728 x 90

استاندار رژیم در کرمانشاه: ۱۲شهرستان کرمانشاه در وضعیت قرمز نگران‌کننده است

کرونا در ایران
کرونا در ایران

استاندار رژیم در کرمانشاه با اشاره به قرار گرفتن ۱۲شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونا، این شرایط را بسیار نگران‌کننده دانست.
هوشنگ بازوند همانند آخوند روحانی و خامنه‌ای تقصیر افزایش آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را به گردن مردم انداخت و افزود: مهار و مدیریت کرونا بستگی به رفتار مردم دارد. وی گفت: متأسفانه شاهد کم رنگ شدن رعایت توصیه‌های بهداشتی در مشاغل و اجتماعات هستیم. انتظار داریم مردم در همه اماکن عمومی ماسک بزنند. بازوند گفت: در هر شهرستانی که وضعیت قرمز دارد، ۱۰روز محدودیت اعمال می‌شود.

خاطرنشان می‌شود لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز جمعه گفت: «استانهای خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز و استانهای تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند».
در آمار قطره چکانی رژیم به‌گفته او در طول ۲۴ساعت گذشته، ۱۵۴بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

هم‌چنین جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت رژیم امروز جمعه ۱۳تیر با اشاره به این‌که این بیماری تا آخر امسال با ماست، گفت: «تعریف وضعیت‌های قرمز، نارنجی و سفید برای استانها و شهرستانها از نظر ابتلاء به کرونا نیز نسبی است و اتفاقاً نگرانی ما در مورد استانهای سفید بیشتر است، زیرا اوج شیوع در آنها هنوز اتفاق نیفتاده است».
وی گفت: «زمانی که کشور آلوده است، هیچ استانی نمی‌تواند بگوید که سفید هستم و سفید باقی می‌مانم».

در تهران، مینو محرز عضو ستاد کرونا گفت: «مجدداً بیمارستانها شلوغ شده و بخش‌ها و تخت‌های مربوط به بیماران کرونایی پر شده است... کادر درمانی طی چند ماه اخیر واقعاً خسته شده‌اند و حالا دوباره بیماری اوج گرفته و دچار خستگی مفرط شده‌اند. به‌راحتی هم نمی‌توان نیروهای درمانی با تجربه و تحصیل کرده را جایگزین کرد»(ایسنا ۱۳تیر).

دکتر علوی فوق متخصص بیماریهای عفونی بیمارستان لقمان تهران گفت: «با طغیان مجدد بیماری و روند افزایشی در مبتلایان مواجه هستیم… بیماران هم‌چنان نیاز به آی‌سی‌یو دارند تا جایی که هر روز تقریباً یک بخش جدید به آی‌سی‌یو اضافه می‌کنیم... تمام تلاشمان را برای مریض‌هایی که تحت مراقبت ویژه هستند می‌کنیم... اما اثربخشی اقدامات درمانی در این افراد چندان زیاد نیست و متأسفانه شاهد مرگ و میر افراد هستیم»(ایسنا ۱۳تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50a56a4f-f20b-4efc-ba3b-6ff6535a05d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات