728 x 90

استمرار قیام، تداوم غارت - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز سه‌شنبه نهم اسفند ماه، بحرانهای اقتصادی اجتماعی در کنار خبرهای مربوط به بازتابهای جنگ اوکراین در درون رژیم بیشترین مطالب را به خود اختصاص داده است. بحران مذاکرات وین هم به‌خصوص در روزنامه‌های باند خامنه‌ای جایگاه ویژه‌یی دارد. دلواپسان نظام در کیهان و وطن امروز، ضمن تأکید بر مواضع رژیم برای حفظ ساختار هسته‌یی جامعهٔ جهانی را تهدید کرده‌اند که نظام به سمت اتمی می‌رود. کیهان خامنه‌ای در یادداشت روزش نوشته «نیازی نیست تمام مسیر را طی کرده و از آستانه هسته‌یی گذر کند». در ادامه هم نوشته: نظام «قادر است به نقطه‌ای برسد که ظرف چند ماه تا چنین قابلیتی فاصله داشته باشد؛ آمریکا هم قرار نیست آن را متوقف کند». روزنامه‌های باند مغلوب هم با اشاره به این مواضع نوشته‌اند کاسبان تحریم با شنیدن بوی توافق در وین احساس کرده‌اند منافعشان به خطر افتاده.

 

استمرار قیام، تداوم غارت

در روزنامه‌های حکومتی فصل‌مشترک مقالات مربوط به مسائل اجتماعی و اقتصادی، اذعان به استمرار و ارتقاء قیامهای مردمی است در کنار تداوم غارت و چپاول توسط باندهای حاکم.

شرق در مطلبی با عنوان «برندگان علیه بازندگان» به‌نقل از راغفر اقتصاددان حکومتی بر استمرار خیزشهای مردمی علیه سیاست‌های نظام نوشته است «از ۱۳۷۲ که اولین اعتراضهای گروه‌های محروم جامعه را در مشهد داشتیم تاکنون شاید نزدیک به ۹۰ شورش نان و محرومین را در کشور در ابعاد مختلف تجربه کرده‌ایم. چند مورد از آنها اتفاقاتی است که در دی ۹۶، آبان ۹۸ و چند ماه قبل در خوزستان و اصفهان شاهد بودیم». در ادامه هم هشدار داده «این اعتراضها ممکن است شکل‌های دیگری نیز به خود بگیرند».

«وعده دروغ عامل تشدید اعتراضات مردمی» عنوان مطلب روزنامه همدلی است که به شکست پروژه خامنه‌ای در آوردن رئیسی اشاره کرده و با بیان این‌که «اعتراضات مردمی در ماههای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد» نوشته است: «در مقابل دولت رئیسی تنها به ارائه وعده‌های مختلف اکتفا کرده است. در بسیاری از موارد معترضان به‌جای پاسخگویی مسئولان شاهد برخوردهای خشن بوده‌اند. همین موضوع به‌گفته کارشناسان باعث شده که نه‌تنها آتش اعتراضها کم نشود بلکه باعث افزایش انتقادات به‌خصوص به دولت رئیسی شده است».

«برخورد قهری مهم‌ترین راه‌کار دولت برای کاهش قیمت» عنوان مطلب مردم‌سالاری است که به تداوم چپاول مردم توسط باندهای حاکم اذعان کرده و نوشته است «دستور رئیس‌جمهور برای کنترل بازار به نوعی یک نمایش محسوب می‌شود وقتی دست دلالان دولتی و خصوصی و رانت‌خواران برای بازی با سفره مردم باز است، چطور قرار است قیمت کالاها کاهش پیدا کند؟».

 

چه خاک بر سر... !

بازتاب جنگ اوکراین در روزنامه‌های حکومتی تشدید شقه و شکاف در باندهای حاکم است. از یک‌سو هم وحشت از بی‌آیندگی نظام. رسالت در سرمقاله‌اش با اشاره به مردم اوکراین ابراز نگرانی کرده که در وضعیت مشابهی مردم ایران از نظام آخوندی حمایت نخواهند کرد. این روزنامه نوشته: «نیازمند تدبیر جدی هستیم. اقناع مردم به همراهی و همدلی با برنامه‌های دفاعی و توانمندی‌های نظامی، مهم‌ترین گامی است که باید موردتوجه قرار گیرد تا به‌صورت جامع به دودستگی‌های بروز یافته در این حوزه پایان دهد».

جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «نسل من و بمب روسی و شعار مرگ بر آمریکا»

به قلم محمد مهاجری مهرهٔ باند اصول‌گرا ضمن اشاره به مواضع ضدونقیض نظام در مورد روسیه نوشته است: «نسل من پنجاه سال است می‌شنود سیاست درست «نه شرقی، نه غربی» است. اما حالا می‌بیند در برابر کشتار مردم اوکراین، چه شامورتی‌بازی‌ها درمی‌آید. نسل من می‌بیند وقتی نوبت به پوتین می‌رسد، روی سرش آب توبه ریخته می‌شود». در ادامه افزوده است: «نسل من الآن باید عزتش را قربانی همسایه شمالی کند و غیرتش را پای چشم‌بادامی‌های چینی سر ببرد. نسل من چه خاک بر سر است... چه بدبخت است».

«ما و جنگ فیل ها» عنوان مطلب روزنامه شرق است که نوشته: «کیان (نظام) با چشم‌دوختن به قدرتها محفوظ نمی‌ماند، ولی با پشت‌کردن به یکی برای خوشایند دیگری حتی از دست هم می‌رود».

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f4efe76-b66f-4003-9d33-d18b1a3313e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات