728 x 90

استیصال و درماندگی رژیم آخوندی در قبال تظاهرات مردم افغانستان

تظاهرات شهروندان افغانستان در پاریس فرانسه علیه رژیم آخوندی
تظاهرات شهروندان افغانستان در پاریس فرانسه علیه رژیم آخوندی

حکومت آخوندی با استیصال و درماندگی در قبال تظاهرات گسترده مردم افغانستان، با تهدید از دولت افغانستان خواست تا مانع گسترش تظاهرات علیه رژیم آخوندی شود.

واعظی رئیس دفتر آخوند روحانی روز ۲۷خرداد در پیامی نوشت: «هوشیاری دولت افغانستان در جلوگیری از دامن زدن به ایران‌هراسی که سناریوی طراحی‌شده از سوی دشمنان برای تخریب روابط دو طرف» و «منافع ملی افغانستان» است.

طی هفته‌های اخیر شهرهای مختلف افغانستان و هم‌چنین در بسیاری از شهرهای جهان، سلسله تظاهراتی علیه کشتار پناهجویان و دخالت‌های حکومت آخوندی در افغانستان برگزار شده است.

روز دوشنبه ۲۶خرداد در اسلو پناهندگان افغان در اسلو در مقابل وزارت‌خارجه این کشور تظاهرات کردند و با حمل عکسهای سرنگون‌شده خامنه‌ای علیه نظام ولایت فقیه شعار دادند.

پتر ایده نماینده پارلمان نروژ با حضور در این تظاهرات، طی سخنانی ضمن تأکید بر استمرار اعتراضات علیه حکومت آخوندی گفت: «مردم افغانستان تنها قربانیان رژیم ایران نیستید بلکه این رژیم مخالفان و اقلیتهای کشور خودش را هم به‌شدت سرکوب می‌کند. وقتی از معیار حقوق‌بشر صحبت می‌کنیم رژیم ایران جزو بدترین حکومتهاست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/781cb794-f19b-480c-af33-2c1e04cbafe2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات