728 x 90

استار تریبیون: مدیر اجرایی شرکت مالی ایرانی به یک توطئه جعل میلیون دلاری در مینه‌سوتا اعتراف کرد

دادگاه فدرال آمریکا
دادگاه فدرال آمریکا

استار تریبیون روز ۲۷خرداد نوشت: مدیر اجرایی شرکت مالی ایرانی به یک توطئه جعل میلیون دلاری در مینه‌سوتا اعتراف کرد. سید سجاد شهیدیان مدیر اجرایی شرکت خدمات مالی اینترنتی اعتراف کرد که حدود ۲۴پرداخت غیرقانونی به دیجیتال ریور مینه تونکا داشته است.
- دادستانهای فدرال مینه‌سوتا گفتند او در میلیونها دلار معاملات که در نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده دست داشته است.

شهیدیان ۳۳ساله مؤسس شرکت پیمنت۲۴(Payment۲۴) روز سه‌شنبه اعتراف کرد که ۲۱معامله غیرقانونی را با شرکت مینه‌تونکا دیجیتال ریور(Minnetonka-based Digital River) به ارزش ۱.۸میلیون دلار با حساب پی پال انجام داده است که تماماً با اسناد جعلی اقامتی بوده است.
- این معاملات با اسنادی که این شرکت فراهم می‌کرده مجاز بوده‌اند، و الا مطابق تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران ممنوع بوده‌اند.
- بنا‌ به حکم دادگاه منطقه‌یی آمریکا، شهیدیان با ۵سال زندان و ۲۵۰هزار دلار جریمه مواجه است.

بر اساس اعتراف شهیدیان و مدارک دادگاه، شرکت «پرداخت ۲۴» (Payment۲۴) که یک شرکت خدمات مالی اینترنتی بود، با حدود ۴۰ کارمند و دفاتری در تهران، شیراز و اصفهان، به شهروندان ایرانی برای اقدام به داد و ستدهای مالی ممنوع شده تحت تحریم آمریکا کمک می کرد؛ از جمله مبادله مالی برای خرید نرم افزار، مجوز نرم افزار و خدمات کامپیوتری شرکتهای آمریکایی.

بر اساس اعلام وب سایت این شرکت، آنها برای دور زدن تحریم های آمریکا از مشتریان وجه دریافت کرده و ادعا می کردند که میلیونها دلار وارد ایران کرده‌اند.

طبق مدارک دادگاه، سجاد شهیدیان، مدیرعامل سابق شرکت «پرداخت ۲۴» (Payment۲۴) به اتفاق وحید والی، ممنوعیت های تجاری صادرات از آمریکا به ایران را نیز نقض کرده اند.

بر اساس تحریم های ایالات متحده، انتقال پول بین آمریکا و ایران و صادرات کالاهای آمریکایی به ایران ممنوع است و نقض آن مشمول مجازات می شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e00c9e9-a606-4191-b8da-9ff6913a1574"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات