728 x 90

استعفای مصطفی ادیب نخست‌وزیر لبنان

مصطفی ادیب نخست وزیر لبنان
مصطفی ادیب نخست وزیر لبنان

رویترز روز ۵مهر گزارش داد: «مصطفی ادیب نخست‌وزیر منصوب شده لبنان روز شنبه بعد از تلاش تقریباً یک ماهه برای تعیین کابینه غیرحزبی استعفا داد».

رویترز افزود: «این استعفا با وجود فشار فرانسه بر رهبران فرقه‌یی بود که با حمایت همدیگر با بدترین بحران بعد از جنگ داخلی مقابله کنند. مصطفی ادیب سفیر سابق در برلین در ۱۰شهریور برای تشکیل کابینه انتخاب شده بود... . تلاشهای او بر سر انتصاب کابینه و مشخصاً وزیر مالی با نقشی حیاتی در ترسیم برنامه‌ای که لبنان را از بحران عمیق اقتصادی بیرون بکشد، با شکست روبه‌رو شد».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک آشنای ادیب که خواستار افشای نامش نبود، گفته است ادیب فردی نیست که به‌دنبال «رویارویی» باشد و فردی دیپلماتیک، آرام و مؤدب است.

لبنان درگیر بحران شدید اقتصادی است و به کمکهای بین‌المللی نیاز دارد و انفجار بزرگ بندر بیروت به نارضایتی عمومی دامن زده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه پیش‌تر ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد اصلاحات در لبنان، به سیاستمداران این کشور هشدار داده بود در صورتی که نتوانند طی سه ماه کشور را در مسیر جدیدی قرار دهند، ممکن است تحریم‌هایی علیه آنها اعمال شود.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که اگر آنها نتوانند در سه ماه آینده تغییر جهت دهند می‌توان اقدامات تنبیهی، از جمله عدم ارائه کمک مالی و تحریم طبقه حاکم، را اعمال کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e72ae06-9777-478c-924f-5ad420748dc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات