728 x 90

کازرون - استقرار نیروهای سرکوبگر انتظامی در میدان شهدا در وحشت از ادامه تظاهرات -یکشنبه دوم اردیبهشت 97

حضور نیروهای سرکوبگر انتظامی در میدان شهدای کازرون ـ آرشیو
حضور نیروهای سرکوبگر انتظامی در میدان شهدای کازرون ـ آرشیو

یکشنبه 2اردیبهشت 97 - بنا به گزارشات دریافتی نیروهای سرکوبگر انتظامی در سمت بازار میدان شهدای شهر کازرون مستقر شدهاند تا مانع شکل گیری تجمعات مردم شوند.

 

بیشتر بخوانید:

تظاهرات مردم کازرون در اعتراض به تقسیم شهرستان:

خیزش هزاران‌تن از مردم به‌پاخاسته کازرون به‌ویژه جوانان دلیر از یک هفته پیش در اعتراض به طرح تقسیمات کشوری شروع شده است و هر روز گسترش می‌یابد.

روز چهارشنبه ۲۹فروردین برخی کارگزاران محلی رژیم اعلام کردند که طرح تقسیم کازرون متوقف شده است. مردم به وعده‌های آنها اعتنایی نکردند و خواستار پاسخگویی استاندار شدند.

 روز پنجشنبه ۳۰فروردین این تظاهرات در حالی برگزار شد که شورای قلابی شهر و خطیب نمایش جمعه و رسانه‌های حکومتی هرگونه تجمع تا تعیین تکلیف طرح تفکیک شهرستان کازرون  را غیرقانونی اعلام کرده بودند.

 

شعارهای مردم کازرون علیه حکومت آخوندی ​​​​:

معترضان که در میدان شهدا تجمع کرده بودند شعار می‌دادند: نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم. قسم به خون شهدا، هر روز میدان شهدا؛ ما انقلاب کردیم ذلت نمی‌پذیریم؛  دشمن ما همین جا است، همه‌اش می‌گن آمریکاست؛ ما زن و مرد جنگیم با تجزیه می‌جنگیم... تظاهرکنندگان که زنان شجاع در آن نقش چشمگیری داشتند، اتحاد و همبستگی را ضرورت ایستادگی در مقابل توطئه‌های رژیم و جلوگیری از سرکوب اعتراضات خواندند.

روز جمعه 31فروردین97  دههاهزار تن از مردم این شهر که زنان شجاع حضوری چشمگیر در میان آنها داشتند با شعارهای کوبنده خود ‌تظاهرات گسترده شش روز اخیر مردم کازرون را رو در روی سیاست‌های رژیم  و  طرح جداسازی تحمیلی محکوم کردند.

 

برهم زدن نمایش جمعه رژیم در کازرون توسط مردم کازرون:

مردم کازرون به مصلای این شهر وارد شده و نمایش جمعه رژیم را بر هم زدند.

مردم دلیر کازرون امروز با شعارهایشان انزجار خود را از کارگزاران رژیم آخوندی نشان داده و  به‌رغم عقب‌نشینی رژیم و به اصطلاح  متوقف کردن طرح  جدایی بخشهایی از این شهر،  با شعارهای خود به خیانتکاران هشدار دادند که تا پای جان بر خواستهای خود پایداری می‌کنند. آنها شعار می‌دادند

اگر خیانت بشه، کازرون قیامت می‌شه، دشمن ما همین جاست دروغ میگن آمریکاست، شیر شیران آمده کازرون به میدان آمده و وای به روزی که مسلح شویم.

 

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در رابطه با خیزش مردم کازرون

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌یی در تاریخ  30فروردین 97  در رابطه با خیزش مردم کازرون نوشت:
خیزش هزاران تن از مردم به‌پاخاسته کازرون به‌ویژه جوانان دلیر در روز پنجشنبه ۳۰فروردین برای پنجمین روز ادامه یافت. این تظاهرات در حالی برگزار شد که شورای قلابی شهر و خطیب نمایش جمعه و رسانه‌های حکومتی هر گونه تجمع تا تعیین تکلیف طرح تفکیک شهرستان کازرون  را غیرقانونی اعلام کرده بودند.

معترضان که در میدان شهدا تجمع کرده بودند شعار می‌دادند:   نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم. قسم به خون شهدا، هر روز میدان شهدا؛ ما انقلاب کردیم ذلت نمی‌پذیریم؛  دشمن ما همین جا است، همه‌اش می‌گن آمریکاست؛ ما زن و مرد جنگیم با تجزیه می‌جنگیم... تظاهر کنندگان که زنان شجاع در آن نقش چشمگیری داشتند، اتحاد و همبستگی را ضرورت ایستادگی در مقابل توطئه‌های رژیم و جلوگیری از سرکوب اعتراضات خواندند.

به دنبال تظاهرات شجاعانه مردم کازرون، روز چهارشنبه ۲۹فروردین برخی کارگزاران محلی رژیم اعلام کردند که طرح تقسیم کازرون متوقف شده است. مردم به وعده‌های آنها اعتنایی نکردند و خواستار پاسخگویی استاندار شدند.


امام جمعه خامنه‌ای در کازرون:‌ دشمن کمین کرده است نباید غافل شویم
با گسترش خیزش قهرمانانه مردم کازرون امام جمعه خامنه‌ای با التماس از مردم بپاخاسته این شهر از آنها خواست اعتراضات را متوقف کنند و آرامش نظام را بر هم نزنند.

وی روز 31فروردین97 گفت:‌ «امروز توصیه من به همه دلسوزان و همشهریان، حفظ آرامش و متانت است.. در کشور ما دشمنان کمین کرده‌اند و نباید غفلت بورزیم. در مسایل داخلی نباید موجب غفلت از دشمنی دشمنان بشویم. دشمن می‌خواهد به واسطه همین مسائل جزئی سوءاستفاده کند.

با توجه به این‌که کازرونیها انقلابی بوده‌اند و تا به امروز نیز معضلاتی نداشته‌اند، خواهشم این است که اعتراضات امروز دیگر تمام شود، مسئولان نیز گوش شنوا داشته باشند و به خواست مردم توجه کنند..
در آشوبهایی که در دی ماه اتفاق افتاد، افرادی دستگیر شدند که از شهرهای دیگر با تحریک گروه‌های معاند آمده بودند که ما باید برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمن، این موضوع را مورد توجه قرار دهیم. نمی‌خواهیم دشمن ازین وضعیت سوء‌استفاده کند به این اعتراضات باید پایان دهید تا مسایل پیگیری شود.

به حرف این خدمتگزارتان در پایان دادن به تجمعات تمکین کنید تا آرامش برگردد.»

 

دستگیریهای کور در کازرون در وحشت از گسترش اعتراضات
پس از قریب به یک هفته از تظاهرات بلاوقفه مردم در کازرون؛ وزارت بدنام  اطلاعات آخوندی به منظور ایجاد فضای رعب  و وحشت اقدام به دستگیری و ارسال پیامک‌های اخطاری برای مردم معترض کرده است تا از این طریق مانع گسترش این تظاهرات شود. خبرهای رسیده حاکی است مأموران اطلاعات آخوندی  در کازرون یکی از بازاریان و یک جوان  را  دستگیر کرده‌اند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6704ce1f-d0ad-4067-9ade-45af34804e45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات