728 x 90

استقبال وزارت خارجه آمریکا از محکومیت نقض حقوق بشر رژیم ایران / واکنش زبونانه سخنگوی وزارت خارجه رژیم

شورای حقوق بشر ملل متحد
شورای حقوق بشر ملل متحد

  وزارت خارجه آمریکا از رأی محکومیت  کمیته سوم مجمع عمومی علیه رژیم ایران به دلیل نقض حقوق بشر استقبال  کرد. 

در پیام وزارت خارجه آمریکا آمده است:‌ ۸۵ کشور از جمله آمریکا، دانمارک، کانادا، آلمان، فرانسه، انگلستان، استرالیا، ژاپن و یمن جزو کشورهایی بودند که به این قطعنامه رای موافق دادند.

 

در این پیام با اشاره به اظهارات وزیر خاجه آمریکا آمده است بارها گفته شده است هدف تحریمها توقف فعالیتهای تنش زای رژیم ایران  در خاورمیانه است و دولت آمریکا در کنار مردم ایران است.

 

سوز و گداز رژیم ایران نسبت به محکومیت  نقض حقوق بشر توسط کمیته سوم مجمع عمومی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در اجلاس کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد سوز و گداز کرد و آن را تبعیض آمیز، غرض ورزانه و با اهداف سیاسی توصیف کرد و مردود دانست.

 

 

مریم رجوی: فاشیسم دینی حاکم باید از جامعه جهانی طرد، پرونده آن به شورای امنیت احاله و سرمدارانش به‌خاطر جنایت علیه بشریت محاکمه شوند

مریم رجوی، ضمن استقبال از تصویب شصت و پنجمین قطعنامه‌ ملل ‌متحد مبنی بر محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران گفت: این قطعنامه که در محکومیت نقض سیستماتیک و وخیم حقوق‌بشر توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران است، بار دیگر نشان می‌دهد که این رژیم حقوق بنیادین مردم را در همه وجوه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به‌صورت فاحشی لگدکوب می‌کند. رژیمی که هیچ سنخیتی با قرن بیست و یکم ندارد و باید از جامعه جهانی طرد شود.

‌قطعنامه بر «تعداد بالای مجازات اعدام شامل اعدام افراد زیر سن قانونی»، «بازداشت‌های خودسرانه سیستماتیک و گسترده»، شرایط فاجعه‌بار زندانها که زندانیان «عامدانه از دسترسی به درمانهای پزشکی کافی» محروم می‌شوند و مرگ مشکوک دستگیر شدگان قیام‌ها در زندانهای رژیم تأکید می‌کند. با در نظر گرفتن سایر جنایات و سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم که قطعنامه به آن نپرداخته مانند ترور سیستماتیک مخالفان در خارج و سلب حقمردم ایران برای مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور، برخورداری از حاکمیت قانون، دسترسی به‌دادگاههای صالحه، دسترسی آزادانه به‌اطلاعات، تشکیل سندیکاها و اتحادیه‌های مستقل کارگری و کارمندی و دانشجویی، تردیدی باقی نمی‌گذارد که این رژیم، وحشی‌ترین و متجاوزترین ناقض حقوق‌بشر در جهان امروز است. از این رو جامعه جهانی باید پرونده جنایت‌هایش را به ‌شورای امنیت ملل ‌متحد ارجاع و حق مقاومت مردم علیه این رژیم ضدبشری را به‌رسمیت بشناسد. 
مریم رجوی تأکید کرد: بالاترین مصداق نقض جدی حقوق‌بشر در ایران، قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ است که مهم‌ترین نهادها و سران کنونی رژیم در آن دست داشته و هم‌چنان از آن دفاع می‌کنند و تا امروز از هر مجازاتی مصونیت یافته‌اند از این رو تحقیق پیرامون این جنایت بزرگ علیه بشریت و محاکمه مسئولان آن یک آزمایش بزرگ در مقابل جامعه جهانی است. 
این قطعنامه نسبت به «تعداد بالای اعمال و اجرای مجازات اعدام، اعمال مجازات اعدام علیه افراد زیر سن قانونی، اعدام افراد بر اساس اعترافات اجباری یا جرایمی که بیش از حد مبهم تعریف شده‌اند، اعدام بدون اطلاع دادن به خانواده زندانی یا مشاور حقوقی... ابراز نگرانی می‌کند» و از رژیم آخوندها می‌خواهد که «در قانون و در عمل، اعدام‌های علنی را لغو کند» و «اطمینان حاصل کند که هیچکس تحت شکنجه یا دیگر رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیر‌آمیز قرار نمی‌گیرد»، «استفاده گسترده و سیستماتیک از بازداشت‌های خودسرانه را متوقف کند» و «تضمینهای رویه‌یی برای اطمینان از استانداردهای دادرسی عادلانه را حفظ کند»، «افراد بازداشت‌ شده به‌خاطر استفاده از حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی خود را آزاد کند»؛ «به شرایط بد زندانها رسیدگی کند، محروم کردن عمدی زندانیان از دسترسی به درمانهای پزشکی کافی را متوقف کند»، «محدودیت‌های گسترده و جدی در مورد حق آزادی عقیده و بیان...را متوقف کند»، «تمام اشکال تبعیض و سایر نقض‌های حقوق‌بشر علیه زنان و دختران و همه انواع تبعیض و سایر نقض‌های حقوق‌بشر علیه افراد متعلق به اقلیت‌های مذهبی قومی، زبانی...یا اقلیت‌های دیگر، از جمله اعراب، شامل اهواز، آذری‌ها، بلوچ‌ها، کردها و ترکمن ها و مدافعان آنها و تمام اشکال تبعیض بر اساس اندیشه، وجدان، مذهب یا باور را از میان بردارد» و «مصونیت برای آنهایی که مرتکب جنایات علیه افراد متعلق به اقلیت‌های مذهبی به‌رسمیت شناخته شده و شناخته‌نشده، می‌شوند را خاتمه دهد»؛ 
قطعنامه «در مورد محدودیت‌های شدید و مستمر درباره حق آزادی اندیشه، وجدان، مذهب یا باور و تحریک به نفرت که منجر به خشونت علیه افراد متعلق به اقلیت‌های مذهبی شناخته شده و شناخته نشده، ابراز نگرانی جدی می‌کند» و آزادی همه بازداشت‌ شدگان در این رابطه شده است.

 

وزیر خارجه کانادا از قطعنامه ملل ‌متحد در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران استقبال کرد

کانادا از خواست جامعه بین‌المللی برای رعایت تعهدات حقوق‌بشر توسط رژیم ایران استقبال می‌کند.

کریستیا فرلند، وزیر امور خارجه، با انتشار بیانیه تصویب قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل ‌متحد در هفتاد و سومین جلسه در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران استقبال کرد.

وزیر خارجه کانادا گفت:

تصویب این قطعنامه سازمان ملل ‌متحد توسط کشورها از هر منطقه‌ای از جهان پیامی قوی برای رژیم ایران می‌فرستد که باید به حقوق‌بشر احترام بگذارد.

این قطعنامه همچنین حمایت کانادا و جامعه بین‌المللی از مردم ایران در مبارزه خود برای بهره‌گیری از حقوق و آزادی‌هایی که حق‌شان است را اراٰئه می‌کند.

کانادا از رژیم ایران خواسته است که به نگرانیهای جدی حقوق‌بشر که در این قطعنامه اشاره شده است، رسیدگی کند.

 

آسوشیتدپرس: کمیته سازمان ملل ‌متحد نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد

آسوشیتدپرس درباره تصویب قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی در اجلاس کمیتهٴ سوم مجمع عمومی ملل ‌متحد به‌دلیل نقض حقوق‌بشر گزارش داد: این قطعنامه مصرانه از رژیم ایران خواست تا بازداشت گسترده خودسرانه را متوقف کند و نسبت به افزایش اعدام ابراز نگرانی جدی کرد.

در این قطعنامه به‌طور مشخص به نقض حقوق‌بشر در زمینه تعقیب و اذیت و آزار و تهدید علیه اقلیتهای مذهبی اشاره شده است. یقین زیادی وجود دارد که این قطعنامه در ماه آینده توسط ۱۹۳کشور عضو مجمع عمومی هم به تصویب برسد.

این قطعنامه که توسط کانادا حمایت شده همچنین از ایران خواستار پایان دادن به محدودیتهای گسترده و جدی شامل آزادی تجمع مخالفان سیاسی، مدافعان آزادی، رهبران کارگری، فعالان محیط‌زیست، دانشگاهیان، فیلم‌سازان، خبرنگاران، بلاگرها، رسانه‌های اجتماعی و سایرین شده است.

در حالیکه این قطعنامه از حذف مجازات اعدام برای برخی متخلفان مواد مخدر استقبال کرده از تعدد بالای شوک‌آور استفاده از مجازات اعدام از جمله علیه نوجوانان ابراز نگرانی جدی کرده است…

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b836546-0c1b-4d26-838e-8178adafc890"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات