728 x 90

استرالیا به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج‌فارس می‌پیوندند

خلیج فارس
خلیج فارس

استرالیا اعلام کرد که به ائتلاف آمریکا در خلیج‌فارس برای تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز می‌پیوندد. موریسون، نخست‌وزیر استرالیا گفت کشورش یک ناوچه، یک هواپیمای شناسایی و سرباز در اختیار ائتلاف قرار خواهد داد. بریتانیا، کره جنوبی و بحرین از دیگر کشورهایی هستند که تاکنون برای شرکت در این ائتلاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

تلگراف نوشت: استرالیا به کمپین نظامی بین‌المللی برای کمک به حفاظت نفتکشها نسبت به حملات در تنگه هرمز می‌پیوندد.

اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که کشورش در تلاش بین‌المللی همآهنگ شده توسط آمریکا شرکت می‌کند تا از آبراه‌ها در این تنگه حفاظت کند و این رفتار بی‌ثبات کننده در این منطقه را تهدیدی برای منافع استرالیا می بیند.

وی گفت کمک ما به این کمپین به‌لحاظ وسعت شرکت و به‌لحاظ زمانی محدود خواهد بود و شامل نیروی نظامی و یک هواپیمای شناسایی و یک کشتی نیروی دریایی برای حفاظت از نفتکشها در تنگه هرمز خواهند بود.

-استرالیا یک ناو را از ژانویه سال آینده به مدت شش ماه به این منطقه می‌فرستد در همین رابطه یک هواپیمای نیروی هوایی استرالیا را برای گشت و شناسایی به مدت یک ماه قبل از پایان ۲۰۱۹ به این منطقه اعزام می‌کند.

-موریسون گفت استرالیا هرکجا که منافع خود را مورد تهدید ببیند از آنها دفاع خواهد کرد و در این رابطه با متحدان بین‌المللی کار می‌کند.

وی گفت کمک ما به حفاظت نفتکشها ادامه بخشی از مأموریت ضدراهزنی و ضدتروریزم در آبهای خاورمیانه و جنوب آفریقا می باشد.

بین ۱۵الی ۱۶درصد نفت خام و ۲۵تا ۳۰درصد نفت پالایش شده استرالیا از تنگه خلیج می‌گذرد بنابراین تهدیدات در این آبراه تهدید بالقوه علیه اقتصاد استرالیا می باشد.

در خلیج‌فارس طی هفته‌های اخیر شش حمله به نفتکشها بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5ee2345-b2fe-4be4-8866-82ba13a7cb14"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات