728 x 90

استقبال وزیر خارجه آمریکا از حکم دادگاه رفیق حریری

استقبال وزیر خارجه آمریکا از حکم دادگاه رفیق حریری
استقبال وزیر خارجه آمریکا از حکم دادگاه رفیق حریری

وزیر خارجه آمریکا از حکم دادگاه بین‌المللی لاهه درباره ترور نخست‌وزیر پیشین لبنان استقبال کرد.

رویترز چهارشنبه ۲۹مردادگزارش داد: پمپئو گفت آمریکا از حکم دادگاه سازمان ملل در رابطه با قتل حریری استقبال می‌کند. دادگاه لاهه در حکم خوداعلام کرد که سلیم جمیل عیاش عضو حزب‌الشیطان لبنان که متهم اصلی در میان چهار متهم دیگر که همگی غیابی محاکمه می‌شوند، در این جنایت نقش حساس داشته است.

مایک پمپئو با صدور بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده از صدور رای دادگاه ویژه برای لبنان مبنی بر گناهکار بودن سلیم عیاش، عامل حزب‌الله لبنان، به خاطر نقش او در ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان، در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۰۵، استقبال می‌کند. این اقدام تروریستی جان ۲۱قربانی دیگر را گرفت و به زخمی شدن ۲۲۶ تن دیگر انجامید. اگرچه عیاش همچنان متواری است، اما حکم این دادگاه بر اهمیت اجرای عدالت و پایان دادن به مصونیت از مجازات تاکید دارد و این برای تضمین امنیت، ثبات، و حاکمیت ملی لبنان امری بسیار مهم است.»

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «عوامل حزب‌الله سرخود عمل نمی‌کنند. محکومیت عیاش به تایید آن چه که جهان به شکل فزاینده‌ای به آن پی می‌برد، کمک می‌کند - حزب‌الله و اعضای آن، بر خلاف آن چه که ادعا می‌کنند، مدافعان لبنان نیستند؛ بلکه به منزله یک سازمان تروریستی هستند که نسبت به پیشبرد دستور کار بدخواهانه فرقه‌گرایانه ایران متعهد هستند. حملات تروریستی حزب‌الله در سراسر جهان – از بیروت در سال ۱۹۸۳، تا بوئینس آیرس در سال ۱۹۹۴، و بلغارستان در سال ۲۰۱۲ – به کشته شدن توجیه‌ناپذیر صدها نفر و مصیبت چندین هزار تن دیگر منجر شده است. در حالی که مردم لبنان از بحران کمرشکن اقتصادی رنج می‌برند، سوءاستفاده حزب‌الله از سیستم مالی لبنان، تضعیف نهادهای لبنان توسط آن گروه، و اقدامات تحریک‌آمیز و خطرناک آن، مردم لبنان را تهدید کرده و رفاه مالی و بهبودی بالقوه لبنان را به خطر می‌اندازد.»

مایک پمپئو در این بیانیه تصریح کرد:‌ «همان گونه که پیشتر بارها گفته‌ام، فعالیت‌های تروریستی و غیرقانونی حزب‌الله در لبنان و در سراسر جهان نشان می‌دهد که آن گروه بیش از آن که در اندیشه بهترین‌ها برای لبنان و مردم لبنان باشد، به فکر منافع خود و نیز منافع حامی خود، یعنی ایران، است.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3a1bc01-7f95-4c66-8c82-8d346c2925a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات