728 x 90

استراتژی بقا؛ چیدن سنگر کرونا با خشت‌های اجساد

افزایش جان‌باختگان کرونا
افزایش جان‌باختگان کرونا

«علت آن همه مرگ در کادر درمان، بی‌مبالاتی در حفاظت از آنان و تأخیر در

واکسیناسیون بود. به نظر نمی‌رسد با تغییر دولت، کرونا به مسألهٔ اول کشور

تبدیل شده باشد. آمار رسمی در خصوص بیماری کرونا در ایران چون محرمانه

و دور از دسترس حتی مراجع سلامت کشور است، تنها نوک کوه یخ را نشان

می‌دهد. مرگ با کرونا در کل خاورمیانه معادل مرگ با کرونا در کشور ایران

است. ایران بهشت و کانون جهش‌های ویروس کرونا در منطقه خاورمیانه و

جهان محسوب می‌شود». (روزنامه حکومتی همدلی، ۷شهریور ۱۴۰۰)

 

 

خامنه‌ای در کارخانهٔ تولید قربانی با کرونا، خشت‌های سنگر حفظ نظام را می‌چیند. با تحریم خرید واکسن، کرونا دیوار دفاعی خامنه‌ای در مقابل پتانسیل جوشان خشم و انفجار اجتماعی شده است.

 

از اسفند ۱۳۹۹ که واکسن در سراسر جهان توزیع شد، همه‌چیز برای پس راندن ویروس و مهار کرونا در ایران مهیا بوده است؛ ولی خامنه‌ای حکم حکومتیِ تحریم خرید واکسن داد و به مردم ایران توهین و خیانت کرد. از آن پس تاکنون جان میلیون‌ها ایرانی بازیچهٔ لجبازیِ قدرت‌پرستانهٔ خامنه‌ای به‌عنوان نخستین جلاد علیه سلامتی مردم شده است. اکنون در یک مجازات اتودینامیک، تحریم خرید واکسن تبدیل به انگشت‌نما شدن خامنه‌ای در درون و بیرون نظام شده است.

 

رشد روزانهٔ حجم مرگ و میر بر اثر کرونا، این یقین را مسجل نموده است که خامنه‌ای قصد استراتژیک حداکثر استفاده از کرونا را دارد. از این رو ولی‌فقیه، دیوار قلعه و سنگر حفظ نظام را با خشت قربانیان کرونا بالا می‌برد.

استراتژی نظام آخوندی در استفاده از کرونا چه با دولت روحانی و چه با دولت جلاد ۶۷ هیچ تفاوتی ندارد. از قضا در دولت گماشتهٔ خامنه‌ای که آماج خشم و نفرت و تحریم مردم ایران است، رژیم نیاز بیشتری به کرونا برای سوق دادن مردم به درون خودشان و درگیر کردن‌شان در کلاف کرونا و نبود واکسن دارد.

 

اکنون علاوه بر خیل مردم که صید کرونا شده‌اند، کادر درمانی هم که پیشتازان فداکار و حافظان سلامت مردم هستند، خود قربانی جنایت خامنه‌ای در نخریدن واکسن شده‌اند. در خبرهای روز ۷شهریور بود که متأسفانه از اول تا پنجم شهریور، ۷ کادر درمان در خوزستان، اصفهان، بندرعباس، ساری، تهران و گرگان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند (روزنامه همدلی، ۷شهریور ۱۴۰۰).

این روزنامه حکومتی در توضیح علت جان باختن ۷ کادر ارزشمند و بدون جایگزین مبارزه با کرونا، از قول رئیس جدید سازمان نظام پزشکی تهران می‌نویسد: «علت آن همه مرگ در کادر درمان، بی‌مبالاتی در حفاظت از آنان و تأخیر در واکسیناسیون بود».

مشاهده می‌شود که خودی‌های نظام هم اذعان می‌کنند که مسبب اصلی و اول کشتار توسط کرونا، شخص خامنه‌ای با حکم نخریدن واکسن است.

 

واقعیتها پیرامون گسترش دادن کرونا در ایران گویای این نظر هستند که خامنه‌ای برای استفادهٔ ابزاری از کرونا جدی است و آن را آخرین سنگر حفظ نظام می‌داند. برای ولی‌فقیه، کرونا ساده‌ترین راه برای خنثی کردن توان خیزش و قیام می‌باشد. حتی تصمیم گرفته شده است که در اوج کشتار کرونا، مدارس را باید گشود. در این رابطه روزنامهٔ حکومتی همدلی در شمارهٔ ۷شهریور ۱۴۰۰زیر عنوان «بازگشایی مدارس؛ سونامی مرگ»، می‌نویسد:

«علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت از اول مهرماه ٣٠ تا ۴٠درصد مدارس و از اول آبان‌ماه همه مدارس به‌صورت حضوری بازگشایی می‌شوند».

توجیه این تصمیم هم مثل تمام وعده‌های سر خرمن درباره تولید واکسن داخلی، با سوء سابقه‌یی به‌قیمت جان باختن هزاران ایرانی در چند ماه گذشته صورت می‌گیرد:

«مصوب شده است تا اهتمام بر بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری باشد و واکسیناسیون معلمان و والدین و سرویس مدارس و کادر مدارس انجام شود. امکان تأمین واکسن برای آنها از کشورهای کوبا و چین در دستور کار قرار گرفته است» (همان منبع).

 

تصمیم به بازگشایی مدارس در حالی است که این روزنامه از قول کارشناسان سلامت و بهداشت می‌نویسد: «مرگ‌های کرونایی ۴ رقمی در پیش است و در این شرایط فوق بحرانی نیز وعده بازگشایی مدارس، تنها بازی با جان دانش‌آموزان و هرج و مرج آموزشی را باعث می‌شود».

 

یکی دیگر از وعده‌های سر خرمن کارگزاران نظام آخوندی که جز کشتاری باز هم بیشتر نخواهد داشت، تعیین چشم‌انداز تکمیل واکسیناسیون است. طبق آمار حکومتی، هنوز کمتر از ۶درصد مردم واکسینه شده‌اند، ولی وعده داده می‌شود که در ۵ماه آینده یعنی تا بهمن‌ماه، واکسیناسیون در ایران کامل می‌شود. همهٔ سوابق چنین وعده‌هایی در ۲۰ ماهی که از جولان کرونا در ایران آخوندزده می‌گذرد، نشانی می‌دهند که در ۵ماه آینده هم مردم را از دهلیز کشتار کرونا می‌گذرانند تا ترفندی دیگر برای چیدن دیوار حفظ نظام با خشت‌های قربانیان دست‌وپا کنند. چشم‌انداز چنین ترفندی از هم‌اکنون توسط روزنامهٔ حکومتی اعتراف می‌شود:

«وعدهٔ واکسیناسیون عمومی و کامل کشور تا دهه فجر در بهمن‌ماه، با احتساب زمان ۱۶۰روز و جانباختن روزانه حداقل ۶۰۰نفر، تعداد تلفات بیماری را تا دو برابر یعنی ۱۰۰هزار نفر مرگ افزایش خواهد داد. دولت جدید، وزارت بهداشت و درمان و وزیر مربوطه به‌راحتی می‌پذیرند تعداد مرگ‌های کرونایی تا بهمن‌ماه دو برابر شود (همان).

 

همهٔ شواهد کروناگردانی و کلان‌کشتار آن در ایران بعلاوهٔ نخریدن واکسن و بحرانهای موازی آن شامل گرانی، رشد خط فقر، زباله‌گردی، صف‌های طولانی تهیهٔ نان و غذا، به‌رخ کشیدن ارسال سوخت و پول برای حزب‌الشیطان لبنان، می‌گویند خامنه‌ای در حال تحقیر مردم و نسل‌کشی در ایران است. آن روی سکهٔ این شواهد این است که استراتژی کلان‌تلفات گرفتن با کرونا، آخرین ترفند و سنگر خامنه‌ای برای بقای نظام آخوندی در برابر موج سهمگین سرنگونی‌خواهی اقشار مختلف مردم ایران است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3f1174f-1f86-4be2-a03c-98cf87e6ef5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات