728 x 90

استاندار حضرموت: رژیم ایران در پشت تخریب یمن قرار دارد

استاندار حضرموت
استاندار حضرموت

استاندار استان حضرموت یمن فرج سالمین البحسنی در مصاحبه‌یی با روزنامه الشرق‌الأوسط رژیم ایران را متهم کرد که به همراه شبه‌‌نظامیان حوثی کودتاگر و عناصر گروه تروریستی القاعده با وارد کردن افراد خرابکارشان به این استان برای ایجاد آشوب و ناامنی در میان مردم تلاش می‌کنند استان حضرموت را ناامن کنند. او اشاره کرد که آزادسازی بندر و شهر حدیده باعث خواهد شد که شبه‌‌نظامیان حوثی در مناطق کوهستانی محاصره شوند و نا چار به تسلیم خواهند شد.

 

چه کسانی در پشت خرابکاری در یمن هستند؟

استاندار استان حضرموت یمن در پاسخ به این سؤال الشرق‌الأوسط که پرسید چه کسانی در پشت ناامنی و خرابکاریها هستند گفت: کلیه طرفهایی که با دولت قانونی برخورد خصمانه دارند با رژیم ایران رابطه دارند. ما از ابتدای بحران یمن اطلاعاتی را به‌دست آورده‌ایم و عناصری را دستگیر کرده‌ایم و نیز مکالماتی را در دست داریم که تأکید کننده این اطلاعات است و اطلاعات یاد شده را به‌زودی منتشر خواهیم کرد تا واقعیت این گروهها افشا شود.

همین روزنامه در خبر دیگری که در گذشته منتشر کرده بود نوشت: رژیم ایران افراد مسلح خارجی را در مقابل جزیره‌های امارات آموزش می‌دهد و تلاش می‌کند تا سپاه پاسداران عراقی را تشکیل دهد. در این خبر آمده بود «محسن رفیق دوست فاش ساخت که نیروی دریایی سپاه پاسداران افراد مسلح خارجی را در جزیره فرور در مقابل جزایر اماراتی آموزش نظامی می‌دهند.»

 

سپاه پاسداران دنبال نسخه عراقی خود در یمن

در همین رابطه سپاه پاسداران رژیم در تلاش برای ساختن نسخه عراقی خود با فرماندهان حشدالشعبی گفتگو کرده و محمد صالح جوکار عضو کمیته امنیت ملی و سیاسی مجلس رژیم در دیدار با علی الیاسری فرمانده گروه خراسان یا « سرایا الخراسانی»، بر ضرورت تشکل سپاه پاسداران در عراق تأکید کرده است. او در این دیدار به سرکرده گروه خراسان گفته است «کشورهای دیگر می‌توانند نمونه آموزش و تأسیس سپاه پاسداران در ایران را مورد استفاده قرار دهند و افزوده است نمونه شبه‌‌نظامیان حشدالشعبی در عراق و سوریه و یمن زمینه‌ساز تأسیس سپاه پاسداران در این کشورها خواهد بود.»

الشرق‌الأوسط به این بخش از اعترافهای سرکردگان نیروی تروریستی سپاه پاسداران نیز اشاره می‌کند و می‌نویسد: علی فدوی سرتیپ پاسدار گفته است نیروهایش عناصر خارجی را در جزیره فرور درنزدیکی جزیره‌های امارات را آموزش می‌دهند ولی او به ملیت این افراد اشاره‌ای نکرده و تنها با واژه رزمندگان خارجی از آنها نام برده که توسط سپاه پاسداران آموزش می‌بینند.

گفته می‌شود که در آن تاریخ نام جزیره فرور در رسانه‌های ایران بسیار تکرار می‌شد بعد از کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه سپاه پاسداران محمد ناظری، سپاه پاسداران دو روز بعد از کشته شدن این فرمانده‌اش که گفته شد در منطقه خان طومان در جنوب حلب به‌دست رزمندگان اپوزیسیون سوریه کشته شده مراسم تشییع برگزار کرد ولی سپاه پاسداران می‌گفت او در یک حادثه شیمیایی در جزیره فرور کشته شده و توضیحی در این رابطه نداد. فدوی در گفتگویی با خبرگزاری سپاه پاسدران موسوم به فارس که در تاریخ ششم ژوئن ۲۰۱۶ داشت گفته بود ناظری مسئول یکان آموزش نیروهای خارجی بوده است. بعضی از سایتهای رژیم نوشته بودند که ناظری بر اثر سلاح شیمیایی قدیمی کشته شده و روشن نیست که رژیم ایران در جزیره فرور در آن زمان در حال آموزش سلاح شیمیایی بوده است یا خیر.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c29d840-5ee2-4fcd-8ead-6c5d605ae1a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات