728 x 90

استفاده شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق از پهپاد انتحاری

پایگاه الاسد در عراق
پایگاه الاسد در عراق

شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق در دو عملیات علیه مواضع آمریکا از پهپادهای انتحاری استفاده کرده‌اند. گفته می‌شود سه پهپاد پایگاه عین‌الاسد و یکی پایگاهی در نزدیکی فرودگاه اربیل را هدف قرار داده‌اند.
دویچه وله نوشت: کانال تلگرامی صابرین‌نیوز که اخبار شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در عراق را پوشش می‌دهد، گفت پایگاه عین‌الاسد در استان انبار هدف سه هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفته است.

خبرگزاری حکومتی ایرنا روز جمعه ۲۷فروردین گزارش داد که در آخرین ساعت‌های پنجشنبه یک کاروان نظامی آمریکایی در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد هدف قرار گرفت و شدت انفجار به حدی بود که موجب انتشار اخبار نادرستی مبنی بر حمله به عین‌الاسد شد.
در ادامه این گزارش آمده است که در حمله سه پهپاد انتحاری به پایگاه مورد استفاده ائتلاف ضدتروریسم به رهبری آمریکا سامانه پدافند هوایی موفق به رهگیری و انهدام هواپیماهای بدون سرنشین نشد و چند سرباز آمریکایی مجروح شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در خبر دیگری با استناد به سخنان مقام‌های اقلیم کردستان عراق گفت، شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران روز چهارشنبه با یک پهپاد انتحاری پایگاه ائتلاف به رهبری آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل را هدف قرار داده‌اند.

بر پایه این گزارش، در حمله روز چهارشنبه شبه‌نظامیان عراق برای نخستین بار از پهپاد انتحاری استفاده کرده‌اند. خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده می‌گوید این پهپاد ساخت رژیم ایران است و شورشیان حوثی یمن پیش از این از مشابه آن برای حمله به عربستان استفاده کرده‌اند.

این دومین حمله به این پایگاه در دو ماه گذشته بوده است. در حمله پیشین در میانه ماه فوریه، تعداد زیادی راکت ۱۲۲ میلی‌متری محل استقرار نیروهای آمریکا و متحدانش در فرودگاه اربیل را هدف قرار دادند. در این حادثه یک پیمانکار همکار نیروهای آمریکایی کشته و چند نفر مجروح شدند.

آمریکا به تلافی این حمله، پایگاه‌های اصلی شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت رژیم ایران، از جمله گروه کتائب حزب‌الله در شرق سوریه و نزدیک مرز عراق را هدف قرار داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcca410d-b6ac-4ebb-b3af-b160c1ea25e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات