728 x 90

استقبال آمریکا از نام گذاری حزب‌الله لبنان توسط آلمان

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان
ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان

‌ ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین روز پنجشنبه ۱۱اردیبهشت از نام‌گذاری حزب‌الشیطان توسط آلمان استقبال کرد و گفت: ممنوعیت فعالیت حزب‌الله در آلمان نشانهٔ عزم غرب برای مقابله با تهدیدهای جهانی حزب‌الله است. وی افزود: ‌ما نمی‌باید به‌نیروهای حزب‌الله اجازه دهیم از خاک اروپا به‌عنوان مخفیگاه خود بهره گرفته و از تروریسم در سوریه و در کل خاورمیانه حمایت و پشتیبانی کنند.

سفیر آمریکا در آلمان از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست به پیروی از آلمان، سیاست مشابهی در قبال نیروهای وابسته به حزب‌الله در پیش گیرند و حزب‌الله را یک سازمان تروریستی اعلام کنند.

 

ریچارد گرنل از کشورهای اروپایی خواسته است تمایزی بین شاخه نظامی، سیاسی و اجتماعی حزب‌الله قائل نشده و همه حزب‌الله را یک سازمان تروریستی ارزیابی کنند.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ شاخه نظامی حزب‌الله را یک سازمان تروریستی ارزیابی کرده است. بنا بر اظهارات سفیر آمریکا در برلین، آلمان با این اقدام خود تمایزی بین فعالیت‌های حزب‌الله در این کشور قائل نشده و همه فعالیت این گروه را ممنوع کرده است.

در اروپا هلند هم‌چون بریتانیا، آمریکا و کانادا کل حزب‌الله را یک سازمان تروریستی می‌دانند.

استقبال عربستان از رده‌بندی حزب‌الله لبنان به‌عنوان یک سازمان تروریستی

خبرگزاری واس در همین روز نوشت: وزارت‌خارجه عربستان از اعلام آلمان برای رده‌بندی حزب‌الله لبنان به‌عنوان یک سازمان تروریستی، و ممانعت از کلیهٔ فعالیت‌های آن در خاک این کشور استقبال کرد. وزارت‌خارجه عربستان بر لزوم اتخاذ تصمیمی مشابه از سوی جامعه بین‌المللی برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کرد و گفت: این تصمیم برای نجات منطقه و جهان در برابر شرارتهای عملیات بی‌ثبات کننده تروریستی ضرورت دارد.

 

بیشتر بدانید:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8779e28a-39ea-4169-a803-bffd638a6aed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات