728 x 90

استماع کنگرهٔ آمریکا - محکومیت تروریسم رژیم ایران به‌عنوان نخستین حکومت حامی تروریسم در جهان

استماع در کنگره آمریکا
استماع در کنگره آمریکا

طی یک جلسهٔ استماع که روز چهارشنبه ۲۳آبان ۹۷، در زیرکمیتهٴ تروریسم، منع تکثیر و تجارت به ریاست قاضی تد پو برگزار شد، هماهنگ‌کنندهٔ امور ضدتروریسم در وزارت‌خارجهٔ آمریکا و نمایندگان هر دو حزب، دیکتاتوری آخوندی را حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان نامیدند و بر مقابله با آن تأکید کردند.

در شروع جلسه قاضی تد پو ضمن استقبال از اقدامات دولت آمریکا علیه رژیم، گفت: «من خواهان آن هستم که دولت (آمریکا) از لیست‌گذاری فعالیت‌های سپاه پاسداران به‌خاطر اقدامات تروریستی هم فراتر برود... ما باید عوامل تروریست (رژیم) ایران را در عراق و سوریه تعقیب کنیم. وزارت‌خارجه... باید گروه‌هایی هم‌چون عصائب را... به‌عنوان سازمانهای تروریستی خارجی لیست‌گذاری کند... وابستگی این گروهها به سپاه پاسداران به‌عنوان دلیل (این لیست‌گذاری) کافی است».

 

در ادامهٔ این جلسه برد اشنایدر Brad Schneider از حزب دموکرات دربارهٔ رژیم آخوندی، گفت: «(رژیم) ایران، حکومت شمارهٔ یک حامی تروریسم و یک تهدید نه فقط در منطقه، بلکه در سراسر جهان به‌شمار می‌رود».

پس از آن هماهنگ‌کنندهٔ امور ضدتروریسم در وزارت‌خارجهٔ آمریکا نیتان سیلز در سخنرانی افتتاحیة گفت:

«(رژیم) ایران هم‌چنان حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان باقی می‌ماند. (حکومت) تهران هر سال تقریباًً یک میلیارد دلار را برای حمایت از عوامل تروریستش خرج می‌کند... ما باید فعالیت‌هایمان را برای مقابله با نفوذ مخرب (این رژیم) در سراسر جهان افزایش بدهیم».

 

نیتان سیلز تأکید کرد: «مقابله با (رژیم) ایران و عوامل تروریست آن، یک اولویت اصلی برای دولت ترامپ است. ما از همهٔ ابزارمان برای مقابله با این تهدیدات مرگبار استفاده می‌کنیم. ما در راستای اقدام گسترده‌تر بین‌المللی علیه حزب‌الله تلاش می‌کنیم... ما همچنین به شرکایمان کمک می‌کنیم تا توانمندی مورد نیاز خود را برای کشف و مختل‌ کردن شبکه‌های (رژیم) ایران توسعه بدهند. تا کنون در سال جاری (میلادی) دولت ما بیش از ۱۲۰لیست‌گذاری را علیه نهادها و افراد مورد حمایت (رژیم) ایران... اعلام کرده است».

هماهنگ‌کنندهٔ امور ضدتروریسم در وزارت‌خارجهٔ آمریکا در سخنرانی افتتاحیة خود که به زیرکمیتهٴ تروریسم و منع تکثیر مجلس نمایندگان ارائه شده، دربارهٔ دستگیری دیپلمات‌تروریست رژیم آخوندی اسدالله اسدی به‌خاطر توطئهٔ بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، گفت: «روز ۳۰ژوئن، مقامهای آلمان، یک مقام (رژیم) ایران تحت پوشش دیپلماتیک را به‌خاطر نقش او در توطئهٔ تروریستی برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی سیاسی در نزدیکی پاریس در فرانسه دستگیر کردند. مقام‌ها در بلژیک و فرانسه نیز دستگیریهایی را در ارتباط با این توطئه انجام دادند».

 

در جلسهٔ زیرکمیتهٴ تروریسم کنگره به ریاست تد پو، نیتان سیلز در پاسخ به سؤالات نمایندگان، تأکید کرد: «ما همین هفتهٔ گذشته بازگشت تحریم‌ها را اعلام کردیم و هدف ما این است که صادرات نفت (رژیم) ایران را به صفر برسانیم. این یک ثروت بادآوردهٔ قابل‌ توجه برای این رژیم است؛ (چرا که) هشتاد درصد درآمد آنها از صادرات انرژی ناشی می‌شود...».

 

در بخش پایانی جلسه قاضی تد پو بار دیگر بر لزوم لیست‌گذاری گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم آخوندی تأکید کرد، و گفت: «(رژیم) ایران دست کم یک میلیارد دلار را برای تروریسم در جهان خرج می‌کند... به‌نظرم میزان آن بیشتر است، ولی به یک میلیارد اذعان می‌کنند. فعالیت‌های تروریستی (رژیم) ایران در سراسر جهان... ادامه می‌یابد؛ (چون این رژیم) حکومت شمارهٔ یک حامی تروریسم در جهان است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be3a6744-d97f-4c63-8258-d2afd017f605"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات