قطع تأمین مالی تروریسم جهانی توسط رژیم ایران و سرکوب داخلی مردم ایران که قربانیان رنجیده اصلی رژیم ایران هستند را با شدت اعمال خواهیم کرد».

 

وزارت‌خارجه آمریکا بیانیه مطبوعاتی مایک پمپئو درباره تحریم بانک مرکزی، صندوق توسعه رژیم و شرکت اعتماد تجارت پارس را منتشر کرد.

افزوده شدن تحریمهای جدید بر تحریمهای قبلی بانک مرکزی

تحریمهایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (جمعه ۲۹ شهریور۹۸) اعلام کرد بر تحریمهای قبلی این خزانه‌داری علیه بانک مرکزی رژیم افزود می‌شود. در اردیبشهت ماه سال۹۷ خزانه داری آمریکا رئیس وقت بانک مرکزی رژیم ولی‌الله سیف و معاون او در امور بین‌المللی علی طرزعلی را به خاطر تأمین تسهیلات برای انتقال منابع مالی به نیروی تروریستی قدس و حزب‌الله لبنان را تحریم کرد.

همچنین در پاییز سال گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدام علیه شبکه نفتی جهانی که تروریسم را تأمین مالی می‌کنند، ۲ تن از سرکردگان بانک مرکزی رژیم به نامهای رسول سجاد و حسین یعقوبی را به جرم انتقال منابع مالی برای نیروی تروریستی قدس تحریم کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a381e003-feea-41bd-b9db-d22b60e10d6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات