728 x 90

استراون استیونسون: سفر پمپئو همزمان با تظاهرات سراسری بود که مردم ایران خواستار تغییر رژیم شدند

دیدار مایک پمپئو از اشرف۳ و دیدار با خانم مریم رجوی
دیدار مایک پمپئو از اشرف۳ و دیدار با خانم مریم رجوی

سایت یونایتدپرس اینترنشتال UPI امروز ۲خرداد مقاله‌ای به قلم استراون استیونسون نوشت که در آن آمده است -- مایک پمپئو به‌عنوان هفتادمین وزیر خارجه ایالات متحده، همان وظیفه‌ای را انجام داد که زمانی توماس جفرسون، بنیانگذار و اولین وزیر خارجه آمریکا، که پس از مدتی رئیس‌جمهور شد، انجام داده بود. هنگامی که پمپئو از مقر اصلی جنبش اپوزیسیون دمکراتیک ایران، مجاهدین خلق ایران (PMOI/MEK) بازدید کرد، شاید یکی از مشهورترین نقل قولهای جفرسون را به یاد آورد: «وقتی استبداد تبدیل به قانون می‌شود، شورش به وظیفه تبدیل می‌شود».

پمپئو هفته گذشته پنج ساعت را در اشرف۳ گذراند، جایی که هزاران تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق در مانز در آلبانی در آن ساکن هستند و در آنجا با مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون ایران ملاقات کرد... . .

دولت ترامپ موضعی تهاجمی و به‌طور قابل توجیهی سخت علیه ایران اتخاذ کرد و کارزار «فشار حداکثری» با تحریم‌های همه‌جانبه اقتصادی به اجرا گذاشت و فرمان حمله پهپادی که باعث کشته شدن پدرخوانده تروریست قاسم سلیمانی را در ۲ژانویه ۲۰۲۰ در فرودگاه بغداد شد، صادر کرد.

سفر پمپئو در شرایطی انجام شد که مذاکرات در وین در جریان است، که در آن دولت بایدن به‌شدت به‌دنبال راه‌هایی برای احیای برجام و در عین‌حال لغو تحریم‌ها علیه رژیم به رهبری ولی‌فقیه آیت‌الله علی خامنه‌ای است.

 

پمپئو گفت: "یک حلقه مفقوده جدی در سیاست ایالات متحده در قبال ایران عدم حمایت سیاسی از اپوزیسیون سازمان‌یافته بوده است. رژیم تهران اقداماتی افراطی انجام داد و ۳۰هزار زندانی سیاسی را که هدف اصلی و اکثریت قربانیان آنها سازمان مجاهدین خلق بودند، قتل‌عام کرد. تهدید این حمله بسیار فراتر از مرزهای ایران است و رژیم در اروپا و ایالات متحده دست به توطئه‌های تروریستی علیه رهبران این جنبش زده است... .

سفر پمپئو خشم مشابهی را در تهران بر خواهد انگیخت. وی در سخنرانی‌اش بر حمایت صریح خود از مقاومت ایران تأکید کرد و گفت: "من هم‌چنین مایلم بر نقش مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب تأکید کنم. شورای ملی مقاومت ایران تحت رهبری او در حال پی ریزی یک جمهوری آزاد، مستقل و دمکراتیک در ایران است. ما باید به هر طریقی که می‌توانیم به حمایت از مردم ایران در زمانی که آنها برای یک ایران آزادتر و دمکراتیک تر مبارزه می‌کنند، ادامه دهیم."

سفر پمپئو همزمان با تظاهرات سراسری بود که به مدت هفته‌ها در شهرها و شهرستانهای سرتاسر ایران ادامه داشت و هزاران نفر به خیابان‌ها آمدند و خواستار تغییر رژیم و دموکراسی شدند. رجوی خطاب به پمپئو گفت: "با نگاهی اجمالی به شرایط عینی و فوران پی‌درپی قیامهای امروز در ایران، می‌توان دریافت که تغییر رژیم در دسترس است. مردم ایران پیشاپیش تصمیم گرفته‌اند تا در نبرد نهایی با رژیم شرکت کنند. امروز. ما بار دیگر هشدار می‌دهیم که نباید تأخیر کرد. ما می‌گوییم می‌توانیم و باید ایران، خاورمیانه و جهان را از شر آخوندهای هسته‌یی رها کنیم».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8dec52fa-52aa-4c56-9fd1-8b66d4d18180"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات